• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Overzicht Greasemonkey scripts - Oud

DeletedUser1053

Greasemonkey scripts


In dit onderwerp zal ik een overzicht van de beschikbare Greasemonkey scripts voor The West bij houden en uitleggen hoe je ze kunt gebruiken.

Firefox
Om de scripts in Firefox te laten werken, heb je extensie 'Greasemonkey' nodig. Deze zorgt er bovendien voor dat de scripts opgeslagen worden en je ze niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren in je adres balk.

-> Greasemonkey toevoegen. Klik op 'toevoegen aan Firefox'. Eerst zal er een balk bovenaan de browser komen wat de installatie blokkeert. Klik op 'toestaan' in de balk. Er opent zich een nieuw venster, klik op 'nu installeren'. Als Greasemonkey geïnstalleerd is zal er gevraagd worden om Firefox opnieuw te starten. Klik op 'Firefox herstarten'.

Nu kun je de scripts gaan toevoegen die je wilt hebben. Hieronder staat een lijst met de bekende scripts voor The-West, je installeert ze door simpelweg op de link die er bij staat te klikken, en vervolgens op 'installeren'. Een paar seconden later komt rechtsonder in je statusbalk (bij het aapje) 'succesvol geïnstalleerd' te staan. het script is dan toegevoegd. Om de Greasemonkey scripts te beheren ga je naar Extra -> Greasemonkey -> gebruikersscripts beheren. Hier zie je een lijst van de toegevoegde scripts en kun je ze eventueel verwijderen of (de)activeren.

Opera
Bij opera hoef je niets apart toe te voegen om de scripts te gebruiken, maar je moet wel de userscripts inschakelen. Dit doe je op de volgende manier: Ga naar extra -> voorkeuren -> kies het tabblad geavanceerd -> kies links in de lijst ‘inhoud’ en klik op ‘JavaScript opties’. Klik onderaan het scherm op ‘kiezen’, om een map te kiezen waar de userscripts in opgeslagen moeten worden. Klik op ‘OK’ nadat je een map gekozen hebt. Hierna kun je de scripts uit de lijst die je wilt hebben toevoegen, door met de rechtermuisknop op ‘installeren’ te klikken en ‘gelinkte gegevens opslaan als’ te kiezen. Als map kies je de map, die je hebt ingesteld bij de JavaScript opties. Als je een script weer wilt verwijderen, moet je deze weer uit de map halen.

Google Chrome
Als je Google Chrome gebruikt hoef je niets te doen voordat de scripts geïnstalleerd kunnen worden. Je kunt meteen op ‘installeren’ achter een script klikken. Onderaan je scherm zal zich een venster openen, klik hierbij op de knop ‘doorgaan’. Hierna opent zich een nieuw scherm, waarbij je op ‘installeren’ moet klikken. Als het goed is, is het betreffende script nu geïnstalleerd. Om de scripts te beheren klik je op de sleutel rechts boven en vervolgens op ‘extensies’.


  • TW-pro -> Installeren
    Dit script bevat een werkzaamheden calculator, laat de beste items voor een arbeid zien, inventaris statistieken, extra gegevens bij het kopen van items, een BB-code balk op het stadsforum en in telegrammen, meerdere items tegelijk verkopen en laat de gewonnen/verloren duels van een speler op zin profiel zien. Klik hier voor meer informatie.

  • Arbeid posities -> Installeren
    Dit script voegt een knopje toe onder iedere opdracht die in de wachtrij staat, om de kaart hierop te centeren.

  • Alle arbeiden weergeven -> Installeren
    Hiermee worden alle arbeiden op de kaart weergegeven. Let op: arbeiden die je nog niet kunt doen, worden ook gekleurd weergegeven net als de arbeiden die je wel kunt doen, in plaats van licht/doorzichtig.

  • Inventaris sorteren -> Installeren
    Handig als je een grote inventaris hebt: tabbladen in je rugzak voor halskettingen, hoeden, schoenen, wapens etc.

  • Gebouwen snelkoppelingen -> Installeren
    Dit script geeft snelkoppelingen voor de stadsgebouwen links bovenaan de kaart. Zo kun je voorbeeld in één keer het hotel of de kleermaker openen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

1 vraagje: ik heb google chrome maar als ik het wil installeren staat er dat het schadelijk voor mijn computer kan zijn. is dit waar?
 

DeletedUser

1 vraagje: ik heb google chrome maar als ik het wil installeren staat er dat het schadelijk voor mijn computer kan zijn. is dit waar?

'Onbekende extensies' kunnen gevaarlijk zijn.
In dit geval is de bron bekend en bevat het script geen schadelijke code.
 

DeletedUser

Netjes gemaakt GreatRene
thumbs_up.gif



hoe kan je de script weghalen als je het niet meer wilt?

In firefox?

Dan bij >> Extra >>Greasemonkey >>Gebruikersscript beheren
Dan opent hij een venster, selecteer een script die je niet meer wilt en klik op deïnstalleren
 
geinstalleerd.jpg


Dit kwam er bij mij te staan toen ik Tw-Pro installeerde ;) Dat is dus in Chrome :)

Als je dan vervolgens daarop klikt krijg je dit menutje, en klik je op extensies:

menutje0.jpg


Je krijgt dan het volgende schermpje te zien:

menutje.jpg


Je kunt dan gewoon op 'installatie ongedaan maken' klikken. Je krijgt dan de volgende melding:

menutje2.jpg


Als je dan klikt op "Installatie ongedaan maken", wordt het script gelijk verwijderd. :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Soms zie je in een afbeelding bijv. dat mensen zo'n knopje met experience rechts hebben staan.



Wat is dat en welk script heb ik daarvoor nodig?
 

DeletedUser9519

Alleen TW Pro werkt bij mij.

Ik heb ook de wardrobe en gebouw snelkoppelingen. Die werken niet, of ik weet gewoon niet hoe de wardrobe werkt, maar de gebouw snelkoppelingen werken sowieso niet.
 
Bovenaan