• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Craften: Algemeen

DeletedUser11612

Hey iedereen,

Ik vroeg me eens af hoe het met de crafters zat op de Nederlandse server. Ook wil ik nu eens een duidelijk beeld hebben van wat volgens jullie de beste keuze is en waarom ! Ook zat ik met het idee om Inno aan te schrijven om ook voor niveau 600 - 650 gewone craftdingen aanwezig te laten zijn en die hete chilly en muziekdoos enzo gewoon een grijs kleur te geven zodat we gewoon rustig kunnen craften naar niveau 650, maar ondertussen ook die edele wapens kunnen krijgen !

Wat denken jullie?
 

DeletedUser

Smid is makkelijk en geeft leuke dingen voor fortgevechten. Extra schade is zeer handig bij een gevecht en goed voor je rank op westforts. De extra schades in duels zijn ook leuk om iemand flauw te kunnen schieten.

Veldkok is al moeilijker maar geeft zeer leuke dingen voor arbeiden, heeft alleen geen zin als je alle arbeiden al kan...

Kwakzalver is handig voor je arbeidsmotivatie maar met die nieuwe update van herhaalbare opdrachten, doe ik in ieder geval niet vaak dezelfde arbeid achter elkaar. En als ik dat wel doe gaat het om de producten waarbij de motivatie toch niet uitmaakt.

Zadelmeester is handig voor snelheid, maar ja als je de indianenset en de gouden set heb ga je wat mij betreft snel genoeg. Zit nog een leuk ding bij voor handel drijvers, maar ja wat maakt 20 punten uit als je al zoveel hebt? :p

Kortom ik vind smid de beste.
 

DeletedUser14786

ik weet niet wat nou het beste beroep is. het ligt ook een beetje aan jouw speelwijze. maar dit zijn mijn conclusies:

smid is wel leuk met schade en zo maar het heeft geen afwisseling. het is gewoon altijd een beetje het zelfde.

veldkok, is ook wel leuk de voorwerpen zijn wel grappig. maar als veldkok krijg je geheid de veldkok-doom over je heen. je hebt namelijk veel te veel kruiken nodig. dat word echt een trauma als je veldkok word. :(

kwakzalver, is volgensmij handig en leuk. veel afwisseling in voordelen van de voorwerpen enz. maar met die nieuwe update is het idd zo dat je minder aan de kwakzalver hebt. (geld trouwens ook voor smid)

zadelmeester, misschien heeft dit beroep niet de leukste voordelen. maar het is in ieder geval wel een gemakkelijk beroep.


en voor dat 600-650 maakt het me niet echt uit. het is wel fijn ff een moeilijk stukje te hebben. en dan nog je kan die edele wapens meerdere keren krijgen. er komt namelijk een nieuwe opdrachten reeks. bijna het zelfde dan de vorige. (die je maar een keer op kan lossen)

je kan deze gewoon elke dag oplossen. je krijgt gewoon weer het wapen en enkel minder ep.
http://tw-db.info/?strana=quest&serie=qs_88
 

DeletedUser11612

ik weet niet wat nou het beste beroep is. het ligt ook een beetje aan jouw speelwijze. maar dit zijn mijn conclusies:

smid is wel leuk met schade en zo maar het heeft geen afwisseling. het is gewoon altijd een beetje het zelfde.

veldkok, is ook wel leuk de voorwerpen zijn wel grappig. maar als veldkok krijg je geheid de veldkok-doom over je heen. je hebt namelijk veel te veel kruiken nodig. dat word echt een trauma als je veldkok word. :(

kwakzalver, is volgensmij handig en leuk. veel afwisseling in voordelen van de voorwerpen enz. maar met die nieuwe update is het idd zo dat je minder aan de kwakzalver hebt. (geld trouwens ook voor smid)

zadelmeester, misschien heeft dit beroep niet de leukste voordelen. maar het is in ieder geval wel een gemakkelijk beroep.


en voor dat 600-650 maakt het me niet echt uit. het is wel fijn ff een moeilijk stukje te hebben. en dan nog je kan die edele wapens meerdere keren krijgen. er komt namelijk een nieuwe opdrachten reeks. bijna het zelfde dan de vorige. (die je maar een keer op kan lossen)

je kan deze gewoon elke dag oplossen. je krijgt gewoon weer het wapen en enkel minder ep.
http://tw-db.info/?strana=quest&serie=qs_88

je kan maar 1x per week blikbonen maken, dus zal wat langer duren dan 1 dag :p
 

DeletedUser14786

klopt, maar het gaat er om dat je die opdracht meerdere keren kan doen. ook al was maar 1 dag verschil tussen het aannemen niet nodig geweest ;)
 

DeletedUser11612

Ik vind het gewoon zielig die 1 week regel, kost al ziekveel producten om 1x iets te maken, moet je er 4 maken + dan nog eens zooi voor je uiteindelijke product .... oké, is wel leuke beloning dat wapen, maar kost ziekveel producten...

Ik zou graag iig nieuwe 600+ levels krijgen, waarbij diegene die wenu hebben grijs worden gewoon en er andere in de plaats komen die je naar 650 kunnen brengen, lijkt me leuker dan tgene dat we nu hebben ..
 

DeletedUser5512

ehm 600 is echt gigantisch veel voor de normale the-west speler :p, ik zit op 60 ofzo en ik heb al redelijk wat gecraft vind ik
 

DeletedUser11612

Pardon?? Zadelmeester gemakkelijk??? Ik ben nu zadelmeester op 550(kan niet hoger omdat ik het 525 recept mis) en ik kan je vertellen dat dat niet gemakkelijk is geweest.

Lang leve hamers en leer !

Ik zal vandaag niveau 600 halen als veldkok op w3 hoop ik, kheb kleine schatting van producten gemaakt want ik heb het meeste nog gewoon in mijn rugzak zitten wat ik ook gemaakt heb, het kan veel meer zijn ook dan dit lijstje...

Just take a look

1170 pompoenen
924 biefstuk
695 ham
600 forel
555 hout
400 wiskey
370 kranten
355 steen
335 tomaten
300 sigaren
255 hooi
250 kolen
160 zalm
157 salpeterzuur
150 krabvlees
150 aardappelen
109 bonen
106 meel
103 hamers
100 ijzer
100 zagen
100 rum
56 water
56 kruiken
53 pitten
40 suiker
35 kookpotten
30 blauwe bessen
19 bessen
5 kalkoen
3 leer

+ ----------------------------------------
7500 producten ongeveer !
 

DeletedUser

Lang leve hamers en leer !

Ik zal vandaag niveau 600 halen als veldkok op w3 hoop ik, kheb kleine schatting van producten gemaakt want ik heb het meeste nog gewoon in mijn rugzak zitten wat ik ook gemaakt heb, het kan veel meer zijn ook dan dit lijstje...

Just take a look

1170 pompoenen
924 biefstuk
695 ham
600 forel
555 hout
400 wiskey
370 kranten
355 steen
335 tomaten
300 sigaren
255 hooi
250 kolen
160 zalm
157 salpeterzuur
150 krabvlees
150 aardappelen
109 bonen
106 meel
103 hamers
100 ijzer
100 zagen
100 rum
56 water
56 kruiken
53 pitten
40 suiker
35 kookpotten
30 blauwe bessen
19 bessen
5 kalkoen
3 leer

+ ----------------------------------------
7500 producten ongeveer !

Amateur... alleen op hout red ik dat zowat al .. :p
 

DeletedUser

Veldkok lvl 266 intussen. Die kruiken hebben idd een trauma nagelaten. Nu maak ik exact 3 gerechten per dag voor mijn daily's. Dat gaat vrij vlot vooruit. Op beta ben ik smid en dat gaat wel een pak sneller heb ik de indruk + de items zijn veel interessanter waardoor je er echt wel een extraatje mee kan bijverdienen.

@ jef : hout heeft wel een "iets" hogere droprate he :)
 

DeletedUser14786

op welke wereld heb heb je 266 handwerkpunten? ik hoop namelijk dat dat niet op briscoe is.
ik wil daar namelijk de hoogste veldkok worden ;)
 

DeletedUser

veldkok 537 @w5

Ga alleen niet meer zo hard helaas...

PS als iemand op w5 nog 1 van de 2 recepten voor niveau 600+ heeft zou ik die graag willen kopen.
 

DeletedUser

op welke wereld heb heb je 266 handwerkpunten? ik hoop namelijk dat dat niet op briscoe is.
ik wil daar namelijk de hoogste veldkok worden ;)

Nope, is wereld 3. Hoogste, breedste, kortste, daar ben ik niet mee bezig :p
 

DeletedUser14786

da's mooi voor mij. zover ik nu weet ben ik daar dus nog de hoogste veldkok. :p
 

DeletedUser11612

@Jef, die biefstukken, ham, krabvlees, bekijk die vindwaarde maar eens :p

Hout is 4 stuks per 2 uur met premium? :p
 

DeletedUser

En diego, vergeet niet hoeveel jef er gekregen heeft ;)

Jij hebt trouwens ook wel erg veel gekregen hoor.... :p
 
Bovenaan