• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Vaardigheid weerstand toevoegen aan fortgevechten en aanpassen avonturiersklasse

DeletedUser1963

Voorstel
De vaardigheid weerstand toevoegen om het effect van leiderschap te verlagen. Dit heeft geen effect op de mik en uitwijkwaardes in een fortgevecht.

Details
De weerstand in fortgevechten is iets wat al een tijdje niet meer deugt. Met een beetje goede kleding set (met wat LP) haal je maximaal 130 weerstand. Dit staat totaal niet in verhouding met de upgradewapens en de leiderschap die spelers hebben. Met een beetje leiderschap kan je namelijk de wapenschade gigantisch verhogen. Mijn idee is als volgt:

Laat ik eerst even duidelijk vermelden dat het om de VAARDIGHEID weerstand en niet om de BONUS weerstand. Voeg de vaardigheid weerstand toe aan de FG-formule. Weerstand gaat er voor zorgen dat de vaardigheid leiderschap slechter wordt. Je moet het zo zien. Iemand heeft 600 leiderschap. Hij/zij schiet op een speler met 250 weerstand. Dit resulteert in dat die speler nog maar schiet met 350 leiderschap. Dat is een best groot verschil. Het kan ook als volgt zijn: Een speler schiet met 200 leiderschap op een speler met 300 weerstand. Theoretisch gezien zou het dan -100 leiderschap zijn. Echter kan dit niet dus heeft de speler 0 leiderschap. Hij/zij schiet dan dus alleen maar met zijn/haar wapenschade en heeft geen schadebonus.

Een ander punt is dat de attributen op kracht nu ook ineens waardevoller zijn. In plaats van alleen LP heb je nu ook ineens weerstand. Daarnaast kunnen duellanten met weerstand ook wat sterker zijn.

Aangezien mijn voorstel ook betrekking heeft op avonturiers wil ik dit ook direct meenemen. Mijn voorstel is om de avonturiers een bonus te geven van 50% op weerstand (100% met premium). Eventueel kunnen deze percentages nog aangepast worden. Zo krijgt de zwakste klasse ook een bonus erbij die ze hard nodig hebben.

Als voorbeeld betrek ik hierbij ook de avonturiers karakterklasse.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is. Bij visuele hulpmiddelen staan diverse berekeningen.


Misbruikpreventie
Er is geen mogelijkheid dat er misbruik van gemaakt kan worden.

Visuele hulpmiddelen

Als voorbeeld in de spoiler wat het effect is voor een normale karakterklasse

Normale hit:
Wapenschade is 600. Leiderschap is 900. Levenspunten 1590.
600+(600*900)/1590 = 940

Hit met weerstand formule:
Wapenschade is 600. Leiderschap is 900. Weerstand (vaardigheid) van tegenstander is 300. Levenspunten 1590.
600+(600*(900-300))/1590 = 826

Een verschil van 114 schade.

Een 2e voorbeeld met daarin de karakterbonus van avonturiers verwerkt:

Wapenschade is 600. Leiderschap is 900. Levenspunten 1590.

600+(600*900)/1590 = 940

Wapenschade is 600. Leiderschap is 900. Weerstand (vaardigheid) van tegenstander is 300. Levenspunten 1590.

600+(600*(900-(300*1,5)))/1590 = 769 zonder premium
600+(600*(900-(300*2)))/1590 = 713 met premium

Een verschil van respectievelijk 171 en 227 schade.


Samenvatting
Leiderschap heeft nu te veel impact op fortgevechten. Met de vaardigheid weerstand kan dit enigszins beperkt worden. Avonturiers krijgen hier extra bonus op)

Administratie
 

DeletedUser12045

Ben akkoord dat weerstand misschien wat verhoogd mag worden want die formule is gebasseerd op wapens die niet upgradebaar zijn.

Rest ben ik wel tegen. Eerst en vooral is er een reden dat attributen kracht en charisma maar 1 fortskill op zich nemen en dat is omdat leiderschap en vooral LP de sterkste vaardigheden in fortgevechten zijn. De verandering van stamina --> verschuilen is daardoor gekomen. Als kracht ook je weerstand in een fg verhoogt, is er geen enkele reden voor een LP-speler om een ander attribuut te kiezen terwijl dat nu wel het geval is.

Ten tweede kan ik absoluut niet akkoord gaan met een versterking op basis van overlevingskansen op de avonturiersklasse. Ja, op .nl is die klasse niet goed, maar op andere servers is sectorenbehoud zo belangrijk dat avonturiers daar misschien wel de beste klasse zijn. Ik ben meer voorstaander van een verandering inzake buildopties voor avonturiers, maar hun nog beters sectoren laten verdedigen lijkt me geen optie.
 
Dit lijkt me een prima idee . Ik kan me hier helemaal in vinden , snap oook niet dat er na al dat uppen , nog niks eerder mee is gedaan , hopelijk doen ze er wat mee mee ook :p

Afwachten maar weer ...
 
Tegen, dit maakt lp tanks alleen nog maar sterker. Ze zijn al sterk zat in de huidige "meta". Dit zorgt alleen maar dat bepaalde allianties met veel tanks compleet onverslaanbaar zouden worden.
 
Klopt inderdaad dat door het uppen dat schade flink is toegenomen terwijl weerstand gelijk is gebleven, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de toename van lp die kan worden gerealiseerd

Hier even een snel voorbeeldje van een specifieke speler wiens naam door de jaren heen is veranderd.
2014: http://prntscr.com/dwhuzr
2016: http://prntscr.com/dwhrna
Even snel 2 fortgevechten genomen, maar datzelfde blijkt uit uit als je andere fg's van 2014 met 2016 vergelijkt.
 

DeletedUser4007

ach, wel soldaten beter willen maken maar niet de avo met hun verdediging.....
en als je iets wilt veranderen voor andere servers, adviseer ik je gewoon op .net te posten.
als het zin heeft is het daar en niet hier :cool:
 
Bovenaan