• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Geldtransfer

DeletedUser16548

ik weet dat dit iets is wat al eens aan het licht is gezet maar ik ga het even netjes (hoop ik) op een rijtje zetten en dan hoop ik op een mooie stemming hieronder.

voorstel
Een functie in de bank waar je geld van speler naar speler kan zetten.

details
Het is een functie waarmee de ene speler geld direct kan overzetten naar een andere speler. Dit gaat via de bank en je moet hiervoor in een stad zijn. Je betaalt enkel wel 5% over het geld dat je stuurt (de ontvanger krijgt 5% minder binnen). Voor de rest is het heel simpel: Je vult een naam in, de hoeveelheid en je verstuurd het.

misbruikpreventie
Er zouden grote hoeveelheden geld kunnen worden gepushed, zowel binnen de wereld als over verschillende werelden.

visuele hulpmiddelen
http://prntscr.com/bk3hjk

samenvatting
Het is een makkelijke functie die handelen een stuk makkelijker maakt. Ik snap eigenlijk niet waarom het er niet op .nl is want op .net is het al lang aanwezig (zoals mijn visueel hulpmiddel liet zien).

Administratie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4891

.NET is een bijzonder geval omdat dat de fg-wedstrijd wereld is als ik me niet vergis.
 

DeletedUser16548

.net is een server net als .nl en mag (naar mijn weten) niet heel veel anders beoordeelt/behandelt worden. Het is bovendien ook op .de aanwezig.
 

DeletedUser16286

Precies. Alleen de beta zou anders mogen zijn. Ik zou die functie hier ook willen zien.

Misbruik maken kan altijd wel op een manier... mensen moeten gewoon nadenken voordat ze geld overmaken en kleine kinderen zonder verstand van geld moeten dit gewoon niet spelen, dan kan er ook geen pushverkoop plaatsvinden.
 
Wel n grappige functie, maar is het echt nodig?
Een geldtransfer is om geen enkele reden nodig dan verkoop en dat kan toch simpelweg via de markt?
 

DeletedUser4007

.net is een server net als .nl en mag (naar mijn weten) niet heel veel anders beoordeelt/behandelt worden.

Precies. Alleen de beta zou anders mogen zijn.

sinds wanneer bepalen jullie de regels?
mag / mogen?
het spel is van inno.... en die mogen alles doen wat ze zelf willen met het spel

dus wat er op andere servers gebeurd maakt niet veel uit
wat inno beslist.... dat maakt uit :p

geef eigenlijk 1 goede reden waarom dit er moet komen?
waarom moet er geld van 1 speler naar de andere gestuurd worden?
ik kan er maar 1 verzinnen..... en dat is pushen :p
 

DeletedUser16286

mee eens
bovendien heb je nu geen last van bedelende low levels

Oh nee? Ik krijg 5x per dag een bericht of ik iets voor ze heb. Daar kan ik ook gewoon nee tegen zeggen.

Pushen is iets wat helemaal niet bestaat. Jullie geven die naam aan (meestal) eerlijke transacties.

In het echt doe je toch ook wel eens geld cadeau aan iemand? Nou hier moet dat ook kunnen. Daarnaast heb je in het echte leven nog leningen, en dat zou hier ook tussen spelers gedaan moeten kunnen worden. Waarom zou het anders überhaupt in The West zitten? Want eigenlijk is de functie die wij vragen al van toepassing op .net

En nee, wij bepalen niet de regels. Maar graag zouden we deze functie zien en daarom doen we hier een aanvraag. ;) Inno mag inderdaad doen wat ze willen. Maar waar zou anders dit deel van het forum bedoeld voor zijn? Niet omdat inno alles zelf bepaalt.
 
Oh nee? Ik krijg 5x per dag een bericht of ik iets voor ze heb. Daar kan ik ook gewoon nee tegen zeggen.

Pushen is iets wat helemaal niet bestaat. Jullie geven die naam aan (meestal) eerlijke transacties.

In het echt doe je toch ook wel eens geld cadeau aan iemand? Nou hier moet dat ook kunnen. Daarnaast heb je in het echte leven nog leningen, en dat zou hier ook tussen spelers gedaan moeten kunnen worden. Waarom zou het anders überhaupt in The West zitten? Want eigenlijk is de functie die wij vragen al van toepassing op .net

En nee, wij bepalen niet de regels. Maar graag zouden we deze functie zien en daarom doen we hier een aanvraag. ;) Inno mag inderdaad doen wat ze willen. Maar waar zou anders dit deel van het forum bedoeld voor zijn? Niet omdat inno alles zelf bepaalt.

je gaat een online virtueel spelletje vergelijken met het echte leven?:no:

- nee ik speel the west al een flink poosje en tot op heden heeft niemand mij om geld gevraagd

-ja pushen bestaat wel degelijk zowel in spelletjes en het echte leven
in het echte leven geef je geld zodat iemand er beter van word ( collectes, goede doelen enz)
in een spelletje geef je geld om iemand een voordeel te geven ten opzichten van zijn level genoten ( makkelijker betere kleding wapens kunnen kopen)

- aan leningen in het echte leven zitten meestal wettige regels
in een spelletje heb je geen garanties dat je je geld terug krijgt

- ja inno bepaald wel degelijk de regels
het enige wat de spelers bepalen is of ze het spelletje wel/niet spelen en of ze wel/niet nuggets gebruiken

-ja dit deel van het forum is idd voor ideeen
en ik ben tegen dit idee

voorkomen is beter dan genezen
 

DeletedUser16548

nou je kan het als het volgt zien, het maakt gwn transacties tussen spelers makkelijker. Pushen kan nu net zo makkelijk als dan dat is geen enkel probleem en dat weet iedereen. Mij lijkt dit nml een erg goed idee want ik liep laatst ergens tegen op.
Ik had een item van iemand alvast gekregen omdat ik het geld nog niet had om het te betalen maar het item wel 'dringend' nodig had. Toen ik later zijn geld bij elkaar had had moest ik weer wachten tot hij online zou komen, moest ik vervolgens ook nog geluk hebben dat hij in zijn stad en dan heb ik nog zo'n vervelend item in me actueel bod lijst staan.
 

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Ik heb het een en ander even uitgezocht. Dit betreft een relatief nieuw spelonderdeel wat standaard geactiveerd zal zijn op nieuw te openen werelden.

We hebben de mogelijkheid om dit ook te activeren op El Dorado, maar die keuze laat ik aan jullie. Wellicht dat we dit bij de spelers van die wereld gaan peilen door middel van een ingame bericht.
Oudere werelden zullen dit spelonderdeel sowieso niet krijgen.
 

DeletedUser4007

mooi
daar zijn we dus ook snel vanaf:p

pushen bestaat niet en inno bepaalt niet alles zelf? :laugh::laugh::laugh:
ik lach me rot om zulke opmerkingen
 

DeletedUser16548

Ik heb het een en ander even uitgezocht. Dit betreft een relatief nieuw spelonderdeel wat standaard geactiveerd zal zijn op nieuw te openen werelden.

We hebben de mogelijkheid om dit ook te activeren op El Dorado, maar die keuze laat ik aan jullie. Wellicht dat we dit bij de spelers van die wereld gaan peilen door middel van een ingame bericht.
Oudere werelden zullen dit spelonderdeel sowieso niet krijgen.

Dus ik kan hieruit opmaken dat (mijn wereld) Colorado onder de oude werelden valt?

als dit zo isvind ik het raar want op de .net server Briscoe is het wel en deze server is vgm ouder dan ons Colorado. Maarja dat zal wel aan mij liggen.
 

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Dus ik kan hieruit opmaken dat (mijn wereld) Colorado onder de oude werelden valt?

als dit zo isvind ik het raar want op de .net server Briscoe is het wel en deze server is vgm ouder dan ons Colorado. Maarja dat zal wel aan mij liggen.
Dat klopt, alleen El Dorado zou in aanmerking komen voor dit spelonderdeel. Wat de precieze redenen hierachter zijn weet ik helaas niet.
 
nou je kan het als het volgt zien, het maakt gwn transacties tussen spelers makkelijker. Pushen kan nu net zo makkelijk als dan dat is geen enkel probleem en dat weet iedereen. Mij lijkt dit nml een erg goed idee want ik liep laatst ergens tegen op.
Ik had een item van iemand alvast gekregen omdat ik het geld nog niet had om het te betalen maar het item wel 'dringend' nodig had. Toen ik later zijn geld bij elkaar had had moest ik weer wachten tot hij online zou komen, moest ik vervolgens ook nog geluk hebben dat hij in zijn stad en dan heb ik nog zo'n vervelend item in me actueel bod lijst staan.

tja via deze manier betaal je wel minder transactie kosten
 

DeletedUser16559

Ik vind die 5% transactiekosten inderdaad wel extreem hoog :o
Met hetzelfde gemak koop je een willekeurig item van de markt met een enorm lage inkoopwaarde (en kun je die 5% in de zak stoppen :laugh: )
 
Bovenaan