• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Zwerver

DeletedUser9519

Hallo allemaal,

Vrijwel iedereen heeft al opgemerkt dat de enige zwarte in het spel een zwerver is. Vrij rascistisch dus. Maar dat alleen omdat we dan denken aan een arm persoon die op de hoek van de straat ligt te bedelen. Het spel bedoelt er namelijk iemand mee die rondzwerft. Daarom lijkt het me een passende verandering als we de zwerver voortaan nomade noemen. Ik sta er zelf erg achter want dit is toch vrij rascistisch. Ik vraag me af wat jullie vinden van deze kleine verandering.
 

DeletedUser

Van mij mag het zo blijven hoor. Je had meer donkere zwervers dan blanke. :rolleyes:
 
Ik moet zeggen dat ik hier ook wel achter sta. :) Het zorgt er namelijk voor dat niemand zich gediscrimineerd voelt en dat is in mijn ogen niets dan goed. :)
 
ben je nou voor of tegen de gekleurde zwerfer

Ik vind dat Nomade een betere naam zou zijn dan Zwerver, als was het alleen maar om te voorkomen dat mensen zich gediscrimineerd voelen. Ik zeg niet dat er mensen zijn die dit gevoel hebben, maar zeker weten doe ik niet natuurlijk niet. Het kan niet de bedoeling zijn dat deze benaming zo op mensen overkomt. Zoals in de eerste post gezegd werd is het in deze context gewoon bedoelt als iemand die rondzwerft door het Wilde Westen, maar je zou het ook anders op kunnen vatten, waardoor het een stuk minder vriendelijk over zou kunnen komen. ;)
 

DeletedUser9519

Wie moet eigenlijk de Engelse The West naar het Nederlands vertalen? Is er een Nederlandse developer of iets?
 

DeletedUser

Ik vind dat Nomade een betere naam zou zijn dan Zwerver, als was het alleen maar om te voorkomen dat mensen zich gediscrimineerd voelen. Ik zeg niet dat er mensen zijn die dit gevoel hebben, maar zeker weten doe ik niet natuurlijk niet. Het kan niet de bedoeling zijn dat deze benaming zo op mensen overkomt. Zoals in de eerste post gezegd werd is het in deze context gewoon bedoelt als iemand die rondzwerft door het Wilde Westen, maar je zou het ook anders op kunnen vatten, waardoor het een stuk minder vriendelijk over zou kunnen komen. ;)

Als je het zo bekijkt heb ik inderdaad voor dit idee :)
Dan zouden ze de huidskleur blank moeten maken of een andere naam zoals Nomade of Dwaler zoals Leones bedacht ;)
 

DeletedUser9519

Ik zou niet weten waarom het rascistisch zou zijn om bruine schuimcakejes geen negerzoenen te noemen. Het is niet beledigend. In het geval van de zwerver is het wel beledigend.
 

DeletedUser

Ja, het zou kunnen dat je er zo over denkt en de naam Nomade is dan een geweldig alternatief, lijkt me.
 

DeletedUser

Zwerver en zwart. Dat kan voor sommige wel racistisch overkomen.

Nomade lijkt voor mij dus ook een beter woord.
 

DeletedUser1053

De naam aanpassen is zo gedaan, en als mensen zich daardoor niet meer beledigd voelen, waarom dan ook niet? :)
 

DeletedUser385

mensen

als die zwerver "wit" was

heette het dan nog steeds racisme?

...
 

DeletedUser

Het punt is dat "Nomade" een beter woord is dan "Zwerver" voor die personage.
 
Bovenaan