• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Hot-red granite, pure sand, filtered water, metal ring

DeletedUser

Er is een nieuwe "geheime" opdrachten reeks (LVL90)...

DB-TW heeft en deel van deze quest-line prijsgegeven.
Het eerste deel was de opdracht ID199070= dat er op Woensdag bij de spookstad een opdracht zou komen, indien je de volgende 4 items:
HOT-RED GRANITE, PURE SAND, FILTERED WATER, METAL RING in je inventaris had.
Bij elk item stond dan ook een soort hint hoe je hieraan kon komen.

Bij HOT-RED GRANITE was het dan ook logische stap om met een graniet op zondag te gaan brand blussen.
Deze hint is uiteindelijk ook op TW-DB geplaatst, nu hebben nog 3 nieuwe items over.
De volgende item PURE SAND weten we nu ook hoe hier aan te komen, door met een pan (craftprodukt smid) op Vrijdag te gaan goud zeven.

Maar wat ik dus niet begrijp zijn de volgende stappen; waarom is de vind kans van de nieuwe items zo minimaal?
Als INNOGAMES zo graag "verborgen/geheime" opdrachten wil inbrengen in dit spel, houdt de vindkansen dan hoog.
Want ze willen zo graag dat we er zelf achter komen in het spel, want anders was er wel een opdracht bij een van de opdrachtgevers verschenen.
Zo komen we er natuurlijk nooit achter op welke dag en/of met welk produkt we een nieuw item kunnen bemachtigen.
En indien de opdracht pas verder kan gaan bij een nieuwe update vermeld dan het één of ander, en laat de spelers die het leuk vinden dan niet in het onbetwiste.

Nu zou ik graag met de spelers die het leuk vinden, willen kijken of wij als Nederlanders en Belgen, als eerste de andere 3 nieuwe geheime items kunnen bemachtigen.
Dus indien je mee wil werken aan de oplossing, stuur mij dan ingame even een berichtje op W5//cor badstof


De volgende teksten staan bij de items en bij* staat hoe je ze kan krijgen
HOT-RED GRANITE= The scorching heat of the fire has heated the granite
*Met een graniet (duelwapen) op zondag de werkzaamheid brand blussen.

PURE SAND= you were searching for gold for hours, but all that you found was a fistful of sand
* Met een Pan (craftprodukt smit) op vrijdag de werkzaamheid goudzeven

FILTERED WATER=You were able to purify the water with a charcoal flter.
*???

METAL RING= you were able to work some of the iron into a circular shape.
*???
 

DeletedUser

FILTERED WATER
Denk kolen in in je productvakje en dan een arbeid met water.

METAL RING
Denk ijzer in je productvakje, arbeid weet ik niet. Ofwel gesmolten ijzer in je productvakje, kan ook.
 

DeletedUser

Tuurlijk denk je dat ik bij FILTERED WATER de houtskool en de arbeiden met water niet heb geprobeerd.

Maar waar ik naartoe wil met mijn bericht om samen te werken, want het is wss dag gebonden. Want Innogames wil het er niet makkelijker op maken voor ons

Kijk bij METAL RING denk ik aan een aambeeld en de werkzaamheid ijzerdelven.

Maar er zijn wel 100e produkten, want wie had gedacht aan een pan en de arbeid goud zeven bij Pure Sand.
 

DeletedUser

JA, ik heb zelf al het roodgloeiende graniet...
anders begin ik er ook niet over
 
Heb zelf het graniet en het zand, helaas wel op verschillende werelden :p

Ik help mee met de zoektocht op het .net forum, zal hier wel posten als er weer eens iets bekend is :blink:
 

DeletedUser

Thanks leones, maar is het niet leuker dat we op .NL de eerste zijn die kunnen vermelden hoe en wanneer we het water en de ring kunnen bemachtigen.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd met HOUTSKOOL:
Dag:Maandag Zaterdag
Werkzaamheid:Waterputboren
Tijd totaal: 4 uur
Dag: Maandag
Werkzaamheid: Claim afbakenen
Tijd totaal: 1 uur
Dag: Maandag
Werkzaamheid: Rivier rechtmaken
Tijd totaal: 30 min
Dag:Maandag
Werkzaamheid: Smokkelen
Tijd totaal: 1 uur
 
Uiteraard. Ik ben zelf met een hamer aan het ijzer delven momenteel, nog even een paalhamer zoeken zodat ik het ook daarmee kan doen.

Binnenkort ook maar met een glas water gaan kolen delven, kan ook wat zijn :D
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Mag ik dan een vraag tussen door stellen aan jou Leones :

Hoe kan het toch steeds weer dat op .NET de speler " Elmyr" steeds de juiste oplossingen geeft voor de verborgen/geheime opdrachten..

Voorbeeld 1: hij gaf de juiste oplossing mbt kledij voor de opdracht 'De Hoop sterft het laatst.

Voorbeeld 2: op 5 december gaf hij al aan op het forum dat je met een pan moest goud zeven.

Toch vreemd of gewoon puur geluk;)
 

DeletedUser

JAH! Superleuk! Ik doe mee!

Ik was vandaag ook bezig met de pan, maar gaf de moed op na 8 uur, ging toen weer twijfelen op het op een bepaalde dag moest gebeuren. En om even op zslash/cor haar discussie terug te komen, ik vond het ook vreselijk dubieus dat elmyr nu weer als eerste iets "geheims" ontdekte. Hoe groot is de kans nou? Niemand had het nog over een pan gehad en hij had het precies op de juiste dag...een kans van één op toch wel 10.00 mogelijkheden lijkt me?!? Nou ja, enfin we gaan er nu op .nl voor!

P.s ik heb al 6 uur met een craft houtskool staan te waterputten boren op Woendsag...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Elmyr had de dag niet goed, hij zei alleen dat je met een pan moest goud zeven, en iemand anders deed dat toevallig op een vrijdag, met resultaat ;)

Trouwens, zorg dat je producten gebruikt die verhandelbaar zijn op de markt, of in ieder geval in iedereen zijn/haar bezit kan zijn. Dus geen aambeeld o.i.d.
 

DeletedUser

euh voor dat filtered water ding, misschien eens proberen met die pure sand dinges ? :)
 

DeletedUser

Inderdaad, een aambeeld is trouwens ook niet veilbaar, dus dat lijkt me heel sterk. Het zou overigens wel een perfect hulpmiddel zijn om ijzer in een ronde vorm te smeden, dus het kan zijn dat er toch wat meer samenwerking verwacht tussen de verschillende craftberoepen. Misschien dat het een smit met aambeeld in productvak toch zou kunnen lukken?
 

DeletedUser

Elmyr had de dag niet goed, hij zei alleen dat je met een pan moest goud zeven, en iemand anders deed dat toevallig op een vrijdag, met resultaat ;)

Trouwens, zorg dat je producten gebruikt die verhandelbaar zijn op de markt, of in ieder geval in iedereen zijn/haar bezit kan zijn. Dus geen aambeeld o.i.d.

Ik heb nooit gezegt dat Elmyr een bepaalde dag aanwees, hij gaf alleen de hint van de Pan.

En het aambeeld is id. niet handelbaar op dit moment, maar er word gefluisterd dat dat gaat veranderen....
 
Dan zou het alleen een smid lukken dat product te pakken te krijgen, en dus de opdracht te doen. Lijkt me niet dat dat het geval is. En al zou het verhandelbaar worden, waarom nu een opdracht introduceren die nog niet gedaan kan worden? :)

@zzslash, was ook een reactie op clay's stukje.
@aliebaba: denk ik niet.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Dan zou het alleen een smid lukken dat product te pakken te krijgen, en dus de opdracht te doen. Lijkt me niet dat dat het geval is. En al zou het verhandelbaar worden, waarom nu een opdracht introduceren die nog niet gedaan kan worden? :)

@zzslash, was ook een reactie op clay's stukje.
@aliebaba: denk ik niet.


We hebben dit toch al eerder meegemaakt met de opdracht diergeesten.... hier kregen we dieren voor en met deze konden we pas de update erna verdergaan. Dit werd de opdrachtenreeks De schat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

@Leones,

Misschien dat het product wat een aambeeld oplevert, wel verhandeld kan worden? Maar het is denk ik toch idd te ver gezocht, een hamer zou misschien logischer zijn.
 

DeletedUser

We hebben dit toch al eerder meegemaakt met de opdracht het rondreizende circus.... hier kregen we dieren voor en met deze konden we pas de update erna verdergaan. Dit werd de opdrachtenreeks De schat.

Je bedoelt zeker de dieren van de quest 'Diergeesten' die je nodig had bij de quest 'De schat'? ;)
 

DeletedUser

Maar wat in feite mijn idee was om met zijn alle samen te werken en kijken of we met zijn allen naar een oplossing kunnen zoeken...
Want de vind kans is niet hoog, heb ik nu wel gemerkt.

@steineke ja die bedoel ik excuus voor mijn fout.
 
Bovenaan