• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Verzoek]

DeletedUser

Ik heb twee verzoeken:

kan die thread van marco geen sticky worde ? :p

en twee, een efficiënter beleid omtrend het doorsturen van ideeën, zoiets als op grepolis lijkt me eigenlijk prima :)
 

DeletedUser3874

kan die thread van marco geen sticky worde ? :p

Kort maar krachtig: "NEEN" (Marco hij bedoeld de vraag aan jou mbt het actief spelen ;) )

en twee, een efficiënter beleid omtrend het doorsturen van ideeën, zoiets als op grepolis lijkt me eigenlijk prima :)

En hoe regelen ze het dan wel op Grepolis? (ik heb nooit Grepo gespeeld en kijk er nu ook niet meer naar :p)

Vermits we drie jaar verder zijn kan ik onderhand ook wel iets bekennen waar spelers geen weet van hebben. Maar goed de enige van het team die het misschien nog kan weten is MrMM en deze zal het dan ook vast bevestigen.

Op het einde van de zomermaanden van 2009 kregen we als team de vraag om 10 geformuleerde ideeën door te zenden aan het toenmalige ontwikkellaarsteam van The West. Vermits we eigenlijk de meest omslachtige zaken gekozen hadden als echt goed uitgewerkte ideeën, kozen we ervoor om er maar 5 door te sturen. Zoals ik het me voor de geest kan halen dacht ik dat onze 5 zaken de volgenden waren:

  1. Fortshop (was hier op .nl toen een goed idee van dat we integraal vertaald hebben en doorgestuurd)
  2. Verbeteren bankwezen (destijds kon je maximaal 10k storten op de bank en enkel in je eigen stad)
  3. Vakantievervanging (destijds was er geen vakantieoptie)
  4. Team jobs (verwijzing naar de .net, waar het idee dat hier toen was op gestoeld was)
  5. Voorwerpen van winkels veranderen na een tijd

Uiteindelijk moeten we vaststellen dat de voorstellen die wij als .nl destijds gedaan hebben tot niks geleid hebben. Gelet op het feit dat een .net idee mbt het bankwezen toen wel is ingevoerd (wat in mijn ogen slechter was dan het onze) hebben we toen ook besloten dat als een speler een idee wilde zien verschijnen hij/zij het beter zelf naar .net kon loodsen in de hoop dat er wat mee gedaan kon worden. Puur omdat we als team onmogelijk continue zelf alles moesten vertalen en het nog eens posten (zoals je weet elk idee dat iemand post die wil dat altijd zien verschijnen op .net vermits zijn/haar idee altijd het Ei van Comumbus is ;) ). Velen nemen nu de moeite niet om hun idee te vertalen en te posten, zulks is niet onze schuld vergeet zulks niet :p

Bij mijn weten is deze vraag ook maar één keer gekomen, dus zulks is veel zeggend :p
 

DeletedUser

bij vraag 1 bedoelde ik wel degelijk marco zijn post hoor svcinc, en dat is nu gebeurd dus... :p

en vraag 2, jammer dat we als leden zo'n verhalen nu pas te horen krijgen, jullie zullen er natuurlijk wel een goede uitleg voor hebben, maar dan zou ik die wel graag eens horen om eerlijk te zijn.
Verder vind is het dan wel heel flauw dat er naar geen van onze ideeën is geluisterd....

Maar, misschien had ik mijn vraag verkeerd geformuleerd, ik bedoelde eig, een systeem waar moderators en spelers beter op elkaar inspelen met hun ideeën, en absoluut niet dat de mods alles moeten doen.

bij grepo gebeurd het zo:
idee wordt verteld,
na een discussie en bla bla bla, wordt een enquête aangevraagd (tot hier doen we hetzelfde).

er is een minimum aantal stemmen nodig (enkel aangezien dat we hier met weinig spelers zijn weet ik niet of dat nodig is of niet).

dan wordt het topic verhuisd naar het goed- of afgekeurd forumonderdeel van het ideeën forum.

afgekeurd, er wordt niet meer overgepraat, en goedgekeurd, de mods helpen met vertalen, en het idee doorsturen.

Dit is natuurlij kwel veel meer werk voor de moderators, maar mij lijkt het toch efficiënter :).

Kijk hier alles nog eens na.

Mvg
 

DeletedUser3874

en vraag 2, jammer dat we als leden zo'n verhalen nu pas te horen krijgen, jullie zullen er natuurlijk wel een goede uitleg voor hebben, maar dan zou ik die wel graag eens horen om eerlijk te zijn.
Verder vind is het dan wel heel flauw dat er naar geen van onze ideeën is geluisterd....
Als het team dat toen bij Inno zat met de melding komt dat we het binnen het team moesten houden, dan doen wij dat ook. Ik vermoed dat deze vraag ook aan de andere servers is gesteld dus tja dat er ideeën van daar genomen zijn is ook niet verwonderlijk.

Maar, misschien had ik mijn vraag verkeerd geformuleerd, ik bedoelde eig, een systeem waar moderators en spelers beter op elkaar inspelen met hun ideeën, en absoluut niet dat de mods alles moeten doen.

bij grepo gebeurd het zo:
idee wordt verteld,
na een discussie en bla bla bla, wordt een enquête aangevraagd (tot hier doen we hetzelfde).

er is een minimum aantal stemmen nodig (enkel aangezien dat we hier met weinig spelers zijn weet ik niet of dat nodig is of niet).

dan wordt het topic verhuisd naar het goed- of afgekeurd forumonderdeel van het ideeën forum.

afgekeurd, er wordt niet meer overgepraat, en goedgekeurd, de mods helpen met vertalen, en het idee doorsturen.

Dit is natuurlij kwel veel meer werk voor de moderators, maar mij lijkt het toch efficiënter :).

Kijk hier alles nog eens na.

Bij deze wens ik ik toch een kanttekening te plaatsen, wij zijn begonnen met een topic aan te leggen van reeds voorgestelde ideeën echter als je het bekijkt dan weet je ook gewoon dat het niet werkt. Mensen lezen dat niet meer, zoals ik reeds eerder zei zodra iemand een ingeving krijgt is zijn/haar idee het beste en wordt er niet gekeken of iemand anders het al eens voorgesteld heeft. Lucius6 is een vaste klant op de report-dienst mbt het forumdeel "Ei van Columbus", hoe vaak hij niet komt melden: "Reeds voorgesteld" het is niet om aan te zien. Als je dan de persoon in kwestie een bericht stuurt of bestraft dan krijg je gelijk een bericht terug dat er wat in je ogen zit of dat je een bril nodig hebt want zijn/haar idee is totaal anders dan hetgeen ik al aangehaald heb (ik gebruik dan al eens de zoekfunctie om paar ideeën aan te halen die net hetzelfde zijn). We spreken hier dan ook over bijvoorbeeld andere woordkeuze maar zelfde idee, maar neen het idee is totaal anders :p

Ik ben niet tegen de verandering van het Ei, dat zeker niet, echter moet ik me wel noodgedwongen de vraag stellen of het wel gaat werken ;)

Verder wens ik aan te halen dat de ideeën mbt het forum (Sigs en Pokertafel) ingevoerd zijn, dus onmogelijk is niks :p Alleen persoonlijk zou ik het niet invoeren puur omdat mensen zich er toch niet gaan aan houden. We hebben de richtlijnen ingevoerd (staat ook duidelijk in het Ei dat je idee eraan moet voldoen), hoe vaak worden ze van de eerst keer gebruikt? Als dat topic nog niet bekeken wordt wat gaat het dan geven als mensen eerst moeten kijken of hun idee werkelijk nieuw is? Hetzelfde? Waarbij mensen de mod die hun bestraft het bericht gaan sturen: "Als dat echt moet vul het dan zelf in ik ga het niet doen, met die belachelijke richtlijnen".

Dit zijn bedenkingen die ik nu maak ten aanzien van de praktijk hier op het forum met het voorstel.
 

DeletedUser

ik heb een 2-tal keer (laaste keer een half jaar geleden) aan giraf gevraagd om de reeds voorgestelde ideeen ff te updaten ;) tis gebeurt, (toen eh :p :laugh:)
 

DeletedUser3874

ik heb een 2-tal keer (laaste keer een half jaar geleden) aan giraf gevraagd om de reeds voorgestelde ideeen ff te updaten ;) tis gebeurt, (toen eh :p :laugh:)

Last edited by svcinc; 22 december 2011 at 18:50.. Reden: Werd eens tijd voor een vernieuwing :)

Ik heb ze zelf nog geen twee weken geleden bijgevoegd op aangeven van Lucius6. Echter stel ik nog steeds vast dat spelers dat topic niet lezen ;) Het probleem ligt dus niet echt aan dat topic maar aan meerdere factoren, factoren waar we geen of amper druk op kunnen uitoefenen.
 
Ik voel me gewoon verplicht om hier iets te zeggen met dat mijn naam al enkele keren gevallen is.

Het is inderdaad triestig gesteld met het Ei van Columbus. De meeste mensen doen geen moeite om het reeds voorgesteld topic te lezen of een zoekopdracht te starten.
Ik heb een redelijk goed geheugen van wat reeds voorgesteld is en daarmee valt dit mij meestal ook meteen op.

De richtlijnen worden voor de rest wel redelijk goed nageleefd vind ik.

Er zullen natuurlijk wel altijd mensen zijn die moeite hebben om hun aan regels te houden.

Soms vind ik het Ei van Columbus ook overbodig want zoals hier nu bevestigd wordt: er wordt toch maar heel zelden naar de ideeën van spelers geluisterd door de devs. Zelf op .net of .de (die ik ook een beejte volg) is dit merkbaar.

Op .de hebben ze ook een systeem van Grepolis voor ideeën (of beter gezgd Grepolis zal dit van .de hebben) maar dit hier invoeren zal dus inderdaad geen nut hebben.
 

DeletedUser

bij vraag 1 bedoelde ik wel degelijk marco zijn post hoor svcinc, en dat is nu gebeurd dus... :p

en vraag 2, jammer dat we als leden zo'n verhalen nu pas te horen krijgen, jullie zullen er natuurlijk wel een goede uitleg voor hebben, maar dan zou ik die wel graag eens horen om eerlijk te zijn.
Verder vind is het dan wel heel flauw dat er naar geen van onze ideeën is geluisterd....

Maar, misschien had ik mijn vraag verkeerd geformuleerd, ik bedoelde eig, een systeem waar moderators en spelers beter op elkaar inspelen met hun ideeën, en absoluut niet dat de mods alles moeten doen.

bij grepo gebeurd het zo:
idee wordt verteld,
na een discussie en bla bla bla, wordt een enquête aangevraagd (tot hier doen we hetzelfde).

er is een minimum aantal stemmen nodig (enkel aangezien dat we hier met weinig spelers zijn weet ik niet of dat nodig is of niet).

dan wordt het topic verhuisd naar het goed- of afgekeurd forumonderdeel van het ideeën forum.

afgekeurd, er wordt niet meer overgepraat, en goedgekeurd, de mods helpen met vertalen, en het idee doorsturen.

Dit is natuurlij kwel veel meer werk voor de moderators, maar mij lijkt het toch efficiënter :).

Kijk hier alles nog eens na.

Mvg

Wil ik als Grepo-ideeenforummod wel even op reageren. Bij ons worden de ideeen doorgegeven door het community-management zelf, ze worden niet door spelers vertaald. Het idee achter de goedgekeurd/afgekeurd-indeling is dat het community-management weet waar ze moeten kijken voor enigzins fatsoenlijke ideeen.

Hier op The West worden de ideeen niet door het community management doorgegeven(snap ik eigenlijk wel, want het lijkt me een vervelende taak en *leest post svcinc* svcinc heeft er al verdere uitleg over gegeven), maar moeten spelers dit zelf doen, waardoor de Grepo-gang van zaken met goedgekeurd en afgekeurd vrij weinig nut zal hebben. Leuk is het natuurlijk wel, van die extra subforumpjes, maar voor mods is het gruwelijk om bij te houden, vooral als het nagenoeg geen meerwaarde heeft.

En owja Lucius, onze gang van zaken komt niet van grepolis.de *voelt zich lichtelijk beledigd x)*
 

DeletedUser3874

Ik voel me gewoon verplicht om hier iets te zeggen met dat mijn naam al enkele keren gevallen is.

Het is inderdaad triestig gesteld met het Ei van Columbus. De meeste mensen doen geen moeite om het reeds voorgesteld topic te lezen of een zoekopdracht te starten.
Ik heb een redelijk goed geheugen van wat reeds voorgesteld is en daarmee valt dit mij meestal ook meteen op.

De richtlijnen worden voor de rest wel redelijk goed nageleefd vind ik.

Er zullen natuurlijk wel altijd mensen zijn die moeite hebben om hun aan regels te houden.

Soms vind ik het Ei van Columbus ook overbodig want zoals hier nu bevestigd wordt: er wordt toch maar heel zelden naar de ideeën van spelers geluisterd door de devs. Zelf op .net of .de (die ik ook een beejte volg) is dit merkbaar.

Op .de hebben ze ook een systeem van Grepolis voor ideeën (of beter gezgd Grepolis zal dit van .de hebben) maar dit hier invoeren zal dus inderdaad geen nut hebben.

Even comment stukje naast de kwestie maar toch relevant voor een Feel-Good moment in te lassen ;) Ik haalde inderdaad je naam aan Lucius en dit is niet in een negatieve context bedoeld (mag je zo zeker niet zien). Ik ben zelf de mod van "Het Ei" niet maar behandel wel vaak je reports (die altijd netjes en correct zijn btw), waarbij ik ook vaststel dat je zelf een mooi Ei als doel voor ogen hebt. Iets waar ik me ook volledig achter kan scharen. Een schouderklopje in jouw richting is dan zeker op z'n plek, ook de reden dat ik hier je naam vernoemde in een negatieve context zal ik zulks niet snel doen. Ik waardeer persoonlijk dan ook je input mbt dit verzoek.

Wil ik als Grepo-ideeenforummod wel even op reageren. Bij ons worden de ideeen doorgegeven door het community-management zelf, ze worden niet door spelers vertaald. Het idee achter de goedgekeurd/afgekeurd-indeling is dat het community-management weet waar ze moeten kijken voor enigzins fatsoenlijke ideeen.

Hier op The West worden de ideeen niet door het community management doorgegeven(snap ik eigenlijk wel, want het lijkt me een vervelende taak en *leest post svcinc* svcinc heeft er al verdere uitleg over gegeven), maar moeten spelers dit zelf doen, waardoor de Grepo-gang van zaken met goedgekeurd en afgekeurd vrij weinig nut zal hebben. Leuk is het natuurlijk wel, van die extra subforumpjes, maar voor mods is het gruwelijk om bij te houden, vooral als het nagenoeg geen meerwaarde heeft.

En owja Lucius, onze gang van zaken komt niet van grepolis.de *voelt zich lichtelijk beledigd x)*

Een andere vraag nu de Grepo mod hier aanwezig is :p Hoeveel van jullie ideeën zijn werkelijk al tot uitvoering gebracht? En hierbij nog de extra vraag hoe jullie spelers zich aan het geheel van dat forum houden?

Een beetje statistisch materiaal is altijd leuk om een beslissing te nemen in deze :p
 

DeletedUser

Een andere vraag nu de Grepo mod hier aanwezig is :p Hoeveel van jullie ideeën zijn werkelijk al tot uitvoering gebracht? En hierbij nog de extra vraag hoe jullie spelers zich aan het geheel van dat forum houden?

Een beetje statistisch materiaal is altijd leuk om een beslissing te nemen in deze :p

Dat eerste vraag ik voor je ;) Wat dat tweede betreft, hoe bedoel je dat? Spelers hebben weinig zelf in de hand, kunnen enkel een idee aanmaken met de tag 'nieuw idee', dus ook weinig om zich aan te houden. Richtlijnen waar een idee aan moet voldoen anders smijten we het dicht hebben we niet, betekent echter niet dat elk idee een peiling krijgt; gebeurt enkel bij ideeen die goed uitgewerkt zijn en positieve reacties krijgen.
 

DeletedUser3874

Dat eerste vraag ik voor je ;) Wat dat tweede betreft, hoe bedoel je dat? Spelers hebben weinig zelf in de hand, kunnen enkel een idee aanmaken met de tag 'nieuw idee', dus ook weinig om zich aan te houden. Richtlijnen waar een idee aan moet voldoen anders smijten we het dicht hebben we niet, betekent echter niet dat elk idee een peiling krijgt; gebeurt enkel bij ideeen die goed uitgewerkt zijn en positieve reacties krijgen.

Dus als iemand een idee post dat reeds is voorgesteld wordt deze niet bestraft of dergelijke? Daar doelde ik namelijk op ;)
 

DeletedUser

Dus als iemand een idee post dat reeds is voorgesteld wordt deze niet bestraft of dergelijke? Daar doelde ik namelijk op ;)

Nopes, dan komt er een 'zucht' en een 'is al eens voorgesteld' van de ideeenforumdiehards en schuiven Imrahil en ik het naar afgekeurd.
 

DeletedUser3874

Nopes, dan komt er een 'zucht' en een 'is al eens voorgesteld' van de ideeenforumdiehards en schuiven Imrahil en ik het naar afgekeurd.

M'n mening dat het hier niet gaat werken is nu al reeds vastgelegd met puur dit te horen... hier had je al ware scheldpartijen als iemand kwam vragen waar je een "Glas Water" vandaan haalde...
 

DeletedUser

M'n mening dat het hier niet gaat werken is nu al reeds vastgelegd met puur dit te horen... hier had je al ware scheldpartijen als iemand kwam vragen waar je een "Glas Water" vandaan haalde...

Snap ik volledig. Het verschilt per forum of het werkt :p
 
Even comment stukje naast de kwestie maar toch relevant voor een Feel-Good moment in te lassen ;) Ik haalde inderdaad je naam aan Lucius en dit is niet in een negatieve context bedoeld (mag je zo zeker niet zien). Ik ben zelf de mod van "Het Ei" niet maar behandel wel vaak je reports (die altijd netjes en correct zijn btw), waarbij ik ook vaststel dat je zelf een mooi Ei als doel voor ogen hebt. Iets waar ik me ook volledig achter kan scharen. Een schouderklopje in jouw richting is dan zeker op z'n plek, ook de reden dat ik hier je naam vernoemde in een negatieve context zal ik zulks niet snel doen. Ik waardeer persoonlijk dan ook je input mbt dit verzoek.

Ik zag het ook niet negatief hoor, al was het dus inderdaad een extra stimulans voor mij om ook eens mijn gedacht over het Ei van Columbus te geven.

En owja Lucius, onze gang van zaken komt niet van grepolis.de *voelt zich lichtelijk beledigd x)*

Ik bedoelde the-west.de, Grepolis zelf volg ik helemaal niet.
 

DeletedUser

maar om nu even tot het doel van dit topic te komen, het ligt dus eigenlijk aan de loomheid en koppigheid van de dev's van The west, dat er zo weinig met onze ideeën wordt gedaan ? :p
 
Bovenaan