• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[verzoek] geld aan elkaar overmaken

DeletedUser385



wat een taal gebruikt dat 'personage'....ff denken....hij zegt al jarenlang te spelen,maar heeft nog maar pas een account op dit forum.....heeeee,misschien een voor altijd gebande gast (zezema..??)

:whistle:​

sherif it is :p
 
Of je maakt het verkopen van waardevolle items voor verkoopprijs ook strafbaar, zodat het hele ruilen verbannen wordt, of je maakt niks strafbaar. Momenteel is het zo geregeld dat degene die met geld op een andere wereld betaald als enige de lul is, terwijl er niks gedaan wordt met het item.

De support zei dat besloten wordt of het een pushverkoop is afhankelijk van de gemiddelde verhandelsprijs van het product/item. Allereerst gaat deze omlaag door lage prijs verkopen en ten tweede is alleen teveel geven strafbaar, maar niet te weinig.

Klaplopers.
 
mja die regel is erin gekomen nadat je heel veel push duels en push-marktverkopen kreeg.

op zich vind ik het een goede regel, van mij mogen ze hem zelfs verder trekken:
verkopen van items over werelden heen (ik geef jou hier een innogames riem, jij geeft mij daar een innogames riem, oid) zou ook als pushing gezien mogen worden.

Dat scheelt heleboel mensen die puur op een wereld spelen om hun andere wereld beter te maken.

Dat laatste is waar, maar op zich is daar niets mis mee lijkt me?
Het is gewoon ruilen tussen 2 mensen, die er beide profijt van hebben; een echte win-win situatie dus.
Jij hebt daar als buitenstaander geen last van, je hoeft het zelfs niet eens te weten. Waar maakt je je dan druk om? :)
Bovendien spelen er daardoor extra mensen op werelden, zoals je al aangeeft, wat bevorderlijk is voor het langer blijvende bestaan van een wereld.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser4891

Dat laatste is waar, maar op zich is daar niets mis mee lijkt me?
Het is gewoon ruilen tussen 2 mensen, die er beide profijt van hebben; een echte win-win situatie dus.
Jij hebt daar als buitenstaander geen last van, je hoeft het zelfs niet eens te weten. Waar maakt je je dan druk om? :)
Bovendien spelen er daardoor extra mensen op werelden, zoals je al aangeeft, wat bevorderlijk is voor het langer blijvende bestaan van een wereld.

Daar heb je als buitenstaander wel last van, omdat medespelers daardoor in feite de spullen van meerde werelden naar één wereld kunnen verplaatsen. In principe krijgen ze gewoon extra spullen, en dat is nogal oneerlijk.
 

DeletedUser4007

Jij hebt daar als buitenstaander geen last van, je hoeft het zelfs niet eens te weten. Waar maakt je je dan druk om? :)

Is dit 1 van die goede argumentaties? of is dit die overtuigende?

Dit lijkt mij meer op een mening, en nog een domme ook :p
 
Daar heb je als buitenstaander wel last van, omdat medespelers daardoor in feite de spullen van meerde werelden naar één wereld kunnen verplaatsen. In principe krijgen ze gewoon extra spullen, en dat is nogal oneerlijk.

Het klopt inderdaad dat je meerdere spullen krijgt op 1 wereld.
Daar werk je echter hard voor door op die andere werelden munten en geld te verzamelen en daarmee de spullen te kopen die je ruilt.
Bovendien kan iedereen dit doen. Het is dus aan jezelf dat je het niet doet.
Het laatste klopt al helemaal niet wat je zegt; er worden alleen spullen verplaats, dus helemaal niets ineens extra of iets dergelijks.
Bovendien is iets naar mijn idee oneerlijk als de een iets krijgt wat de ander niet kan krijgen. Dat is in dit geval onzin; ook jij kan dat doen. :)
 
Laatst bewerkt:
Is dit 1 van die goede argumentaties? of is dit die overtuigende?

Dit lijkt mij meer op een mening, en nog een domme ook :p

Nee, dit is geen mening. Wat ik hiermee bedoelde te zeggen is dat niemand er last van heeft als 2 spelers met elkaar ruilen. Als niemand dat ook zegt, weten anderen dat ook niet. Dat is gewoon een feit en geen mening.

En ja, dit is naar mijn idee een redelijk overtuigend argument dat het onzin zou zijn om ruilen over werelden te verbieden, omdat niemand er last van heeft.

De enige mogelijke manier waarop anderen er last van kunnen hebben in mijn beleving is simpel; jaloezie, dat anderen ergens meer spullen verdienen en zijzelf niet. Dit is alleen zielig en daarmee hoeft uiteraard geen rekening gehouden te worden. :)
Zie ook vorige post.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser4891

Het klopt inderdaad dat je meerdere spullen krijgt op 1 wereld.
Daar werk je echter hard voor door op die andere werelden munten en geld te verzamelen en daarmee de spullen te kopen die je ruilt.
Bovendien kan iedereen dit doen. Het is dus aan jezelf dat je het niet doet.
Het laatste klopt al helemaal niet wat je zegt; er worden alleen spullen verplaats, dus helemaal niets ineens extra of iets dergelijks.
Bovendien is iets naar mijn idee oneerlijk als de een iets krijgt wat de ander niet kan krijgen. Dat is in dit geval onzin; ook jij kan dat doen. :)

Hoe je het ook went of keert, uiteindelijk komt het er op neer dat je op één wereld spullen krijgt van meerdere werelden. En daarmee krijg je een voorsprong op mensen die gewoon op één wereld spelen.
Het lijkt me niet de bedoeling dat er op die manier extra kleding/spullen verdiend worden.
 
Hoe je het ook went of keert, uiteindelijk komt het er op neer dat je op één wereld spullen krijgt van meerdere werelden. En daarmee krijg je een voorsprong op mensen die gewoon op één wereld spelen.
Het lijkt me niet de bedoeling dat er op die manier extra kleding/spullen verdiend worden.

Het eerste wat je zegt klopt uiteraard. Via andere werelden krijg jij op 1 wereld meer als het goed gaat. Daarmee krijg je ook inderdaad een voorsprong op de rest die alleen op die wereld speelt.

Dat is allemaal waar. Maar waar zit het probleem dan? Iedere speler kan dit doen en als je er voor kiest om dat niet te doen is het niet slim om te klagen, maar juist om ook mee te doen. Dan profiteer jij ook van een ideale win-win situatie.

En true, het zal in eerste instantie niet de bedoeling zijn om zo extra spullen te krijgen, maar goed, wat maakt het nu uit of je spullen hebt over 5 werelden verdeelt of alles op 1 wereld? In principe maakt dat natuurlijk niets uit. Dat zal ook InnoGames niets schelen, want je hebt die spullen toch al en de nuggiesverkoop zal er niet minder door worden door onze hebzucht aan items :)

Wat ik dus door heel dit forum ook zie, is naar mijn idee toch jaloezie, het niet gunnen van zogenaamde extra spullen aan anderen. Ik zou simpelweg zeggen: doe mee en profiteer ervan. :)
 

DeletedUser4007


volgende keer wat verder van de molen gaan staan.
want zo te zien is die klap hard aangekomen, aangezien je gewoon onzin loopt te vertellen.

Dus om goed mee te kunnen komen, moet je ipv 1 server gewoon op alle servers gaan spelen?

In principe maakt dat natuurlijk niets uit.

Kan je het nog dommer vertellen?
Natuurlijk maakt dat wel uit, of je 1 kans of een meervoud aan kansen hebt om items te krijgen.

Dus omdat jij een vreemde mening er op na houdt, is de rest jaloers?

Mag ik het er gewoon op houden dat je gewoon erg dom bent?:p
En waarschijnlijk erg egoïstisch en inhalig dat je deze regel aangepast wilt zien worden?
 
volgende keer wat verder van de molen gaan staan.
want zo te zien is die klap hard aangekomen, aangezien je gewoon onzin loopt te vertellen.

Dus om goed mee te kunnen komen, moet je ipv 1 server gewoon op alle servers gaan spelen?



Kan je het nog dommer vertellen?
Natuurlijk maakt dat wel uit, of je 1 kans of een meervoud aan kansen hebt om items te krijgen.

Dus omdat jij een vreemde mening er op na houdt, is de rest jaloers?

Mag ik het er gewoon op houden dat je gewoon erg dom bent?:p
En waarschijnlijk erg egoïstisch en inhalig dat je deze regel aangepast wilt zien worden?

Jammer dat je zo weer reageert. Persoonlijke aanval is een drogreden he?
Het eerste stukje van je betoog is onzin en onlogisch.
Ten tweede, neen, je kan ook prima op 1 server aan spullen komen, alleen in z'n totaliteit gaat het nog sneller als je ook kan ruilen.
Ten derde, in principe maakt het inderdaad niet uit. Dat is zeker niet dom en ik onderbouwde alles met argumenten. Bovendien, zoals ik ook al eerder heb aangegeven, maakt het inderdaad wel uit of je 1 kans hebt of meerdere, maar dat geldt voor iedere speler. Het is een optie die je kunt gebruiken.
Ten vierde, natuurlijk is het niet zo dat omdat ik iets verdedig iedereen meteen jaloers is, maar ik proef dit wel door de hele discussie heen; waarom zou er anders geklaagd worden?
Ten vijfde, je mag mij best erg dom vinden, maar dat is alleen een aanname van jou die je niet eens beargumenteerd. Dit is dus gewoon een statement om de aandacht af te leiden van de echte discussie en dat is jammer.
Ten slotte, het is niet verboden om items te ruilen. Ik begrijp dus niet helemaal op welke regel je doelt; wat mij betreft verandert er niets. Daar heeft egoïsme en inhaligheid niet eens iets mee te maken. :no:
 

DeletedUser4891

Stel dat ik aan het begin van een event dat ruilsysteem ga gebruiken:
Ik maak accounts op alle werelden zodat ik 6x zoveel spullen krijg als medespelers. Dat lijkt me niet helemaal eerlijk? :unsure:

Natuurlijk kunnen andere spelers dit ook doen, maar zij hebben misschien helemaal geen zin om 5 accounts te maken (en terecht, want zeg nou zelf, dat is toch ook gewoon niet leuk meer?). Moeten die spelers dan achterlopen omdat ze het spel gewoon spelen "zoals het hoort"?

En ga me alsjeblieft niet nog een keer vertellen dat ik jaloers ben, want ik heb mijn setje gewoon bij elkaar verzameld door te focussen op één wereld. Dat is meer werk dan een extra account maken en items grinden. :blink: + wtf, jaloers, ik mag toch hopen dat de meeste spelers hier het stadium van jaloers zijn over een spelletje wel zijn ontgroeid?

Mastadont heeft het ook aardig door geloof ik, wel enigszins jammer dat hij het op zijn manier zegt. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stel dat ik aan het begin van een event dat ruilsysteem ga gebruiken:
Ik maak accounts op alle werelden zodat ik 6x zoveel spullen krijg als medespelers. Dat lijkt me niet helemaal eerlijk? :unsure:

Natuurlijk kunnen andere spelers dit ook doen, maar zij hebben misschien helemaal geen zin om 5 accounts te maken (en terecht, want zeg nou zelf, dat is toch ook gewoon niet leuk meer?). Moeten die spelers dan achterlopen omdat ze het spel gewoon spelen "zoals het hoort"?

En ga me alsjeblieft niet nog een keer vertellen dat ik jaloers ben, want ik heb mijn setje gewoon bij elkaar verzameld door te focussen op één wereld. Dat is meer werk dan een extra account maken en items grinden. :blink: + wtf, jaloers, ik mag toch hopen dat de meeste spelers hier het stadium van jaloers zijn over een spelletje wel zijn ontgroeid?

Mastadont heeft het ook aardig door geloof ik, wel enigszins jammer dat hij het op zijn manier zegt. :p

Hmm, interessant :)
Ten eerste, de situatie die jij schetst is inderdaad mogelijk, maar er zijn wel heel weinig mensen die dat zo doen. De meeste hebben er slechts 1 of 2 (vooral 1 op Dakota). Natuurlijk kan het wel ja, dat moet je zelf weten.

Ten tweede zal het inderdaad zo zijn dat spelers geen zin hebben in meerdere accounts. Dit is echter dan toch niet het probleem van de mensen die daar wel zin in hebben? Bovendien mag je het zelf weten en is het dus een eigen keuze om te doen.
Wat je ook zegt dat dat terecht is lijkt me onjuist. Misschien vinden mensen dat niet leuk, waaronder jij dus, maar dat zal voor anderen niet zo zijn. Die mogen dat dan toch lijkt mij gewoon doen?

Ten derde, ik wilde ook zeker niemand persoonlijk uitmaken voor jaloezie of iets dergelijks. Ik probeerde alleen maar te zeggen dat ik als het ware jaloezie hierdoor heen proef, omdat ik geen andere reden zie waarom je het mensen niet zou gunnen te ruilen. Dit is natuurlijk persoonlijk.

Ten slotte is er natuurlijk niets mis met het verzamelen van sets op 1 enkele wereld. Dat is prima juist. Het is echter ook prima als dat te moeilijk voor je is en wanneer je dan andere mogelijkheden zoekt. En het laatste wat je zegt kan waar zijn, maar ik heb toch anders ervaren helaas.
 

DeletedUser4007

Bovendien mag je het zelf weten en is het dus een eigen keuze om te doen.

volgens de regels, valt dat onder pushen

jij stelt dat het toegestaan is? wat dus helemaal niet waar is.
dat er geen of weinig straffen voor gegeven zijn, heeft daar niets mee te maken.
Dat heeft alleen met inzet van mods te maken, maar niet met de regel zelf.

Met goede mods hadden er al heel wat spelers gewoon een (perma) ban gehad.
En had dit markt en ruil gezeur niet eens bestaan:cool:
 
Naar mijn weten valt het verplaatsen van geld daar wel onder, maar items niet.
Als dit niet zo is, veronderstelde ik dat verkeerd en pleit ik voor het wel toestaan hiervan.
 

DeletedUser4007

Naar mijn weten valt het verplaatsen van geld daar wel onder, maar items niet.
Als dit niet zo is, veronderstelde ik dat verkeerd en pleit ik voor het wel toestaan hiervan.

misschien even de definitie van pushing opzoeken?:cool:
 
Bovenaan