• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

The-west.nl stervende?

DeletedUser

Nou heb ik het nog eens via een ander medium geprobeerd:

Aangezien dit niet via support ging is het toegestaan om dit openbaar te maken:

Het probeersel deel 1:
35ee775d491d4a3aa7d97fa9c4c20d06.png

Het probeersel deel 2:
b5f9a511251d4f938c59f1bf0c2a532e.png

Het antwoord:
af79fa7b706e47d3a1ce9a82056afe25.png

Behalve dat het lang niet alles beantwoord merk ik wederom dat er geen transparantie, samenwerking nog oplossingen gegeven worden.

Als er dan een heel aantal actieve leden met jullie als support rond de tafel willen dmv skype of van mijn part een ander iets waar directe chat is (al is het in-game) dan wordt dit van de tafel geveegd.

Door de community is er niet, voor de community is er al ruim 6 jaar niet meer. Op Facebook is er meer activiteit dan op dit forum vanuit de support.
Dan lees ik support tickets en jullie antwoord er op en dan schrik ik me te pletter.

Het valt me op dat dit dezelfde kant op gaat als .dk en nog wordt er niets mee gedaan.
Wat hebben jullie in 's hemelsnaam te verliezen door met jullie community rond de tafel te gaan.

Verder nog: Het ideeenforum... Wanneer is er voor het laatst ook maar IETS van het ideeenforum aangenomen door Innogames? Zelfs op de beta zijn het er misschien 5 die in de afgelopen 8,5 jaar zijn aangenomen. Dat is wel in en in triest.

Waarom kan het op .de en .net wel allemaal, maar op .nl niet? Wat is het dat er rond gaat waardoor kleinere servers als .nl geen actieve events mag kennen. Alleen nuggetslurpende geldverspillende events waar de hoogste bieder de winnaar is. Wat is er gebeurd met de the-west die ik ken... De the-west waar iedereen samenspeelt, waar FG's nog leuk waren en we elkaar konden helpen zonder naar een stad te kijken, zonder steeds weer af te moeten vragen hoeveel geld er ingestoken moet worden om een beetje vooruit te komen.

Het is goed mogelijk om zonder betaling op lvl 150 te komen, maar dan ben je daar en houdt het verder ook op. Want zonder die betaalde wapens, setjes en materialen kom je ook niet op een toppunt. Om de beste te zijn MOET je betalen.

Dit is mijn laatste poging om nog een verandering te maken in de samenwerking tussen support en community. Het unbannen van spelers op het forum die zich misdragen hebben is geen frisse start. Dat is oude koeien uit de sloot halen en wachten tot er weer iets mis gaat...

Ik ben me er van bewust dat dit kan leiden tot een probleem voor mij en dat strafpunten er aan komen. Ik kan alleen maar zeggen dat de CM eens met de Project Group moet gaan praten en kijken waar .nl werkelijk staat. Kroenuh, bereid je voor op een verrassing van hun kant uit... Wat dit is mogen ze je zelf uitleggen, maar het is geen leuk nieuws voor the-west.nl kan ik vertellen. Maar deze reactie gaat waarschijnlijk weer in de vergetelheid en ik zal weer de ridicule moeten voelen van een aantal onwetende supporters en mensen die "denken te weten" wat er gaande is.

Het is nu te hopen dat de Project Group nu eerlijk kan zijn tegen jullie als support wat er op de planning staat.

Oude bugs oplossen waar mogelijk
Verbeteringen en updates aan fortgevechten
Avonturen onder handen nemen

Dit is niet concreet en weer zo'n luchtig antwoord.
Wat hier daadwerkelijk staat is:
-We weten niet welke bugs op te lossen zijn, maar we zien wel en we proberen wat
-Fortgevechten updates en "verbeteringen". Dingen die de beta al meerdere malen afgestemd heeft die toch doorgedrukt worden omdat dit is wat de Project leaders willen. In plaats van te werken aan het wiel dat we kennen en deze uit te lijnen wordt het wiel opnieuw uitgevonden en zijn we weer bij "square one". Welke updates en verbeteringen precies? Want wat op de beta staat en op .pl is getest wordt niet bepaald positief ontvangen.
-Avonturen onder handen nemen. Klinkt me bekend. Stond dat niet ook in de Roadmap van 2014? Nieuwe mappen maken, interactiever spel en meer mogelijkheden creeeren voor een deel van het spel dat nu toch wel een blunder genoemd mag worden.

Ik zie weer veel onnodige tijdverspilling. Tijd voor nieuwe ideeen, nieuwe elementen. Tijd om naar jullie community te luisteren.

Nemen we even de roadmaps door:
2013: Waar zijn onze beren/koeien in MPI's?, waar zijn de "speciale" duelskills die er op stonden? Meer interactieve duels, waarbij de statische duelberekeningen weg gingen en we dmv onze klik-skills konden winnen?
2014: Deze roadmap is van de beta verwijdert omdat er niets van werd gedaan. Behalve nieuwe quests. Nieuwe quests zijn geen oplossing voor een probleem maar een tijdelijke oplossing voor een symptoom. Hier stond overigens ook p2p handel in, die is gewoonweg geschrapt terwijl dit een van de minder moeilijke dingen binnen the-west is.
2015: Deze is werkelijk om te huilen. Eerst Q1, daar kwam niets meer van, toen een Roadmap voor 2015... wacht die is er niet.

Pak het aan bij het begin (de beta) als je er een verandering aan wilt maken. Wat doet dat management daar eigenlijk? Want het ziet er naar uit dat er beloften gemaakt worden en dat daar niets mee gedaan wordt.

Ik sta op het punt te stoppen met een spel waar ik een dikke 8 jaar veel plezier aan heb gehad, vrienden heb leren kennen en zelfs de liefde vond.

p.s.: Ik moet er wel bij vermelden dat de huidige CM al probeert om de community wakker te krijgen. Goed bezig alvast, maar er is meer nodig ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11199

nou dat is nog eens goed verwoord en sluit me volkomen aan:mad:
 
Ik sta op het punt te stoppen met een spel waar ik een dikke 8 jaar veel plezier aan heb gehad, vrienden heb leren kennen en zelfs de liefde vond.

Same here, 6 jaar speeltijd dan alleen, wel veel vrienden en vriendinnen ontmoet, waaronder RL-kennissen/vrienden.
En ik was afgelopen vrijdag nog vastberaden om de boel op delete te gooien.
Na een goed gesprek met 1 van die vele vrienden uit het spel (die nog speelt dan, het grootste gedeelte is al lang en breed gestopt) besloten om voor een babbeltje in de chat zo nu en dan tòch maar in te blijven loggen.
Voorlopig. Zo lang het duurt.
Ik zet kerkbouwen aan, zo'n 2 keer per dag log ik in om een half uurtje te kletsen als er een gezellige saloon of stad-chat is, verder ben ik nog weinig met het spel bezig.
Duels zijn niet leuk meer (niet genoeg tegenstanders), FGs zijn dood (niet genoeg deelnemers). Markt-aanbod is lachwekkend beperkt.
De reden is overduidelijk, te weinig spelers.

Op Dorado -de laatst geopende en actiefste wereld- spelen nog 1500 mensen, de helft is lvl1 zoiets, dat zijn mensen die dus 1 minuut hebben rondgekeken en weer uitgelogd zijn voor altijd om nooit meer terug te keren, als je 3 muisklikken doet ben je al level 3 haast tenslotte.

Vroeger gaf ik net zo makkelijk 20 euro per week uit aan nuggets, als ik nu 20 euro per jaar uitgeef is het veel.

Is the-west.nl stervende vraag je.
Het wachten is op de stekker die uit life-support wordt getrokken...
 

DeletedUser4007

staat niets vreemds in behalve de waarheid.
zoiets had ik ook al verkondigd, alleen korter en veel directer.

helaas blijkt dat alle servers gewoon kinderen zijn van de beta en .net.
en naar die kinderen wordt erg weinig omgekeken en geluisterd.

helaas maar waar.
en daarom heeft .nl gewoon een actieve leiding nodig, die als het moet
deuren in kan trappen bij inno :p
 

DeletedUser

staat niets vreemds in behalve de waarheid.
zoiets had ik ook al verkondigd, alleen korter en veel directer.

helaas blijkt dat alle servers gewoon kinderen zijn van de beta en .net.
en naar die kinderen wordt erg weinig omgekeken en geluisterd.

helaas maar waar.
en daarom heeft .nl gewoon een actieve leiding nodig, die als het moet
deuren in kan trappen bij inno :p

Precies mijn gedachte Mastadont. Heb die van jou ook doorgelezen en het lijkt me best voor iedereen die hier leest ook die van jou te lezen. Het probleem ligt hem exact daar.
 

DeletedUser16491

ik ben het ermee eens maar dat wist je al trib :)

qua fortgevechten hoeven maar een aantal kleine aanpassingen te komen en je hebt kans dat al veel meer mensen weer fgs gaan doen.

inplaats van 15 munten ofso iets van 25 munten dat scheelt al heel wat .

er kan ook 1 of andere uniek kistje erbij komen zoals bij avo's dat je dan een exclusief set kan krijgen of is dit geen goed idee ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

ja als er 1 met linkjes loopt te gooien ben jij het wel :p

whahaha, helemaal gelijk ;)


Maar back on topic. Welke ideeen hebben we om dit te verbeteren?
Want de problemen opsommen kunnen we allemaal, we moeten vooruit.

Ik krijg nu ook een unieke inzicht op de huidige manier van support. Ben er nogal van geschrokken welke belachelijke regels er gesteld werden en mogelijk nog worden van de support. Krijg nog medelijden met de Mods.

- 4/5 sterren gemiddelde
- Zien wie er het laatst een topic gelezen heeft en binnen 2 uur beantwoorden (gaat niet altijd)
- Affronts (strafpunten) door 1 persoon laten doen (lekker eerlijk als je die 4/5 wil behalen).

Quote van incognito supporter: 'ik weet het niet aan een titel te zien. ik negeer het liever, dan is er niets aan de hand want open doen en info vragen is achteraf op je doos krijgen dat het te lang open staat'

Waar zijn we nou helemaal mee bezig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
...
Ik krijg nu ook een unieke inzicht op de huidige manier van support. Ben er nogal van geschrokken welke belachelijke regels er gesteld werden en mogelijk nog worden van de support. Krijg nog medelijden met de Mods.

- 4/5 sterren gemiddelde
- Zien wie er het laatst een topic gelezen heeft en binnen 2 uur beantwoorden (gaat niet altijd)
- Affronts (strafpunten) door 1 persoon laten doen (lekker eerlijk als je die 4/5 wil behalen).

Quote van incognito supporter: 'ik weet het niet aan een titel te zien. ik negeer het liever, dan is er niets aan de hand want open doen en info vragen is achteraf op je doos krijgen dat het te lang open staat'

Waar zijn we nou helemaal mee bezig?
Hetgeen wat je hierboven aanhaalt komt totaal niet overheen met hoe wij momenteel werken en ik kan ook niet terugvinden wanneer dat wel zo geweest zou zijn. Daarnaast zie ik niet helemaal in wat richtlijnen voor het afhandelen van supportaanvragen te maken heeft met je aangehaalde kritiekpunten over de verdere ontwikkeling van The West. Jammer dat dergelijke onjuistheden de wereld in worden geholpen. In die zin zie ik dan ook niet de noodzaak om hier op in te gaan.

Ik kom later wat gedetailleerder terug op hetgeen wat je in je beginpost aanhaalt (hoewel ik daar eigenlijk al op in ben gegaan in het reeds gelinkte topic).
 

DeletedUser

Zoveel info hebbende snap ik niet dat je deze post hebt gemaakt. Gisteren wist je al dat er niet naar je geluisterd zou gaan worden en toch druk je door. Wat verwacht je nou zelf van deze post? Dat het mod team op eens 180 graden draait en zegt: je hebt gelijk man, we gaan tegen de wensen van Inno in een compleet nieuw concept maken. We gaan duizenden, zo niet tienduizenden euro's stoppen in reclames en nieuwe updates met de hoop dat dit spel weer rendabel gaat worden. Not in a million years dat dat gaat gebeuren en dat weet je zelf ook.

Vijf jaar geleden heb ik wel eens gepost over deze shit. Toen was het spel al naar zijn grootjes volgens velen. Men moet zich gewoon realiseren dat dit gewoon een business is en dat wij klanten zijn.
https://forum.the-west.nl/showthread.php?p=465848#post465848
Captain hindsight is zeer zeker wel een bitch wat dat betreft. Wat ik gewoon niet begrijp is dat dit een discussiepunt blijft. Dit spel gaat niet meer worden wat het vroeger was. We gaan geen volle forten meer krijgen en daar moeten we mee dealen. Dan kunnen we wel de hele tijd naar inno wijzen, maar wij zijn ook niet meer de community waarvoor je een spel gaat spelen. Iedereen heeft het idee dat hij of zij de beste kan zijn/is. Mensen gunnen elkaar niets meer, het is zelfs zo erg dat men elkaar dingen misgunt. Voor een prachtig voorbeeld kijk naar dat Horseball topic.

Don't what your country can do for you, ask what you can do for your country. We zijn een stervend ras, laten we er alsjeblieft wat van proberen te maken in plaats van dat eeuwige gezeik op alles en iedereen.
 

DeletedUser

Hetgeen wat je hierboven aanhaalt komt totaal niet overheen met hoe wij momenteel werken en ik kan ook niet terugvinden wanneer dat wel zo geweest zou zijn. Daarnaast zie ik niet helemaal in wat richtlijnen voor het afhandelen van supportaanvragen te maken heeft met je aangehaalde kritiekpunten over de verdere ontwikkeling van The West. Jammer dat dergelijke onjuistheden de wereld in worden geholpen. In die zin zie ik dan ook niet de noodzaak om hier op in te gaan.

Ik kom later wat gedetailleerder terug op hetgeen wat je in je beginpost aanhaalt (hoewel ik daar eigenlijk al op in ben gegaan in het reeds gelinkte topic).

Wel vreemd dat een bepaald lid met direct inzicht in het supportteam dit zegt dan. Zou wel eens willen weten waarom diegene dat zegt? Hij/zij heeft meer te verliezen door dit te zeggen dan te winnen.

Verder ben je alleen op 1 voorstel ingegaan en was er verder niets concreets te merken aan je antwoord. Zou toch graag duidelijkheid hebben en geen antwoord die je bijna automatisch zou kunnen genereren.



Ga hier dieper op in, dat zou fijn zijn. Als het werkelijk niet zo is dan wil ik dat best van je aannemen (aangezien dit regels zijn die muf-muf er in gegooid had), maar geef dan concreet een antwoord op mijn vragen en leg uit hoe jullie dit op willen lossen.

Dit is op geen manier een persoonlijke aanval op jullie ook, maar iets waar zowel ik als meer mensen in deze community mee zitten. We zien geen vooruitgang maar wel een verval. Laat ons dan zien hoe het anders is en wat er gaat komen? Welke langdurige oplossingen hebben jullie voor the-west?

Heb je overigens ook al contact gehad met het Project team (group)?

Zoveel info hebbende snap ik niet dat je deze post hebt gemaakt. Gisteren wist je al dat er niet naar je geluisterd zou gaan worden en toch druk je door. Wat verwacht je nou zelf van deze post? ...

... Don't what your country can do for you, ask what you can do for your country. We zijn een stervend ras, laten we er alsjeblieft wat van proberen te maken in plaats van dat eeuwige gezeik op alles en iedereen.

Met andere woorden, geef gewoon op. The-west gaat toch wel weg, wat interesseert het jou nog?
Door dit soort gedachten gaan we juist achteruit en leuk dat je die quote erbij haalt, want ik vraag hier namelijk ook wat wij kunnen doen. Heb het in-game meerdere malen geprobeerd en probeer het nu eens in het forum hopende op een duidelijk antwoord ipv nog meer ontwijkende reacties die totaal geen info verschaffen. Lege woorden, zonder concrete uitleg, jammer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Met andere woorden, geef gewoon op. The-west gaat toch wel weg, wat interesseert het jou nog?
Door dit soort gedachten gaan we juist achteruit en leuk dat je die quote erbij haalt, want ik vraag hier namelijk ook wat wij kunnen doen. Heb het in-game meerdere malen geprobeerd en probeer het nu eens in het forum hopende op een duidelijk antwoord ipv nog meer ontwijkende reacties die totaal geen info verschaffen. Lege woorden, zonder concrete uitleg, jammer.

Met andere woorden wees gewoon blij met wat je hebt en probeer er nog wat van te maken. Want dit topic gaat totaal geen effect hebben op de situatie en dat weet je zelf ook. Wij kunnen niets doen aan dit spel anders dan het in de saloon leuk houden en te genieten van de kleine dingen die we wel krijgen zoals Horseball. Je gaat geen duidelijk antwoord krijgen want die zal niemand hier willen of durven geven omdat het een negatief antwoord is, niet een antwoord die jij of de community wil horen.

Ik bepaal zelf wel of ik dit spel nog waard vind om te spelen. Tot nog toe zijn er nog genoeg leuke mensen om dit spel interessant te houden. Als je het maar wil zien.
 

DeletedUser

Met andere woorden wees gewoon blij met wat je hebt en probeer er nog wat van te maken. Want dit topic gaat totaal geen effect hebben op de situatie en dat weet je zelf ook. Wij kunnen niets doen aan dit spel anders dan het in de saloon leuk houden en te genieten van de kleine dingen die we wel krijgen zoals Horseball. Je gaat geen duidelijk antwoord krijgen want die zal niemand hier willen of durven geven omdat het een negatief antwoord is, niet een antwoord die jij of de community wil horen.

Ik bepaal zelf wel of ik dit spel nog waard vind om te spelen. Tot nog toe zijn er nog genoeg leuke mensen om dit spel interessant te houden. Als je het maar wil zien.

Maar we kunnen als community op zijn minst proberen om er iets van te maken. Ik geef het nog niet op. Dat mag jij misschien doen, maar ik nog niet. Heb hier te veel tijd op doorgebracht en heb hier te veel mensen leren kennen waar ik het goed mee kan vinden om het op te geven. Als het antwoord negatief is dan hebben we tenminste zekerheid en kunnen we mogelijk een echte oplossing vinden ipv pleisters plakken op kleine wondjes.

Opgeven is op dit moment geen optie. Er kan nu nog iets aan gedaan worden en dat kunnen we alleen door open communicatie en transparantie van zaken. Vele handen maken licht werk.
 
Is The West . nl stervende? Jep. Had het gered kunnen worden door beter management? Misschien wel. Gaat er wat veranderen? Absoluut niet.

De community van The West is 1 ding, maar als het spel zo wordt behandeld als Inno op dit moment doet, helpt de community niet meer. Innogames heeft dit spel verwaarloosd, dat was allang aan de gang toen ik ermee stopte (een aantal jaar geleden alweer). Geen community event, acties of wedstrijden helpen tegen een bedrijf dat weigert om tijd/geld/aandacht te investeren in een spel. Marco was misschien niet zo geweldig, maar zelfs hij kan er eigenlijk niet verantwoordelijk voor worden gehouden - hooguit voor die verschrikkelijke vertaalfouten :p

De laatste tijd besteedt zelfs Innogames TV geen tijd meer aan The West updates. Wellicht dat op dit moment de Nederlandse servers nog net genoeg winst maken om in leven te houden, maar er zal een moment komen dat de gevreesde aankondiging verschijnt: "Beste spelers, bedankt voor 9 mooie jaren..." etc.
 

DeletedUser4007

Het meerdere malen ontkennen van dingen door de huidige cm zegt mij al genoeg.
Leuk dat je het probeert tripgrep, maar met de huidige leiding is het al op voorhand een faal.
Kroenuh bevestigd hiermee iets wat ik allang aan had gehaald.

Waarschijnlijk zit hij liever op grepolis en is dit thewest jobje in zijn schoot gegooit als iets dat hij moest doen.
zo laat hij het in ieder geval wel overkomen met zijn opmerkingen.
 

DeletedUser7902

Dit is zowat de nagel op de kop trib. Sinds 2012 is de nl server al in een slop en er nooit meer uit geraakt. Als dit zo doorgaat gaan we idd nog moeten uitwijken naar andere servers.
Als de spelers wat meer inspraak zouden krijgen, zou er toch al wel vooruitgang worden geboekt.

Dat gezegd hebbende, je kan echt wel de beste zijn zonder nuggs trib :p
 

DeletedUser

Het meerdere malen ontkennen van dingen door de huidige cm zegt mij al genoeg.
Leuk dat je het probeert tripgrep, maar met de huidige leiding is het al op voorhand een faal.
Kroenuh bevestigd hiermee iets wat ik allang aan had gehaald.

Waarschijnlijk zit hij liever op grepolis en is dit thewest jobje in zijn schoot gegooit als iets dat hij moest doen.
zo laat hij het in ieder geval wel overkomen met zijn opmerkingen.

Ik snap het sentiment, maar we komen nergens door elkaar af te schieten.
We moeten een oplossing vinden voor het probleem dat hier voor ons ligt. Ik geef het nog niet op en dat is misschien wat naief van mijn kant uit, maar the-west is heel lang een game geweest waar ik veel plezier heb beleefd. Ik geef niet op al moet ik daarvoor de hele community wakkerschudden.
 
Bovenaan