• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

W1 = dood!

DeletedUser

Al lange tijd is er weinig tot niets meer te beleven op wereld 1. Op een enkel fortgevecht na en een dueltoernooi is het muis en muis stil. Hoe komt dit? Het antwoord is erg duidelijk: de wereld is niet in balans! VSW, KAO, ICC (en alle andere meelopers) hebben duidelijk de macht in handen. Met 11 vd 15 steden in de top 15 valt daar niet aan te ontkomen..
Maar velen zullen zich misschien afvragen wat het verband is tussen deze groepen en de inactiviteit van W1. Dat zal ik eens proberen te verklaren.

Het begon allemaal ooit bij VSW. De eerste stedengroep die als eerste heel slim wist in te spelen op de toen nog komende forten. Het enige wat ik over hen kan zeggen is in dat opzicht alleen maar lof. Ze hebben slim ingespeeld op de gevechten, wat hen ook de aardige winsten heeft opgebracht.

Later volgde er OBD. De groep die het moest gaan doen. De groep die VSW tegen moest houden. Toentertijd onder leiding van Saffiria van The East zou het maken. Maar dat mislukte. Onenigheid, te snel te veel willen en veel minder geschikte steden toelaten in je groep. Saffiria stapte op toen haar plan toch niet werkte en gaf de leiding aan Arkie. Met het opstappen van Saffiria, stopte ook OBD. Dat betekende het einde van OBD, maar pas het begin van al het gedoe.

Arkie, die door Saffiria werd bestempeld als nieuwe leider, stapte al gauw zelf met zijn DC steden uit OBD en vormde samen met Loveprofusion KAO. Hier sloten zich al gauw meer steden zich bij aan. Arkie was zo ‘’slim’’ om een bg af te sluiten met VSW. Hij volgde het wel bekende principe: ‘’Cant beat them? Join them!’’

Later volgde er een derde groep: ICC. Een groep die zich meer op het westen van de kaart richtte, waar minder mensen actief waren. Ook volgde de groep: VST, een groep die bestond uit steden die liever niet tegen VSW vochten en dus maar in een soort van fanclub zijn gaan zitten om VSW te helpen en zelf gespaard te blijven.

Natuurlijk waren er naast OBD ook groepen die tegen hen vochten. Een groep die dat doet/deed waren de XX steden. Die respect verdienen vind ik, want ze hebben en houden lang stand tegen de overmacht die VSW/ICC/KAO/VST/REST hebben. Op een gegeven moment kreeg je massaal aanvallen. Aanvallen vanuit VSW/ICC/KAO/VST/REST en vanuit XX + bg’s. Maar zoals men misschien wel zag aankomen, was er niet tegen zo’n overmacht in te gaan. Nadat XX een aantal forten verloor, werd het stiller en stiller en tot op heden zijn er nog wel eens kleine aanvallen op elkaars forten, maar veel stelt het niet meer voor.

Dan nu terug naar de overmacht. VSW heeft het ooit prima geregeld. Ze hadden een solide groep steden en spelers die samen als vrienden ten strijde trokken tegen de rest. Waar ik al ieder op inhaakte geldt hier ook weer. VSW liet duidelijk zien: ‘’Met ons moet je niet proberen te sollen’’. Stedengroep na stedengroep sloot zich aan bij VSW, want als je niet van hen kan winnen, help ze dan mee, dan winnen we allemaal!

Hierboven gaat het dan niet alleen over de oorspronkelijke steden van KAO en ICC, maar over vele andere groepen die dan op een of andere manier met een paar steden verbonden zijn en zo toch zichzelf hebben genesteld of doordat ze een groep als KAO of ICC zijn gejoint.

Maar wat heeft dit nou voor invloed op de wereld?

Veel! Als men kijkt, de groepen VSW,KAO,ICC tellen samen al ruim 40 steden. Laten we stellen dat ze allemaal +/- 25 leden hebben. Dat betekent dat er (overige bondgenoten daargelaten!) al 1000 leden zijn, die iets kunnen uitvoeren.
Dat is genoeg om ruim 8 grote forten compleet te vullen met verdedigers/aanvallers!

Veel spelers vinden wereld 1 niet meer leuk. Dit is dan ook wel een van de hoofdredenen. Ook voor spelers van deze betreffende groepen. Het is een soort vicieuze cirkel. De tegenstanders stoppen, want hebben geen zin meer om te vechten tegen zo’n overmacht, waar ze toch geen kans meer tegen maken als een stad of een stedengroep van 5 steden. Zij zullen langzaam stoppen. Net zoals Up-Rising laatst al is gestopt, de leiding dan. Geen zin meer in het spel, maar toch een stad minder die tegen de hele meuk vocht. Weer een tegenstander minder. Dus minder tegenstand voor de grote vriendenclub, betekent automatisch, minder plezier en actie in het spel, betekent meer stoppers, betekent meer uiteenvallende/leeglopende steden, betekent nog meer stoppers, betekent..
HET EINDE VAN W1

Maar dat is niet het enige. Als men kijkt naar bijvoorbeeld ICC, die geen adequate leiding hebben. De leiding van deze groep stuurt werkelijk waar een pm door met de vraag of wij van The East willen komen helpen met het aanvallen van The Eastern Fort 2. Dit zou een leuke grap kunnen zijn. Helaas was toen ik erop door vroeg vrij snel duidelijk dat dit niet het geval was en dat ze nog serieus dachten dat wij wel kwamen helpen..

Wereld 1 schiet er echt aan onder door. Wekelijks stoppen er meer spelers, omdat het toch geen zin meer heeft tegen de grote overmacht in te gaan en ze hun plezier wel op een andere wereld gaan zoeken.

Dus daarom aan allen die zich hebben aangesloten bij deze hele mikmak:

Bedankt voor het ruïneren van W1!

Lytho
 

DeletedUser

Helemaal mee eens :eek:

Ik verbaas me hier echt over. Hoe kan het voor de VSW meute & aanhangers/meelopers nog leuk zijn.. Eerst de wereld vermoorden en dan nu 'uitspelen'..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Je heb gelijk op fortgevechten na en nog wat andere dingen is er niets meer te doen op wereld 1 :(
 

DeletedUser5512

puhpuhpuh het is nog niet zover, ik ben net 1 uurtjes geleden uit ICC gegaan en ben nu van plan met bij NVOT te gaan, ik denk dat het nog veel meer mensen er zo over gaan denken want inderdaad w1 wordt verpest zo. ik hoop dat nog velen zullen overstappen en dat er weer een leuke oorlog komt want zeg nou zelf mensen uit VSW ICC en KAO dat is toch veel leuker dan fortje voor fortje te veroveren?
 

DeletedUser

Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk heel goed amuseer op w1,
ben pas rond half juli begonnen (door intensief w2 en w4 te spelen) als relfex/weerstand soldaatje en eigenlijk moet ik toegeven dat het zeer leuk was om te spelen. Kreeg massa's exp van duels doordat ik veel later begonnen ben.
Toen heb ik een spookstad overgenomen, waar ik ondertussen al zo'n 4 maanden helemaal alleen inzit. Ik heb geen bg's, geen verplichte fort gevechten, m'n eigen doodsgraver etc... Paradijs op the-west dus voor iemand die enkel voor duels gaat.

Dus je ziet, het is wat je er zelf van maakt hé. Misschien stoppen zoveel mensen doordat ze niet tegen de overmacht opboksen kunnen. Maar er stoppen volgens mij evenveel mensen door het gebrek aan uitdaging doordat ze 1 grote BG cluster vormen :)
 

DeletedUser

Wat dacht je van de massa opbreken in kleinere groepen die wel tegen elkaar vechten?

Dat is al een hele verbetering voor de wereld.


dan denk ik nogsteeds dat ze nogwel een beetje vriendschap hebben.:(


ps. die zin was wel vaag:D
 

DeletedUser

Wat dacht je van de massa opbreken in kleinere groepen die wel tegen elkaar vechten?

Dat is al een hele verbetering voor de wereld.

Zou wel een goede manier zijn om er weer leven in te blazen maar ik denk dat er kans is dat er een soort van chaos uitbreekt als ze dat gaan doen.
Maar op dat laatste na lijkt het me best wel een leuk idee
 

DeletedUser

Zou wel een goede manier zijn om er weer leven in te blazen maar ik denk dat er kans is dat er een soort van chaos uitbreekt als ze dat gaan doen.
Maar op dat laatste na lijkt het me best wel een leuk idee

Stel je voor, een soort van chaos, wat zou dat verschrikkelijk zijn :eek:
Het is veel leuker als de wereld al helemaal bekend is :(

:o
 

DeletedUser

Nou ik had dit niet verwacht van een mod, je bent net saffernia

ze kan niet tegen haar verlies en daarom zoektze allemaal exus's

je moet gewoon geduld moeten hebben ..
al de kleine steden zullen blijven bestaan maar niet aan een fort graken..

de wereld zal niet verpest graken maar gewoon minder tof zijn..
 

DeletedUser

Ik speel al op W1 toen The East nog niet was uitgebouwd. Je zag toen dat The East en toen nog "The Ponderosa" één van de 1ste steden waren die waren uitgebouwd. "Domte" vulde volgens mij de top 3 aan. Er kwamen steeds meer uitgebouwden steden. En toen is het gebeurd. De fortenupdate. "The East" en "Domte" wilden geen bondgenootschappen en dat is hun einde geweest. "The ponderosa" stichten zustersteden, maar deze waren maar een kleine tijd echt actief. Ik kan mij nog herinneren dat ik daar burgemeester was, maar doordat er niet actief werd gespeeld naar de forten ben ik daar maar uitgestapt. Ik heb toen vele steden gekend en stuk voor stuk vond ik ze niets. Geen leiderschap of niets. "Up-Rising" stond voor de fortenupdate ook nog heel goed, maar ook zij wilden geen bondgenoten. "The ponderosa" heeft toen eindelijk ingezien dat ze een bondgenootschap nodig hadden en behoren nu toe aan VSW. Zoals hierboven wordt gezegd heeft "The East" even bij OBD gehoord, maar dat was ook niet veel, want na een maand was het vertrek van Safiria een enorme domper voor "The East". Nadat OBD opgeschort was, hebben "The East" en "Up-Rising" de handen in elkaar geslagen. Ik zat toen net in "Up-Rising" omdat ik toevallig scheepsbellen kon leveren voor hun. Ik was één van de weinige die deze arbeid kon en opeens kreeg ik vele uitnodigingen van steden. Dat "The East" en "Up-Rising" samenwerkte is volgens mij niet door vele bekend. Dit was intern. Jammer genoeg is "Up-Rising" opgeheven en "The-East" is "dood". Er zijn vele vroegere leiders naar "The New Ego" gegaan. Hier zit ik nu ook in. Ik merkte dat er vroeger veel meer activiteit was dan nu.

ICC en VSW werden steeds sneller groter en dit konden vele steden niet houden. Vele leden zijn toen overgestapt en nu heb je dit. Echt jammer, maar voor diegene die bij VSW zitten, is dit interessant.

Dit was mijn verhaal ten opzichte van die stedengroepen en kan hier alleen maar uit besluiten dat VSW het heel slim heeft gespeeld en sommige andere helemaal niet.
 

DeletedUser

Met deze tekst ben ik het helaas helemaal eens.
Ik ben zelf leider van een ICC stad, en weet hoeveel fortgevechten rustig gewonnen worden.
Mijn idee voor een oplossing zou zijn dat ICC, KAO en VSW niet samenwerken maar zelf oorlog gaan voeren.
 

DeletedUser

Met deze tekst ben ik het helaas helemaal eens.
Ik ben zelf leider van een ICC stad, en weet hoeveel fortgevechten rustig gewonnen worden.
Mijn idee voor een oplossing zou zijn dat ICC, KAO en VSW niet samenwerken maar zelf oorlog gaan voeren.

Als dit het geval zou zijn, zal het er heftig aan toe gaan op W1, maar ik denk niet dat ze dit gaan doen. En als dit zou gebeuren en VSW neemt 5 forten over van ICC zal je merken dat vele leden van ICC over gaan stappen naar VSW waardoor er nog maar 1 groep komt.



Dit is maar een voorbeeld. Het kan natuurlijk ook andersom
 

DeletedUser

Als dit het geval zou zijn, zal het er heftig aan toe gaan op W1, maar ik denk niet dat ze dit gaan doen. En als dit zou gebeuren en VSW neemt 5 forten over van ICC zal je merken dat vele leden van ICC over gaan stappen naar VSW waardoor er nog maar 1 groep komt.



Dit is maar een voorbeeld. Het kan natuurlijk ook andersom

Dat is dan ook weer waar;), ik weet dan niet echt een andere optie meer...
 

DeletedUser

ja, oke, en wat gaan we er aan doen:confused:

Wat wij eraan gaan doen? We blijven gewoon trouwe VSW/ICC/KAO-haters(wat we altijd al geweest zijn) en bouwen onze eigen steden verder op.

En daarna.....

Ga ik me kapot vervelen op w1 en gooi ik m'n account in de prullenbak.
 

DeletedUser5512

ik zie om eerlijk te zijn geen reden voor vsw icc en kao om met elkaar te gaan ruzien, ik denk dat ze gewoon zo door gaan tot alle forten van hun zijn, pas daarna wordt het saai als niemand meer fort vecht en dan zal het misschien kunnen doordringen waar iedereen mee bezig is
 

DeletedUser

Wat wij eraan gaan doen? We blijven gewoon trouwe VSW/ICC/KAO-haters(wat we altijd al geweest zijn) en bouwen onze eigen steden verder op.

En daarna.....

Ga ik me kapot vervelen op w1 en gooi ik m'n account in de prullenbak.


Dit is dus een veel voorkomende gedachte van spelers.
En zo blijven VSW/ICC en KAO leiders van W1.
 
Bovenaan