• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Speedwereld: Zomersprint (Community evenement)

DeletedUser15915

Voorstel
In de zomervakantie een speedevenement waarbij op meerdere manieren prijzen te verdienen valt.

Details

Prijzen:
Plek 1-3: Een voorwerp van de Gonzales Speed set
Plek 1-3: De titel 'Speedy Gonzales' (indien je de titel al heb: 250 munten)
Plek 1: 1500 nuggets
Plek 2: 800 nuggets
Plek 3: 500 nuggets

Plek 1 zonder nuggets: Een voorwerp van de Gonzales Speed set

Hoe verdien je de prijzen?
Er zijn drie manieren om de prijzen te verdienen, namelijk via prestaties, via duels of via ervaringpunten. Van elke ranglijst zal de top 3 de prijzen ontvangen die hierboven zijn genoemd.

Wereldinstellingen

  • Het evenement duurt 4 weken (28 dagen)
  • De evenementbonus zal actief zijn (+200% op alle mogelijke bonussen)
  • De KO-tijd is teruggebracht naar 6 uur (na 2 uur kan je de KO-tijd handmatig beëindigen)
Speedfortgevechten
Op de wereld zullen fortgevechten plaatsvinden die één uur van te voren wordt aangekondigd. Hierbij zijn speciale prijzen te verdienen die kunnen helpen op de speedwereld.

Misbruikpreventie
-

Visuele hulpmiddelen
https://forum.the-west.nl/index.php?threads/woooshh-speed-is-hier.32831/
https://forum.the-west.nl/index.php?threads/speedwereld.32832/

Samenvatting
Een speedevenement tijdens de zomervakantie.

Administratie

  • Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja/Nee
  • Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Ja/Nee, een soortgelijk evenement heeft ook een keer plaatsgevonden
Heb je verbeterpunten voor dit evenement? Of wil je jouw mening over dit evenement geven? Dat kan allebei in de reacties.
 
leuk evenement, gewoon verschillende evenementen in 1

Wanneer begint het precies?
zijn er tijdens dit evenement ook nog nuggets acties?
 

DeletedUser16548

prima idee, ik acht mijzelf echter nogal kansloos. Ik heb geen nuggs en ook niet de tijd om de hele dag 15 sec te doen (oid) en aangezien alleen de top 3 beloont wordt zal ik mezelf dan wel weerhouden van het event, maar het idee is wel leuk.
 
Als er een leuke prijs (of prijzen) komt voor alle deelnemers die actief zijn, zoals nu ook bij het fortevenement geschied, doe ik zeker weer mee. Zonder haak ik helaas af: het is een leuk idee weer, maar dan onmogelijk als je niet bijna de hele dag online bent en/of nuggets gebruikt.
Dat is op zich niet zo erg, maar dan haalt 't de lol er wel af.
Dus voorstel:
Voor iedere deelnemers een kleine beloning zoals 50 nuggets + enkele medailles + wat geld.

Bovendien is de Speedset nogal raar naar mijn idee. Hij bestaat uit zoveel verschillende onderdelen, maar is dus enkel te krijgen bij dit soort dingen. Op die manier krijg je hem toch nooit compleet? :p
 

DeletedUser15915

leuk evenement, gewoon verschillende evenementen in 1

Wanneer begint het precies?
zijn er tijdens dit evenement ook nog nuggets acties?

Het evenement zal beginnen wanneer Nederland en België beide zomervakantie hebben, een precieze datum durf ik nu nog niet te geven omdat dat nog kan wijzigen. De nuggetactie kan ik niet beloven, maar zal kijken of er mogelijkheden zijn.

prima idee, ik acht mijzelf echter nogal kansloos. Ik heb geen nuggs en ook niet de tijd om de hele dag 15 sec te doen (oid) en aangezien alleen de top 3 beloont wordt zal ik mezelf dan wel weerhouden van het event, maar het idee is wel leuk.

Bij de vorige speedwereld zat er iemand in de top 5 die zonder nuggets had gespeeld ;) Dat neemt natuurlijk niet weg dat je er wel tijd voor nodig heb.

Kan er dan ook niet een "troost" prijs zijn voor deelname
Verder wel leuk idee :)

Als er een leuke prijs (of prijzen) komt voor alle deelnemers die actief zijn, zoals nu ook bij het fortevenement geschied, doe ik zeker weer mee. Zonder haak ik helaas af: het is een leuk idee weer, maar dan onmogelijk als je niet bijna de hele dag online bent en/of nuggets gebruikt.
Dat is op zich niet zo erg, maar dan haalt 't de lol er wel af.
Dus voorstel:
Voor iedere deelnemers een kleine beloning zoals 50 nuggets + enkele medailles + wat geld.

Ik zal kijken of ik hierop iets kan verzinnen, het moet namelijk niet zo zijn dat iedereen die een account aanmaakt op de wereld een troostprijs ontvangt (anders worden er veel accounts aangemaakt, maar wordt er niks gedaan). Daarnaast zal het geven van spullen zoals medailles en geld bij dit evenement ook lastiger zijn, aangezien we hiervoor van elke deelnemer een wereld nodig hebben. Ter informatie voor dit laatste: je kan bij dit evenement zelf een account aanmaken op de wereld, net zoals op andere werelden.

Indien er troostprijzen komen zullen de prijzen en de voorwaarde van te voren bekend worden gemaakt.

Bovendien is de Speedset nogal raar naar mijn idee. Hij bestaat uit zoveel verschillende onderdelen, maar is dus enkel te krijgen bij dit soort dingen. Op die manier krijg je hem toch nooit compleet? :p

De set is inderdaad moeilijk compleet te krijgen, maar dit maakt de set naar mijn mening juist uniek. De winnaars ontvangen dan iets wat weinig andere spelers hebben.
 
Ik zal kijken of ik hierop iets kan verzinnen, het moet namelijk niet zo zijn dat iedereen die een account aanmaakt op de wereld een troostprijs ontvangt (anders worden er veel accounts aangemaakt, maar wordt er niks gedaan). Daarnaast zal het geven van spullen zoals medailles en geld bij dit evenement ook lastiger zijn, aangezien we hiervoor van elke deelnemer een wereld nodig hebben. Ter informatie voor dit laatste: je kan bij dit evenement zelf een account aanmaken op de wereld, net zoals op andere werelden.

Indien er troostprijzen komen zullen de prijzen en de voorwaarde van te voren bekend worden gemaakt.

De set is inderdaad moeilijk compleet te krijgen, maar dit maakt de set naar mijn mening juist uniek. De winnaars ontvangen dan iets wat weinig andere spelers hebben.

Je hebt inderdaad gelijk dat dat ongewenst zou zijn. Het is immers wel logisch dat je er wat voor moet doen. Wellicht kan er een minimum aan prestatiepunten worden gesteld voor de 'troostbeloningen', zodat men alsnog redelijk actief moet zijn. En het wereld-probleem: iedereen kan toch, net als bij andere evenementen, gewoon opgeven bij de aanmelding welke wereld hij zou willen? Dat lijkt mij vrij eenvoudig, maar wellicht zitten er idd technische problemen achter die ik niet ken, maar die zijn vast wel op te lossen.

En klopt, het setje is idd wel uniek hierdoor, maar ook vrij nutteloos. De winnaars ontvangen immers slechts 1 of enkele delen (zoals bij vorig speedevent ten minste wel was) en het zijn niet steeds dezelfde die winnen hoogstwaarschijnlijk, dus dan zitten er een paar mensen met 1 deel verspreid.
 

DeletedUser15915

Wellicht kan er een minimum aan prestatiepunten worden gesteld voor de 'troostbeloningen', zodat men alsnog redelijk actief moet zijn.

Hier zat ik zelf ook aan te denken, dit zal ik wel proberen te vertalen in een percentage van de prestatiepunten, ervaringspunten of duelervaringspunten van de nummer 1 in één van de drie categorie's.

En het wereld-probleem: iedereen kan toch, net als bij andere evenementen, gewoon opgeven bij de aanmelding welke wereld hij zou willen? Dat lijkt mij vrij eenvoudig, maar wellicht zitten er idd technische problemen achter die ik niet ken, maar die zijn vast wel op te lossen.

De manier van aanmelden zal bij dit evenement anders zijn dan bij het huidige evenement (Burgeroorlog). Wanneer het evenement gestart is kunnen spelers zich aanmelden door op de wereld te klikken via het menu waar je nu ook alle werelden ziet. Mochten we dan op de wereld vragen om bijvoorbeeld op het forum een bericht te plaatsen met de wereld dan zal lang niet elke speler die doen.

En klopt, het setje is idd wel uniek hierdoor, maar ook vrij nutteloos. De winnaars ontvangen immers slechts 1 of enkele delen (zoals bij vorig speedevent ten minste wel was) en het zijn niet steeds dezelfde die winnen hoogstwaarschijnlijk, dus dan zitten er een paar mensen met 1 deel verspreid.

Het klopt dat er op dit moment (en ook na het geplande evenement) weinig mensen zijn met meerdere onderdelen van de set. Dit is ook de reden dat ik het aantal onderdelen die met één evenement te verkrijgen zijn verdriedubbeld heb (3 ranglijsten met 4 onderdelen per ranglijst). Mocht het mogelijk zijn zal er ook vaker een soortgelijk evenement komen waarbij onderdelen van de set te verdienen zijn.
 
Hier zat ik zelf ook aan te denken, dit zal ik wel proberen te vertalen in een percentage van de prestatiepunten, ervaringspunten of duelervaringspunten van de nummer 1 in één van de drie categorie's.


De manier van aanmelden zal bij dit evenement anders zijn dan bij het huidige evenement (Burgeroorlog). Wanneer het evenement gestart is kunnen spelers zich aanmelden door op de wereld te klikken via het menu waar je nu ook alle werelden ziet. Mochten we dan op de wereld vragen om bijvoorbeeld op het forum een bericht te plaatsen met de wereld dan zal lang niet elke speler die doen.


Het klopt dat er op dit moment (en ook na het geplande evenement) weinig mensen zijn met meerdere onderdelen van de set. Dit is ook de reden dat ik het aantal onderdelen die met één evenement te verkrijgen zijn verdriedubbeld heb (3 ranglijsten met 4 onderdelen per ranglijst). Mocht het mogelijk zijn zal er ook vaker een soortgelijk evenement komen waarbij onderdelen van de set te verdienen zijn.

Yup, op zich lijkt dat inderdaad het meest eerlijk. Je voorstel om alleen dat te baseren op de nummer 1 is wellicht wel gevaarlijk in die zin dat de nummer 1 een zeer actieve en veel online zijnde nuggetgebruiker is die wss ver voor zag liggen op de gewone speler.

Hmm ja, dat is waar, maar iedereen kan hier de berichtgeving lezen en bovendien is het een kleine moeite om even op het forum in-game op die wereld te kijken. Verder kan je 't ook als saloon topic instellen en als mensen het dan nog niet zien of weten, zijn ze dus gewoon niet eens actief en verdienen ze geen beloningen haha.

Dat is idd ook waar, alleen kunnen dan dus enkel de zeer actieve nuggetgebruikers (en wellicht 1 andere geluksvogel) de set krijgen :(
 
de vorige keer ook als 9de geëindigd, zonder heel veel nuggets te gebruiken (alleen die 15 gratis per week)
dus alles is mogelijk
 
de vorige keer ook als 9de geëindigd, zonder heel veel nuggets te gebruiken (alleen die 15 gratis per week)
dus alles is mogelijk
Dat heb je dan erg netjes gedaan! :) Je bent dan waarschijnlijk alleen wel bijna non-stop online geweest, terwijl velen dat juist niet kunnen. Natuurlijk snap ik dat je in dit event actief moet zijn en moet meedoen, maar het zou derhalve ook leuk zijn als de spelers die echt wel actief meedoen en iedere dag er zijn, maar niet de ganse dag hebben, ook een beloning kunnen verdienen :)
 

DeletedUser385

Dat heb je dan erg netjes gedaan! :) Je bent dan waarschijnlijk alleen wel bijna non-stop online geweest, terwijl velen dat juist niet kunnen. Natuurlijk snap ik dat je in dit event actief moet zijn en moet meedoen, maar het zou derhalve ook leuk zijn als de spelers die echt wel actief meedoen en iedere dag er zijn, maar niet de ganse dag hebben, ook een beloning kunnen verdienen :)

ben ik mee oneens, waarom moet een wereld een beloning opleveren voor een andere wereld? das net zoiets als een acc starten op alle werelden om eventitems te kunnen ruilen naar je "main" wereld, wat een onzin.

De speed wereld is er voor degene die het leuk vinden. ik vind niet dat het nodig moet zijn dat alle mensen een reward krijgen. en betreft het "niet online kunnen zijn" het is een SPEED WERELD niet een NORMALE wereld.... SPEED = snel , dus veel online zijn.

als je dat niet wilt, dan speel je geen speed wereld, simple as that ?
 
ben ik mee oneens, waarom moet een wereld een beloning opleveren voor een andere wereld? das net zoiets als een acc starten op alle werelden om eventitems te kunnen ruilen naar je "main" wereld, wat een onzin.

De speed wereld is er voor degene die het leuk vinden. ik vind niet dat het nodig moet zijn dat alle mensen een reward krijgen. en betreft het "niet online kunnen zijn" het is een SPEED WERELD niet een NORMALE wereld.... SPEED = snel , dus veel online zijn.

als je dat niet wilt, dan speel je geen speed wereld, simple as that ?

In beginsel hoeft zoiets natuurlijk geen beloning op te leveren, maar het maakt het voor spelers ten eerste wel aantrekkelijker om op zo'n wereld te beginnen en mee te doen en het is ten tweede altijd een leuk bijkomend voordeel. Verder is het juist in de praktijk wel gebruikelijk dat een evenement(wereld) iets oplevert voor een andere, permanente wereld. Tot slot is die vergelijking van wereldruil onzinnig; dat vindt geen relevante connectie.

En yup, dat is zeker waar. Natuurlijk moet je ook geregeld wel online zijn, maar je kan naar mijn idee prima een grens stellen. De meesten hebben immers geen zeeën van tijd en ondanks dat 't vakantie is, hebben velen gelukkig een leven naast dit spelletje. En zeg nu zelf: iedereen weet dat er zonder beloningen minder mensen op af komen en het lijkt me nu ook niet zo leuk als je om zo'n reden met weinig spelers zit (of overblijft, zoals we nu op de fg-wereld beginnen te zien). Een eenvoudige beloning kan zoiets simpel oplossen! :)
 

DeletedUser16476

@Rick I ik ben het toch wel met ruud99 eens.

Deelname hoeft helemaal niet beloond te worden. Dat is bij voorgaande 'mini-games' ook geweest zoals het plaatjes zoeken, hoogste hit in een duel etc. Daarbij kreeg ook alleen de nummer 1 of de top ... een prijs.

Daarnaast over je opmerking met dat er meer spelers mee zullen doen als iedereen een beloning krijgt. Ja er zullen zich vast meer spelers aanmelden. Zodra die hun beloning binnen hebben stoppen ze ook weer net zo makkelijk op die wereld. Dus of je nou met alleen 20 actieve spelers speelt of 100 spelers waarvan 20 actief dat maakt natuurlijk geen verschil.

Kan je dit keer niet winnen? Dan maar hopen dat het volgende event meer is weggelegd voor jou of met een voorstel komen voor een leuk event met gelijke kansen.
 
@Rick I ik ben het toch wel met ruud99 eens.

Deelname hoeft helemaal niet beloond te worden. Dat is bij voorgaande 'mini-games' ook geweest zoals het plaatjes zoeken, hoogste hit in een duel etc. Daarbij kreeg ook alleen de nummer 1 of de top ... een prijs.

Daarnaast over je opmerking met dat er meer spelers mee zullen doen als iedereen een beloning krijgt. Ja er zullen zich vast meer spelers aanmelden. Zodra die hun beloning binnen hebben stoppen ze ook weer net zo makkelijk op die wereld. Dus of je nou met alleen 20 actieve spelers speelt of 100 spelers waarvan 20 actief dat maakt natuurlijk geen verschil.

Kan je dit keer niet winnen? Dan maar hopen dat het volgende event meer is weggelegd voor jou of met een voorstel komen voor een leuk event met gelijke kansen.

Voor 't eerste punt; zie exact mijn vorige post. Het klopt wellicht dat bij mini-games dat niet was, maar dat koste relatief weinig moeite, terwijl deelname aan zo'n wereld een stuk meer moeite en tijd kost.

Wat je stelt is correct. Daarom heb ik ook in een eerdere post reeds voorgesteld dat je de eventuele beloning moet koppelen aan een gedeelte van de prestatiepunten van de winnaars ofzo, zodat je iig wel actief moet zijn en niet zomaar kan stoppen.

En nee, ik zal inderdaad niet winnen. Ik weet niet eens of ik zal meedoen, aangezien ik geen tot weinig nuggets gebruikt en meestal betere dingen te doen heb. Ik streef hier ook helemaal niet direct naar persoonlijke winst of iets dergelijks, ik probeer enkel een bijdrage te leveren aan 't event.
 

DeletedUser16623

Als ze slim zijn pas over maandje nadat de komende 2 evenementen afgerond zijn (waar hier, op het forum, nog niets over gepost is) :cool:
 
Bovenaan