• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

"voetbaltermen"

DeletedUser

Ik heb even een vraagje over bepaalde woorden:

zijn woorden zoals joden (ajacieden) kakkerlakken (feyenoorders) boeren (psvérs) etc scheldwoorden en kan je daar ban voor krijgen?
 

DeletedUser1053

Voor beledigingen kun je geband worden. Maar het ligt natuurlijk ook aan het zinsverband dus het is moeilijk te zeggen "dit woord mag wel en dat woord mag niet". "Vieze jood" is bijvoorbeeld iets wat wel als beledigend opgevat kan worden. ;)
 

DeletedUser

oke nou het kwam zo ter spraken,
we hadden het over de wedstrijd van ajax van vandaag en toen zei iemand dat ajax een niet zo leuke club is en toen vroeg ik wat ben jij dan een kakkerlak?

en die zin zeg maar, en toen vroeg ik me af is zoiets eigenlijk uitschelden.:unsure:
 

DeletedUser8307

Ik denk wel als de speler zelf weet dat men de supporters van zijn club kakkerlakken noemt het niet als belediging wordt geteld. :)
 

DeletedUser

ik had nochtans een berisping gekregen omdat ik had gezegt dat denbekker van mechelen is :p
 

DeletedUser

ik zal het wel horen dan, de speler tegen wie ik sprak vond het niet erg maar zijn vriendjes wel :huh:
 

DeletedUser

Niet als je zegt dat ik een jood ben omdat ik voor Ajax ben.
Moslim is ook geen scheldwoord toch? En bovendien als ik tegen jou zeg dat je een grote kever bent vind je dat dan een scheldwoord?

Best wel moeilijk vind ik.. Ik hoor wel wat de support erover zegt
 

DeletedUser

Feyenoorders hebben er niet voor gekozen kakkerlakken genoemd te worden. Dit was Jan Vertonghen, die de microfoon greep en dat nodig vond.

Ajacieden noemen zichzelf Joden, dus is het in dat zinsverband geenszins beledigend.

Overigens heb ik nog nooit gehoord dat PSV'ers zich boeren noemen. De Graafschap-fans noemen zich wel Superboeren. Dat is dan ook niet beledigend.

Mark, Fendt en nog wat spelers noemen zichzelf boeren. In dat opzicht is het niet beledigend als je hen boeren noemt, ze hebben zichzelf immers die naam gegeven. Als ik nou zou zeggen dat Mark een strontvlieg is, dan is dat wél een belediging. Mark heeft nergens gezegd dat hij een strontvlieg is, en als ik hem dan wel zo noem, kan dit beledigend overkomen.:)
 

DeletedUser

Feyenoorders hebben er niet voor gekozen kakkerlakken genoemd te worden. Dit was Jan Vertonghen, die de microfoon greep en dat nodig vond.

Ajacieden noemen zichzelf Joden, dus is het in dat zinsverband geenszins beledigend.

Overigens heb ik nog nooit gehoord dat PSV'ers zich boeren noemen. De Graafschap-fans noemen zich wel Superboeren. Dat is dan ook niet beledigend.

Mark, Fendt en nog wat spelers noemen zichzelf boeren. In dat opzicht is het niet beledigend als je hen boeren noemt, ze hebben zichzelf immers die naam gegeven. Als ik nou zou zeggen dat Mark een strontvlieg is, dan is dat wél een belediging. Mark heeft nergens gezegd dat hij een strontvlieg is, en als ik hem dan wel zo noem, kan dit beledigend overkomen.:)

je probeert nu gewoon mark uitteschelden, aap. (dat is niet beledigend toch?)
 

DeletedUser

Mark zeg eens dat je een strontvlieg bent,dan kunnen we je legaal uitschelden:p
 

DeletedUser4891

Als ik zeg dat ik een strontvlieg ben is het geen uitschelden meer. :p
 
Bovenaan