DeletedUser1963
Voorstel
De vaardigheid weerstand toevoegen om het effect van leiderschap te verlagen. Dit heeft geen effect op de mik en uitwijkwaardes in een fortgevecht.
Details
De weerstand in fortgevechten is iets wat al een tijdje niet meer deugt. Met een beetje goede kleding set (met wat LP) haal je maximaal 130 weerstand. Dit staat totaal niet in verhouding met de upgradewapens en de leiderschap die spelers hebben. Met een beetje leiderschap kan je namelijk de wapenschade gigantisch verhogen. Mijn idee is als volgt:
Laat ik eerst even duidelijk vermelden dat het om de VAARDIGHEID weerstand en niet om de BONUS weerstand. Voeg de vaardigheid weerstand toe aan de FG-formule. Weerstand gaat er voor zorgen dat de vaardigheid leiderschap slechter wordt. Je moet het zo zien. Iemand heeft 600 leiderschap. Hij/zij schiet op een speler met 250 weerstand. Dit resulteert in dat die speler nog maar schiet met 350 leiderschap. Dat is een best groot verschil. Het kan ook als volgt zijn: Een speler schiet met 200 leiderschap op een speler met 300 weerstand. Theoretisch gezien zou het dan -100 leiderschap zijn. Echter kan dit niet dus heeft de speler 0 leiderschap. Hij/zij schiet dan dus alleen maar met zijn/haar wapenschade en heeft geen schadebonus.
Een ander punt is dat de attributen op kracht nu ook ineens waardevoller zijn. In plaats van alleen LP heb je nu ook ineens weerstand. Daarnaast kunnen duellanten met weerstand ook wat sterker zijn.
Aangezien mijn voorstel ook betrekking heeft op avonturiers wil ik dit ook direct meenemen. Mijn voorstel is om de avonturiers een bonus te geven van 50% op weerstand (100% met premium). Eventueel kunnen deze percentages nog aangepast worden. Zo krijgt de zwakste klasse ook een bonus erbij die ze hard nodig hebben.
Als voorbeeld betrek ik hierbij ook de avonturiers karakterklasse.
Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is. Bij visuele hulpmiddelen staan diverse berekeningen.
Misbruikpreventie
Er is geen mogelijkheid dat er misbruik van gemaakt kan worden.
Visuele hulpmiddelen
Als voorbeeld in de spoiler wat het effect is voor een normale karakterklasse
Een 2e voorbeeld met daarin de karakterbonus van avonturiers verwerkt:
Samenvatting
Leiderschap heeft nu te veel impact op fortgevechten. Met de vaardigheid weerstand kan dit enigszins beperkt worden. Avonturiers krijgen hier extra bonus op)
Administratie
De vaardigheid weerstand toevoegen om het effect van leiderschap te verlagen. Dit heeft geen effect op de mik en uitwijkwaardes in een fortgevecht.
Details
De weerstand in fortgevechten is iets wat al een tijdje niet meer deugt. Met een beetje goede kleding set (met wat LP) haal je maximaal 130 weerstand. Dit staat totaal niet in verhouding met de upgradewapens en de leiderschap die spelers hebben. Met een beetje leiderschap kan je namelijk de wapenschade gigantisch verhogen. Mijn idee is als volgt:
Laat ik eerst even duidelijk vermelden dat het om de VAARDIGHEID weerstand en niet om de BONUS weerstand. Voeg de vaardigheid weerstand toe aan de FG-formule. Weerstand gaat er voor zorgen dat de vaardigheid leiderschap slechter wordt. Je moet het zo zien. Iemand heeft 600 leiderschap. Hij/zij schiet op een speler met 250 weerstand. Dit resulteert in dat die speler nog maar schiet met 350 leiderschap. Dat is een best groot verschil. Het kan ook als volgt zijn: Een speler schiet met 200 leiderschap op een speler met 300 weerstand. Theoretisch gezien zou het dan -100 leiderschap zijn. Echter kan dit niet dus heeft de speler 0 leiderschap. Hij/zij schiet dan dus alleen maar met zijn/haar wapenschade en heeft geen schadebonus.
Een ander punt is dat de attributen op kracht nu ook ineens waardevoller zijn. In plaats van alleen LP heb je nu ook ineens weerstand. Daarnaast kunnen duellanten met weerstand ook wat sterker zijn.
Aangezien mijn voorstel ook betrekking heeft op avonturiers wil ik dit ook direct meenemen. Mijn voorstel is om de avonturiers een bonus te geven van 50% op weerstand (100% met premium). Eventueel kunnen deze percentages nog aangepast worden. Zo krijgt de zwakste klasse ook een bonus erbij die ze hard nodig hebben.
Als voorbeeld betrek ik hierbij ook de avonturiers karakterklasse.
Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is. Bij visuele hulpmiddelen staan diverse berekeningen.
Misbruikpreventie
Er is geen mogelijkheid dat er misbruik van gemaakt kan worden.
Visuele hulpmiddelen
Als voorbeeld in de spoiler wat het effect is voor een normale karakterklasse
Normale hit:
Wapenschade is 600. Leiderschap is 900. Levenspunten 1590.
600+(600*900)/1590 = 940
Hit met weerstand formule:
Wapenschade is 600. Leiderschap is 900. Weerstand (vaardigheid) van tegenstander is 300. Levenspunten 1590.
600+(600*(900-300))/1590 = 826
Een verschil van 114 schade.
Wapenschade is 600. Leiderschap is 900. Levenspunten 1590.
600+(600*900)/1590 = 940
Hit met weerstand formule:
Wapenschade is 600. Leiderschap is 900. Weerstand (vaardigheid) van tegenstander is 300. Levenspunten 1590.
600+(600*(900-300))/1590 = 826
Een verschil van 114 schade.
Een 2e voorbeeld met daarin de karakterbonus van avonturiers verwerkt:
Wapenschade is 600. Leiderschap is 900. Levenspunten 1590.
600+(600*900)/1590 = 940
Wapenschade is 600. Leiderschap is 900. Weerstand (vaardigheid) van tegenstander is 300. Levenspunten 1590.
600+(600*(900-(300*1,5)))/1590 = 769 zonder premium
600+(600*(900-(300*2)))/1590 = 713 met premium
Een verschil van respectievelijk 171 en 227 schade.
600+(600*900)/1590 = 940
Wapenschade is 600. Leiderschap is 900. Weerstand (vaardigheid) van tegenstander is 300. Levenspunten 1590.
600+(600*(900-(300*1,5)))/1590 = 769 zonder premium
600+(600*(900-(300*2)))/1590 = 713 met premium
Een verschil van respectievelijk 171 en 227 schade.
Samenvatting
Leiderschap heeft nu te veel impact op fortgevechten. Met de vaardigheid weerstand kan dit enigszins beperkt worden. Avonturiers krijgen hier extra bonus op)
Administratie
- Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
- Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Nee