• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

tw-db.info

DeletedUser

Sokken stoppen moet denk ik sokken stoffen zijn :laugh:

nee, het is sokken stoppen,
van dale:
stop·pen stopte, h, i gestopt 1 vullen, dichtmaken: kousen ~ de gaten erin dichten; een pijp ~ met tabak vullen 2 in iets duwen: iets in zijn zak ~ 3 tot stilstand brengen 4 stilhouden: de trein stopte 5 ophouden: ~ met roken
 
Met buffalo bill optreden klopt inderdaad. Het Duitse "bei buffalo bill auftreten" wordt vertaald als "optreden met Buffalo Bill".
 

DeletedUser

Dat klopt Bob, ik weet ook niet waarom sheriff bill het zo vertaald heeft, maar ik heb het nu rechtgezet ;) Ik zal zometeen alle arbeiden nog even nalopen.

ik ben niet de enige vertaler hier he!
maar ik ben blij dat zulke foutjes worden gemeld want dan kunnen we het wijzigen
 

DeletedUser

Ik Snap het meeste wel hoor, er zijn alleen wel enkele dingen Waarbij alleen Vraagtekens staan, Terwijl ze Soms wel op de Beta zijn.
 

DeletedUser

die vraagtekens staan voor zeldzame items die momenteel nog niet gevonden zijn.
wij kunnen die op elk moment wijzigen
 

DeletedUser13259

Het is nog niet bekend hoe de nieuwe arbeiden op de .nl werelden gaan heten. Ik zag echter dat jullie de arbeid 'free slaves' hadden vertaald met 'gratis slaven'. Dat is toch echt een beetje een mens onvriendelijke vertaling die in 1800 nog wel op zijn plaats zou zijn, maar anno 2010 niet echt meer kan.
In dit geval komt Free niet van gratis, maar van het werkwoord to free, wat bevrijden betekent. De arbeid gaat denk ik 'slaven bevrijden' heten.

Ik heb zoiets ook een keer meegemaakt op een andere vertaalde fansite of zoiets. Ik ben alleen de naam vergeten...
Maar daar hadden ze "Hunting turkey" vertaald met "Op Turkije jagen". Dat vond ik wel grappig.
 

DeletedUser

okee, bedankt!
het is alleen wel heel jammer dat die bugfix eerst er uit moet want zo kunnen we niet verder vertalen met die 20/30 items
 

DeletedUser

Wat is er de laatste tijd gebeurt bij TW-db.info?

een tijdje terug is de opdrachtgever-zoeker uitgeschakeld omdat het een te zware CPU-belasting bezorgde en daardoor werd TW-db automatisch uitgeschakeld.
dat is nog steeds zo maar er is een verrbeterde versie op dit adres te vinden.
dat is het nieuwe beta-design van TW-db.info, dit gaat de komende tijd verder uitgewerkt worden.
ook worden momenteel alle juiste namen van de broeken en riemen ingevoerd dus dit gaat de komende tijd gebeuren.

Als er nog vragen zijn moet je het zeggen!

het TW-db.info-team
 

DeletedUser

Wat is er de laatste tijd gebeurt op TW-DB.info?

dat is het nieuwe beta-design van TW-db.info, dit gaat de komende tijd verder uitgewerkt worden.
inmiddels is het nieuwe design er! check snel TW-db
er zijn wel een aantal bugs:
een aantal items zijn nu onvertaald dus de vertalers zullen weer aan de slag moeten.

als er vragen of opmerkingen zijn,
zeg het!
 

DeletedUser

Nou, ik vraag me echt af wat er de laatste tijd met tw-db.info is.
Ik kan al dagen niet inloggen. Kan aan mijn browser liggen misschien maar voorheen deed hij het prima.
Krijg elke keer dit:
De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op www.tw-db.info doet er te lang over om te antwoorden.
 

DeletedUser6801

volgens mij ligt dat aan de browser die je gebruikt. Met Firefox werkt ie in ieder geval prima.
 

DeletedUser3753

ik kan tw-db.info ook niet snel openen. duurt heel lang voordat ik hem geopend heb of hij doet het helemaal niet.
 

DeletedUser

Nou, ik vraag me echt af wat er de laatste tijd met tw-db.info is.
Ik kan al dagen niet inloggen. Kan aan mijn browser liggen misschien maar voorheen deed hij het prima.
Krijg elke keer dit:
De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op www.tw-db.info doet er te lang over om te antwoorden.

zelfde probleem hier.
 

DeletedUser

Mooie site maar vaak niet te bereiken.

Same here,al een dag of 4 niet meer te bereiken.Ik heb het op 3 verschillende browsers geprobeerd.

Een vriend van mij die ook TW speelt heeft er geen problemen mee.Hij geeft wel aan dat sommige onderdelen van de site het niet doen.
 
Bovenaan