Voorstel
- Locatie van het fort een functie geven in het gevecht
- De verdediging (in sommige gevallen) minder sterk maken
Details
Ik keek gisteren op dat alliantiekaartje van tw-db en ik vond het stom dat veel steden forten hebben aan de andere kant van de kaart, maar dan niet eens in hun eigen county. In het echt zou een afgelegen fort veel moeilijker te verdedigen zijn en is het net makkelijk een fort in je eigen gebied te veroveren. Daarom kwam ik op het idee dat forten buiten een bepaalde straal van de eigenaarsstad een penalty zouden moeten krijgen (of de aanvallers krijgen dan een bonus), gelijkaardig met het kerkensysteem en de geloofsradius op sommige werelden van tribal wars. Het idee kan op meerdere manieren uitgewerkt worden, maar de locatie van de bezitter van het fort en de aanvalsstad bepalen wel alles voor andere spelers.
optie1: De deff krijgt een negatieve bonus als het betreffende fort buiten de stadsradius ligt (-2 raak en uitwijkkans of zo voor elke county)
optie2: De aanval krijgt een bonus als hun stad dichter bij het fort ligt dan de verdedigende stad (soms liggen vijandige steden heel dicht bij elkaar en dan zou er een overlappende radius zijn)
optie3: ...er is veel mee te doen. bedenk maar wat.
Misbruikpreventie
stadjes in de hoek van de kaart zijn mogelijk benadeeld
Visuele hulpmiddelen
Samenvatting
Als de eigenaarsstad van het fort afgelegen is, krijgt de aanval een bonus. Zo zullen de forten meer gecentreerd rond de eigenaarsstad komen te liggen.
Administratie
- Locatie van het fort een functie geven in het gevecht
- De verdediging (in sommige gevallen) minder sterk maken
Details
Ik keek gisteren op dat alliantiekaartje van tw-db en ik vond het stom dat veel steden forten hebben aan de andere kant van de kaart, maar dan niet eens in hun eigen county. In het echt zou een afgelegen fort veel moeilijker te verdedigen zijn en is het net makkelijk een fort in je eigen gebied te veroveren. Daarom kwam ik op het idee dat forten buiten een bepaalde straal van de eigenaarsstad een penalty zouden moeten krijgen (of de aanvallers krijgen dan een bonus), gelijkaardig met het kerkensysteem en de geloofsradius op sommige werelden van tribal wars. Het idee kan op meerdere manieren uitgewerkt worden, maar de locatie van de bezitter van het fort en de aanvalsstad bepalen wel alles voor andere spelers.
optie1: De deff krijgt een negatieve bonus als het betreffende fort buiten de stadsradius ligt (-2 raak en uitwijkkans of zo voor elke county)
optie2: De aanval krijgt een bonus als hun stad dichter bij het fort ligt dan de verdedigende stad (soms liggen vijandige steden heel dicht bij elkaar en dan zou er een overlappende radius zijn)
optie3: ...er is veel mee te doen. bedenk maar wat.
Misbruikpreventie
stadjes in de hoek van de kaart zijn mogelijk benadeeld
Visuele hulpmiddelen
:no:
Samenvatting
Als de eigenaarsstad van het fort afgelegen is, krijgt de aanval een bonus. Zo zullen de forten meer gecentreerd rond de eigenaarsstad komen te liggen.
Administratie
- Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja/Nee
- Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Ja/Nee