• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community Evenement: Fortgevecht competitie

DeletedUser16170

misschien is het een idee om iedereen in oudere sets telaten spelen? dat je old school gaat in bijv natty of will munny? ipv de gloedniewe sets altijd
 
9. Het is verboden om met geüpgradede kleding te deelnemen aan fortgevechten;
10. Indien een team deelneemt aan een fortgevecht met geüpgradede kleding dan zal het andere team automatisch winnen en 2 punten ontvangen;

Dus kleding die je niet gebruikt tijdens fg's (dus om bv moeilijke producten te vinden voor craften ofzo) kan je wel gewoon upgraden?

(( Persoonlijk vind ik het jammer dat je hw enkelschots en setitems niet mag uppen. Ik snap dat dit is zodat je geen items van andere team kan krijgen, maar als ervoor wordt gekozen om te zeggen dat gebruik maken van de wereldmarkt verboden is (kan je supermakkelijk met prestatie controleren) zou je dit ook oplossen. Want Hw enkelschots uppen (en ook kleding binnen je team) lijkt me wel onderdeel van een tactiek die je kan voeren. Als je dan als team goed actief ben heb je 2x lvl 4 hw enkelschots, ben je samen niet actief dan red je 2x lvl 2. ))
 

DeletedUser15220

Nog een vraagje, hoe zie je dat dan juist met duels. Zijn die toegestaan of niet? Want zo kun je wel met andere teams samenwerken
 

DeletedUser15915

Dus kleding die je niet gebruikt tijdens fg's (dus om bv moeilijke producten te vinden voor craften ofzo) kan je wel gewoon upgraden?

(( Persoonlijk vind ik het jammer dat je hw enkelschots en setitems niet mag uppen. Ik snap dat dit is zodat je geen items van andere team kan krijgen, maar als ervoor wordt gekozen om te zeggen dat gebruik maken van de wereldmarkt verboden is (kan je supermakkelijk met prestatie controleren) zou je dit ook oplossen. Want Hw enkelschots uppen (en ook kleding binnen je team) lijkt me wel onderdeel van een tactiek die je kan voeren. Als je dan als team goed actief ben heb je 2x lvl 4 hw enkelschots, ben je samen niet actief dan red je 2x lvl 2. ))

Je mag geüpgradede kleding gebruiken bij arbeiden. Alleen bij fortgevechten zelf is het niet toegestaan. De reden dat hiervoor is gekozen heeft deels met wat jij zei te maken, hierdoor kunnen teams die uitgeschakeld zijn niet hun spullen verkopen aan andere teams. Hiernaast zorgt dit ook ervoor dat de aanvallende en verdedigende kant dichter bij elkaar liggen kwa sterkte (maar niet helemaal gelijk). Er worden namelijk geen extra bonussen ontvangen van geüpgradede kleding, wel kan je natuurlijk nog opdrachten doen om vaardigheidspunten te verzamelen. De fortgevecht builds en de tactiek binnen het gevecht zelf wordt dus belangrijker.

Nog een vraagje, hoe zie je dat dan juist met duels. Zijn die toegestaan of niet? Want zo kun je wel met andere teams samenwerken

Duels zijn toegestaan, helaas kan je op dit gebied inderdaad samenwerken met andere teams. Mocht iemand een idee hebben van hoe dit tegengegaan kan worden (zonder de duels volledig te verbieden) laat het dan weten!
 

DeletedUser16476

Duels zijn toegestaan, helaas kan je op dit gebied inderdaad samenwerken met andere teams. Mocht iemand een idee hebben van hoe dit tegengegaan kan worden (zonder de duels volledig te verbieden) laat het dan weten!
Eventueel een kortere verplichte ko-tijd van bijvoorbeeld 12uur en dan de lange ko-tijd van bijvoorbeeld 7 dagen.
Als je duels wil doen kan je dan lekker duelleren en als je daar niks mee te maken wil hebben leg je jezelf voor lekker lang ko.
Dit kan je natuurlijk ook al gewoon doen met de huidige ko-tijden als je een beetje actief bent om jezelf gewoon plat te leggen.
 

DeletedUser15220

Ja uiteindelijk, als je wil dat het volledig om fg skills en tactiek gaat, duels gewoon afzetten zou ik dan zeggen.
 

DeletedUser15915

Eventueel een kortere verplichte ko-tijd van bijvoorbeeld 12uur en dan de lange ko-tijd van bijvoorbeeld 7 dagen.
Als je duels wil doen kan je dan lekker duelleren en als je daar niks mee te maken wil hebben leg je jezelf voor lekker lang ko.
Dit kan je natuurlijk ook al gewoon doen met de huidige ko-tijden als je een beetje actief bent om jezelf gewoon plat te leggen.

Ja uiteindelijk, als je wil dat het volledig om fg skills en tactiek gaat, duels gewoon afzetten zou ik dan zeggen.

Duels kunnen helaas niet helemaal uitgezet worden. Maar de langere ko-tijd is zeker een optie!
 
Wat MOH zegt vind ik een goed idee. Is het trouwens ook mogelijk om iedereen gelijk in KO tijd te leggen? Want als Team A en Team B met elkaar afspreken elkaars tegenstanders te dueleren (ga er even vanuit dat ze niet op dezelfde dag een tg hebben) dan hebben ze daar wel zeer sterk voordeel van als hun tegenstanders lp verliezen voor het fg en ze daar zelf niet minder sterk door kunnen worden in fg, want ze lopen geen risico op ko, lp verliest, ect.
 

DeletedUser15915

je kan ook gewoon elk team in een stad zonder uitgebouwde doodgraver zetten om duels tegen te gaan? :huh:

Een nadeel is wel dat een doodgraver in 15 min gebouwd is ;)

Ik gok dat Cor dat bewust gedaan heeft. Er staat denk ik geen enkel lp setje in... ;)

Het is niet een bewuste keuze om specifiek Hombre eruit te laten. Alle kleding die ik als concept in de inventaris heb gezet kon gewonnen worden bij evenementen in 2017, aangezien Hombre uit eind 2016 komt heb ik die dus niet toegevoegd.
 

DeletedUser16170

Cor heb je al een beetje een richtdatum in gedachte om het event plaats te laten vinden? niet dat het in examen periode ( mei/juni ) of in hartje zomer laat vallen. Dit vroeg ik me eigen of omdat ik het met een paar mensen besprak en hun een beetje duidelijkheid willen wanneer het eventueel plaats zou kunnen vinden. :)
 

DeletedUser15915

Cor heb je al een beetje een richtdatum in gedachte om het event plaats te laten vinden? niet dat het in examen periode ( mei/juni ) of in hartje zomer laat vallen. Dit vroeg ik me eigen of omdat ik het met een paar mensen besprak en hun een beetje duidelijkheid willen wanneer het eventueel plaats zou kunnen vinden. :)

Zoals je weet zit het idee nu in conceptfase en wordt er pas wanneer het evenement officieel aangekondigd wordt een datum gekozen. Wel verwacht ik de aankondiging deze week of volgende week (dit is mede afhankelijk van InnoGames zelf, aangezien ik duidelijkheid over een bepaald evenement wil :p)
 
Bovenaan