• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community event: Oldskool duelevent

Welk event willen jullie?

  • Anders, zie mijn reactie op deze topic

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    12
  • Enquête gesloten .

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Voorstel:
Een twee weken durend duelevent waarbij er gebruik wordt gemaakt van oude duelsets. Er wordt gevochten in teams van 3 om de beste duellanten van de wereld te worden.

Details
Aanmeldprocedure:
  • Aanmelding geschiedt via het forum door het aanmaken van een conversatie met alle teamleden en Lorwasa;
  • Bij aanmelding dient van iedere speler zijn wereld op gegeven te worden waar hij/zij de gewonnen prijzen wilt ontvangen;

Algemene info:.
  • Het doel van dit event is om onze dappere duellanten te verzamelen in 1 wereld en er flink op los te duelleren;
  • De eerste 3 dagen zullen uit verplichte duelbescherming bestaan zodat elk team een kans heeft om zich op de nieuwe wereld te organiseren voordat het duelleren aanvangt;
  • De duelperiode zal 11 dagen bedragen;
  • Indien je ko geduelleerd bent, zal je een verplichte ko tijd van 2 uur en een vrijwillige ko tijd van 6 uur hebben;
  • De rapporten van duels dienen via de conversatie op het forum - waar men zich heeft aangemeld - ingeleverd te worden, duels die 24 uur later dan zij plaatsvonden worden ingeleverd, zullen niet meetellen in de rankings;
  • Indien er een duel plaatsvindt met verboden items, ongeacht of dit de aanvaller of verdediger is, zal de tegenstander dit duel automatisch winnen;
  • Het upgraden van kledij, paardensets en wapens is toegestaan, dit wordt zelfs aangemoedigd;

De volgende bonussen zijn geactiveerd op de wereld: onder voorbehoud

  • +200% speed
  • +200% geld
  • +100% actiepunten regeneratie
  • +50% levenspunten regeneratie
  • 90% korting op drankje van nieuwe start, verzwakkingsdrankje en vergeetachtigheidsdrankje
  • 50% korting op vloeibaar leven, levenselixer en levenssap

Teams:
  • Een team bestaat uit 3 leden, vooraf als team aangemeld
  • Voor elke speler mag een professie worden gekozen waarbij zij craftinglvl 600 krijgen en alle relevante recepten zullen ontvangen
  • Elke speler zal op lvl 80 beginnen met 80 attribuutpunten en 240 vaardigheidspunten
  • Elk team zal zijn eigen stad krijgen aangewezen, elke stad zal volledig uitgebouwd zijn, de shops zullen geen items bevatten op alle paarden en enkele duelwapens na
  • De tutorial zal al voltooid zijn

Inventaris:

Elke speler zal de volgende items ontvangen:
  • Freemans kledingkist
  • Doc kledingskist
  • Flint Eastwoods kledingkist
  • Eric Pinters kledingkist
  • Matoaka set Onder voorbehoud
  • 5x Drankje van een nieuwe start (id=1977000)

Prijzen: onder voorbehoud van genoeg competitie en goedkeuring van de cm
  • Eerste prijs: 1.500 nuggets en een kist van een duelset naar keuze;
  • Tweede prijs: 1.200 nuggets en een wapenset(geen unieke eventwapens) naar keuze;
  • Derde prijs: 1.000 nuggets en een schiet- of slagwapen(geen uniek eventwapen) naar keuze;
  • Vierde en vijfde plek: 750 nuggets;
  • Zesde tot en met tiende plek: 500 nuggets;
Regels:
  • Alle officiële spelregels gelden;
  • Het is niet toegestaan om met meerdere accounts deel te nemen aan dit evenement;
  • Alle prijzen zijn gebonden aan het account waarmee je deelneemt;
  • Het is niet mogelijk om onder het evenement de wereld te veranderen waar je je prijzen wilt ontvangen;
  • De gekozen sets als prijs zullen alleen sets zijn verkrijgbaar tijdens event. Dit kunnen geen (unieke) eventwapens zijn, noch een persoonlijke set(zoals bijv. bruidegomset);
  • Alle communicatie vanuit de organisatie gaat via het forum;
  • The West teamleden mogen meedoen aan dit evenement mits ze dit evenement niet organiseren;
  • De organisatie heeft altijd het recht om regels te veranderen, de wereld te sluiten of om spelers van deelname uit te sluiten;
  • Indien een speler wordt uitgesloten van deelname vervalt zijn recht op de verzamelde prijzen bij dit evenement;
  • Wanneer minder dan 10 teams zich aanmelden vervalt het evenement.
  • Het is verboden te duelleren met gouden wapens. Deze duels zullen niet meetellen in de ranglijst. Als iemand 3x met gouden wapens heeft geduelleerd, wordt deze persoon gediskwalificeerd en uitgesloten van verdere deelname aan het event.
  • Indien een speler 36 uur niet heeft ingelogd, kan zij worden vervangen door een andere speler, zij zal de inventaris van de verwijderde speler krijgen.
  • Andere set items dan Freemans, Doc, Eastwood en Pinters zijn verboden bij dit event. Mocht hiermee geduelleerd worden dan zal uitsluiting van het event volgen. Dit betekent dat er ook niet geduelleerd mag worden met items verkregen uit avonturen.
  • Voor verdedigingen gelden dezelfde regels als bij de aanval. Indien men wordt aangevallen en men verboden kledij/wapens/paardensets draagt, zullen dezelfde regels gelden als wanneer men aanvalt met verboden kledij/wapens/paardensets.

Misbruikpreventie:
-

Visuele hulpmiddelen:
-

Samenvatting:

Een duelwereld op te duelleren met teams van 3 personen.

Administratie:

  • Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja/Nee
  • Heeft dit idee iets te maken met reeds voorgestelde ideeën? Ja/Nee
 
Laatst bewerkt:

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Ideeën, aanpassingen, commentaar etc. zijn zeer welkom.

Dit posten is misschien wat snel achter het vorige event, echter heb ik van verschillende kanten vraag gehoord over een duelevent.
Er zal geprobeerd worden dit event voor het onafhankelijkehdsevent te laten plaats vinden zodat er geen nieuwe sets beschikbaar zijn tijdens dit event die het idee van oudere sets doorkruisen(zelfs als die gebruiken illegaal gesteld is).
 
leuk idee, ik ga kijken of ik een team kan vinden!
Is het zo als iemand verliest omdat andere speler de regels heeft overtreden dat jij ook punten krijg?
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Indien iemand de regels overtreedt zal de tegenpartij inderdaad als winnaar van het duel gelden en de punten hiervoor toegekend krijgen.
 
Kan het upgraden van setkledij niet verboden zijn? Dus alleen wapens upgraden? Dit zou nadelig uit kunnen pakken (vriendjespolitiek) en geen eerlijke kans voor iedereen bieden :p
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Kan het upgraden van setkledij niet verboden zijn? Dus alleen wapens upgraden? Dit zou nadelig uit kunnen pakken (vriendjespolitiek) en geen eerlijke kans voor iedereen bieden :p

Goed punt, ik zal kijken hoe ik dit kan voorkomen dan wel kledij upgraden verbieden.
 
Leuk ideetje, ik kan voor geen meter duelleren maar lose is improve. Verder, heb ff gekeken en het lijkt me dat op geen enkel moment Doc & Freeman beter zijn dan Eastwood & Pinter. Mss is het dan zelfs leuker om enkel met shopitems het event te doen? Ook geen speedset dan, gezien het in vergelijking teveel tov. shopitems zou opleveren. Om het wegvallen van de speedset op te vangen maybe +200% snelheid doen, niet echt een idee van hoeveel dat nou precies scheelt. :p

Shopkistjes kopen is dan wel een probleempje.

Óf enkel Pinter & Eastwood natuurlijk. Als de setjes maar een beetje evenwaardig zijn.
 
Eastwood en Pinter hebben toch geen paardenset? Dan is het toch handig om de paardenset van Doc/Freeman te gebruiken? Dat je de kleding dan misschien beter niet kan gebruiken maakt toch niet uit?

Al vind ik echt old-school zonder setjes ook wel leuk klikken. Gewoon elke stad de mogelijkheid geven om zelf 15-20 items te kiezen die ze in hun shops willen ofzo. En dan bandieten, cooks en bob gewoon verbieden :D
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Leuk ideetje, ik kan voor geen meter duelleren maar lose is improve. Verder, heb ff gekeken en het lijkt me dat op geen enkel moment Doc & Freeman beter zijn dan Eastwood & Pinter. Mss is het dan zelfs leuker om enkel met shopitems het event te doen? Ook geen speedset dan, gezien het in vergelijking teveel tov. shopitems zou opleveren. Om het wegvallen van de speedset op te vangen maybe +200% snelheid doen, niet echt een idee van hoeveel dat nou precies scheelt. :p
Óf enkel Pinter & Eastwood natuurlijk. Als de setjes maar een beetje evenwaardig zijn.

Dit klopt, zie deze printscreen met de stats op lvl 80(bij beiden de wapens meegerekend, bij de oudere sets dan 2 item setbonus genomen:( http://prntscr.com/jgcems.

De verschillen in vaardigheden vallen nog mee op lvl 80, 30-40 vp maar lopen nog op.
Echter laten de oudere sets mogelijkheden open in variatie van skills.
Verder hebben de nieuwere sets(Pinter/Eastwood) wapens en de oudere een paardenset(Doc/Freeman) wat je kan combineren.
Ik ben mij er ook van bewust dat op lvl 90 dit geheel anders kan liggen, echter twee extra sets kunnen geen kwaad doen.

Verder is deze topic ook bedoeld voor ideeën. Mochten jullie sets vinden die gelijkwaardig aan genoemde sets zijn, deel het hier en je hebt een goede kans dat ik ze aan het event toevoeg.
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Algaande weg maak ik wat aanpassingen, verbeteringen aan bovenstaande.

Noes komt met het idee om de sets te vervangen door shopitems.
Iedereen zal in die versie met lvl 99 beginnen en 20-30 items mogen kiezen in haar eigen shop.
Elke shop zal daarnaast alle paardensets bevatten.

Dit zou vriendjespolitiek kunnen voorkomen(mogelijk in combinatie met een verbod op het handelen over de markt, markten worden niet uitgebouwd) en omdat teams verschillende items hebben en andere tacktieken zou dit het een vrij interessant idee kunnen zijn(teams zijn zo goed als de items die ze kiezen). Accounts zullen met 100.000 dollar beginnen zodat ze hun startset kunnen kopen.

Is dit een leuk idee? Bij enig animo zal ik hier een poll van maken en kan er gestemd worden welke versie het event zal worden.
 
@Lordwasa Alleen shopkleding is idd wel ene goed idee een verbod op de markt niet , maar hoe wordt bij dit event dan nu de punten geteld? Wordt er alleen gekeken naar win/verliessaldo, zie het namelijk nergens staan.

Voor de rest een heel nice event, liever zou ik toch zien dat het iedereen voor zich is ipv teams, dan hoeven mensen ook niet een team bijeen te zoeken en krijg je waarschijnlijk meer deelnemers, maar dat is misschien dan een idee voor een volgende keer.

Maar de vraag is dan, als we duelleren op een FG-wereld, gaan we bij dit event dan ook FG's starten? :p
 
Laatst bewerkt:

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
M.b.t. de markt: de markt zal niet uitgesloten worden, toen ik dit event bedacht, had ik eral aangedacht dat men onderling in een team geen buffs kan verkopen. Vriendjespolitiek is helaas moeilijk tegen te gaan en te controleren achteraf. Hierbij geldt wel dat als teams elkaar helpen ze ook zichzelf tegen werken als het om kledij gaat.

M.b.t. de teams: ik heb er bewust voor gekozen dat er in kleine teams wordt gespeeld. Hiermee bestond er op de fg competitie grotere rivaliteit, teamgenoten hitsen elkaar op, en verder heb ik al ideeën voor volgende duelevents die zich beter lenen voor een solo duel event ^^

M.b.t. puntentelling: dit topic was bedoeld als informatievoorziening en voor mij op het event te perfectioneren en loopholes te vinden(als je een event organiseert is de kans aanwezig dat je deze mist). Ik denk dat winst 1 punt oplevert, verlies -1 punt en iemand ko schieten 2 punten oplevert. Zelf ko geschoten worden zal slechts de normale -1 punt zijn. Op deze wijze wordt een tegenstander (gezamenlijk als team) ko schieten extra beloond.

M.b.t. fortgevechten: er zullen geen officiële fortgevechten plaatsvinden, daar leent een duelevent zich niet voor. De looptijd van dit event is al vrij kort(14 dagen). Echter zal er geen verbod op fg's komen en is een ieder vrij om een fg te starten, ik zal ervoor zorgen dat het middenfort en enkele kleine forten volledig uitgebouwd zijn.
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Gezien de geringe aanhang voor een duelevent met shopitems(4 stemmen tegen en 0 voor) zal dit event bestaan uit duelleren met oude sets.

Naast de bovengenoemde sets zal de set Frank Eaton(op verzoek) toegevoegd worden.

In de loop van komende week zal de officiële aankondiging op het forum komen met alle regels en informatie m.b.t. het event in haar eigen forumdeel.
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Ik heb vernomen dat het niet duidelijk was dat er een poll is gestart, deels omdat men bij een gelezen forumtopic automatisch naar het eerste ongelezen bericht wordt gescrolld.
Om deze reden heb ik de poll verlengd, mocht de optie 'Een event waar geduelleerd wordt met alleen shopitems die ieder team vooraf zelf kiest' vooralsnog de meerderheid krijgen dan zal het event op deze wijze plaatsvinden.

Mocht je dit lezen, stem aub, mocht het je niet uitmaken stem dan op beiden, meerdere stemmen zijn mogelijk.
 
Bovenaan