• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Verzoek]Aanpassing eigen berichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Beste forummods,

Momenteel is het voor spelers niet mogelijk hun eigen forumberichten aan te passen. Op het moment dat dit ingevoerd was, zal hier wel een goede reden voor zijn geweest, maar ik ben van mening dat het tijd is om dit te herzien.

Er zijn een heleboel situaties denkbaar waarin het erg nuttig is om een post aan te kunnen passen. Het gaat hier dan vaak om algemene posts en beginposts die bijgewerkt dienen te worden. Bijvoorbeeld:
1) Een speler meldt een fout in het Sheriffkantoor. Hij is echter vergeten om de algemene regels hiervoor te lezen, en heeft zodoende niet vermeld wat zijn browser is. Een andere speler wijst hem op zijn fout. Hij zou hierna een nieuwe post in zijn topic kunnen maken waarin hij vermeldt wat zijn browser is, maar beter is het om zijn beginpost er op aan te passen. Dat is namelijk overzichtelijker voor spelers die zijn topic lezen en er op willen reageren, want dan staat alle informatie duidelijk in de beginpost.
2) Een speler maakt een topic aan over een idee in Het Ei van Columbus. Iemand die op zijn idee reageert, wijst hem op een nadelig effect van een onderdeel van zijn idee. Hierna wil de topicmaker dit onderdeeltje iets aanpassen. In plaats van dat hij daar een nieuwe post voor maakt, waardoor zijn idee verspreid in het topic zal komen te staan, of een nieuw topic opent voor bijna hetzelfde idee, is het praktischer als hij zijn beginpost, waarin het idee staat, kan aanpassen.
3) In De Pokertafel geeft een goede spelleider normaliter in zijn beginpost een overzicht van de gebeurtenissen sinds het begin van het spel. In Weerwolven van Wakkerdam of The Hunger Games is het bijvoorbeeld aangeraden om elke dag in de beginpost bij te werken welke spelers dood zijn en linkjes te plaatsen naar belangrijke gebeurtenissen in het topic.
Deze drie situaties zijn slechts voorbeelden.

Een argument hiertegen kan zijn dat de situaties die ik schets slechts zelden voorkomen en uitzonderingen betreffen. Dat is echter niet het geval. Op andere Innogamesfora waarin spelers altijd al de permissie hebben gehad hun posts aan te passen, wordt hier veelvuldig gebruik van gemaakt. Op Grepolis worden spelers die ideeën geven of een fout melden zelfs aangemoedigd om hun beginpost aan te passen als dat nodig is. Tevens zou niemand op Grepolis of Tribal Wars een spel Weerwolven van Wakkerdam willen spelen waarin de spelleider zijn beginpost niet update.
Een ander argument kan zijn, dat áls het nodig is een post aan te passen, men een forummoderator kan berichten. Nu rijst echter de vraag of dit niet te omslachtig en onhandig is. Moderatoren zouden erg veel tijd kwijt zijn met het telkens bijwerken van beginposts van anderen, en spelers moeten voortdurend berichten sturen naar de moderatoren en dan ook nog een tijd wachten voordat hun posts zijn aangepast. Het is dan ook om deze reden dat er nauwelijks posts van spelers worden aangepast: spelers beginnen er liever niet aan.
Tot slot vermoed ik dat er bezwaar kan zijn vanwege de reden waarom deze regel überhaupt is ingevoerd: er kan misbruik van worden gemaakt. Spelers kunnen hun oude posts editen waardoor bijvoorbeeld gesprekken niet meer goed terug te lezen zijn. Dat is inderdaad zo, maar de vraag dringt zich op hoe reëel het is dat dit inderdaad zal gaan gebeuren. Op Grepolis en Tribal Wars zijn er geen gevallen van misbruik bekend. Het lijkt mij niet zinvol om een hele optie weg te laten als er slechts een zeer kleine kans is dat iemand er misbruik van zal maken.

Ik zou dus gaarne zien dat de optie om eigen posts te editen beschikbaar komt.
 

DeletedUser15944

Ik ben voor het idee.
Moet er alleen wel bij komen te staan dat de post is aangepast anders krijg je miss gezeur over dingen die wel of niet gezegd zijn
 

DeletedUser

Ik ben voor het idee.
Moet er alleen wel bij komen te staan dat de post is aangepast anders krijg je miss gezeur over dingen die wel of niet gezegd zijn
Dat staat er uiteraard altijd bij; nu is dat ook het geval.
 

Deleted User - 308552

Suggestie van mijn kant; laat dit alleen werken voor beginposts indien mogelijk. Hierdoor is misbruik minder waarschijnlijk.
 

DeletedUser

Da's echter in De Pokertafel wel lastig als spelers niet hun eigen topics kunnen openen. :p
 
Suggestie van mijn kant; laat dit alleen werken voor beginposts indien mogelijk. Hierdoor is misbruik minder waarschijnlijk.

Zonder modificaties aan de vBulletincode is dat niet mogelijk. ;) Het is alles of niets (dat wil zeggen: je kunt of al je posts aanpassen of geen enkele).

Daarbij kan je het eerste uur je bijdrage nog wel aanpassen, maar ik snap ook dat dat wat kort is natuurlijk.
 
Persoonlijk zou ik er geen limiet op zetten, trouwens en die 1-uur regel vond ik zelf altijd wat onzinnig. Misbruik hiervan is miniem (if at all) als ik naar andere communities en eigen ervaring kijk. Misschien is de limiet wat achterhaald inmiddels... :)
 

DeletedUser15117

Bied de nieuwe verzie van vBulletin uitkomst voor bepaalde berichten wel en bepaalde berichten niet aanpassen?
 

DeletedUser

Persoonlijk zou ik er geen limiet op zetten, trouwens en die 1-uur regel vond ik zelf altijd wat onzinnig. Misbruik hiervan is miniem (if at all) als ik naar andere communities en eigen ervaring kijk. Misschien is de limiet wat achterhaald inmiddels... :)
ik vind het trouwens ook een ellende - kan nu niets meer doen aan al die spellingsfouten die ik in het verleden gemaakt heb :hmf:
op het grepo-forum is het anders trouwens
Fijn dat jullie het er mee eens zijn.

Aha, ik had niet gezien dat zoiets blijkbaar eerder is voorgesteld en twijfelde ook of ik het niet in dat topic moest voorstellen. Waarom is er indertijd geen peiling op gekomen? In ieder geval, als de moderatoren het nodig achten, lijkt het me een goed idee dit topic naar het Ideeënforum te verplaatsen, met een peiling er bij.
 

DeletedUser

En nu maar wachten tot een mod de moeite neemt om te willen antwoorden...
 

DeletedUser6405

Zonder modificaties aan de vBulletincode is dat niet mogelijk. ;) Het is alles of niets (dat wil zeggen: je kunt of al je posts aanpassen of geen enkele).

Daarbij kan je het eerste uur je bijdrage nog wel aanpassen, maar ik snap ook dat dat wat kort is natuurlijk.


Ik vind een uur de tijd om je post bij te werken lang genoeg. En zoals Muf-Muf zegt, het is alles of niets. Daarom lekker zo laten. Misschien dat als er een nieuwe versie is van het forum dat er meerdere opties te kiezen zijn.
 

DeletedUser385

mufmuf heeft gesproken.

en toch vind ik dat ze iets eraan mogen doen
 

DeletedUser

Ik vind een uur de tijd om je post bij te werken lang genoeg.
Waarom dan wel? Zou je op de argumentatie uit mijn beginpost in kunnen gaan? Daar leg ik duidelijk uit waarom een uur vaak niet genoeg is.

Daarnaast hebben ikzelf en een paar anderen al aangegeven dat men op de andere Innogamesfora ten alle tijde eigen posts kan aanpassen, en daar is nooit sprake van misbruik van deze regel. Wat is dan een reden om het hier niet te willen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan