• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

duelguide

DeletedUser

Laat ik hem dan ook maar helemaal afmaken en posten. Er schieten me telkens weer nieuwe dingen te binnen om hem af te maken. Deze guide bestaat al even maar ik heb hem nooit hier gepost omdat iedereen hem dan kan lezen en dit tegen mij kan gaan werken in duels. Ik moet zeggen dat dat al zo is. Naar aanleiding van mijn eigen guide ben ik al verscheidene spelers tegen gekomen die ik eerst makkelijk versloeg, maar die nou gehakt van me maken in een duel. Het is dan maar zo. Voor deze guide heb ik vreselijk veel hulp gehad van alle goede duellanten van W1, W2 en W3. Ik ga ze niet allemaal benoemen want ik ben bang dat ik dan mensen vergeet. De mensen waar het over gaat die weten het wel. Ik ben zelf OVERAL schieter. Ik weet dan ook niets over slagkrachters uit de praktijk. Dat is dus allemaal info die ik door gesprekken met andere duellanten heb gekregen.

Ik moet er nog even bijzeggen dat ik verder NIET inga op wat nou beter is, slagkrachter of schieter. Wel is duidelijk dat slagkrachters bijna op alle werelden de eerste plaats innemen van de duelranglijst. Dit hoeft niet te zeggen dat dit perse beter is. Ik denk dat de slagkrachter 2 grote voordelen heeft. Ten eerste heeft ie veel meer lp. Je hoeft dus minder vaak te slapen. Ten tweede wordt hij vaker aangevallen. Ik ben bijvoorbeeld schietsoldaat op W3. Ik heb veel tactiek. Mensen vrezen die tactiek en vallen me praktisch nooit aan. Maar dit is op W1 en was op W2 ook zo, waar ik gewoon avonturier ben. Daar word/werd ik ook zelden aangevallen. Schieter heeft daarentegen 1 groot voordeel en dat is de arbeiden die hij kan doen. Een schieter zal imago, tactiek en schieten hebben. Dat zijn vaardigheden die je veelvuldig tegenkomt in goede ervaringsbaantjes. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een slagkrachter postkoets zien overvallen. En eerlijk is eerlijk, dat is toch echt HET baantje voor de duellerende speler. Nergens vond ik zo veel en zulke duren spullen. Daarnaast pak je ook nog wat geld en rustig tussen de 150 en 200 ervaringspunten. (soms meer, soms minder, maar dit is gemiddeld). Tuurlijk zijn er nog baantjes als treinen overvallen, bandieten jagen en gevangen transport maar deze baantjes zijn heel moeilijk te doen als je ook goed wilt duelleren. (ben jij nou net degen die 1 van deze arbeiden wel kan en ook leuk duelleert, heel mooi, maar de meesten zullen het niet kunnen. Opmerkingen hierover lijken me dan ook overbodig)

Over de karakterklasse wil ik wel wat zeggen. Als je wilt duelleren is soldaat de beste. Geen discussie mogelijk. Dat je wapens eerder kunt dragen is superhandig (zowel voor schieters als slagkrachters), de tactiekbonus is ook superhandig. Zelfs een slagkrachter heeft daar voordeel aan als hij door een andere slagkrachter aan wordt gevallen en bijvoorbeeld het scherpe cavaleriesabel draagt (+6 tactiek). En de extra levenspunten zijn helemaal handig natuurlijk. Gebruik je premium dan worden de voordelen nog groter. Wil je dus duelleren, slag of schiet, pak altijd karakterklasse soldaat.

Een avonturier heeft als voordeel dat hij gratis kan slapen. In het begin handig maar al snel zul je genoeg geld hebben om even 10 of 40 dollar voor een hotel te betalen. Verder heeft hij niet veel voordelen voor het duelleren.

Een arbeider heeft geen voordelen voor duelleren.

Een duellant heeft wel voordelen. Hij kan sneller reizen over de kaart. Best handig maar niet enorm belangrijk. Hij krijgt wat meer geld voor een duel. Ook leuk, maar zoals eerder gezegd heb je al snel genoeg geld dus is dat niet erg belangrijk meer. Zijn motivatie stijgt sneller. Dit is wel erg handig. Je kunt dus meer ep uit duels pakken omdat je meer duels kunt doen. Want wie heeft er nou niet eens last van: Ben je lekker aan het duelleren en dan keldert je motivatie. Moet je eerst weer wachten tot die stijgt. Toch wegen deze voordelen niet op tegen die van de soldaat. De enige duellant die voordeel heeft van deze vaardigheid is een hotelpussy. Ik heb een gruwelijke hekel aan deze duellanten dus ik ga hier verder dan ook niet op in. Wel 1 tip: Wil je respect verdienen op een wereld als duellant, word dan geen hotelpussy. Simpel. Weet je niet wat een hotelpussy is? Vraag dan even iemand ingame.

De guide

Laat even 1 ding duidelijk zijn: De perfecte vaardigheden bestaan niet!
Het hangt namelijk ENORM af van de andere duellanten op een wereld en van je karakter. Wat voor 1 wereld perfect kan werken, kan op een andere wereld wel eens helemaal niet werken. Je moet dus goed kijken naar de duellanten in jouw klasse ( de spelers die jou duelleren en die jij duelleert). Dan moet je met vaardigheden gaan spelen. Daarnaast is het ONMOGELIJK om van iedereen te kunnen winnen. Er zullen altijd spelers zijn die je aankunnen. Het is dan ook zaak om je vaardigheden zo te verdelen, dat je de meeste duels wint.

Aangezien ik toch wel regelmatig vragen kreeg over duelleren, kleding en vaardigheden, heb ik een guide geschreven. Hij zal niet in 1 keer af zijn maar hier deel 1. Ik heb er meer dan een jaar over gedaan om deze kennis te verwerven, ik heb met alle topduellanten van W1, W2 en W3 gesproken en krijg zelfs nog vragen van topduellanten van andere werelden en ik heb een dueltoernooi op W1, W2 en W3 gewonnen. Geloof dus maar dat het meeste wel klopt. Er zit een toevalligheid/geluksfactor in dit spel die ik ook nog steeds niet snap. Vraag me daar niks over want ik snap het echt niet en ik ken ook niemand die het snapt. Zo heb ik Stefan88 heel vaak aangevallen toen hij geband was op W1. Ik wist precies zijn duelinstellingen dus ik kon mijne zo zetten dat hij alles op een groen bolletje mikte. Ondanks het feit dat ik heel veel uitwijken heb en zijn mikken naar 0 haalde met mijn imago, raakte hij me soms 3 keer op een groen bolletje. Waarom? Wie het weet mag het me vertellen.

Alle vaardigheden die ik hier benoem zijn ZONDER kleren.
Lees als schieter ook de gedeelten voor slagkrachters en andersom! Zo krijg je ook een beeld van hoe de andere groep werkt.
Een schieter moet mikken, uitwijken, tactiek, imago (en schieten natuurlijk) hebben. Hij zorgt hiermee dat hij de ander WEL raakt en zelf bijna NIET geraakt wordt. Zo word ik eigenlijk nooit vaker dan 4 keer geraakt door goeie slagkrachters. Meestal word ik zelfs minder vaak geraakt. De kracht van de schieter zit in het feit dat ie dus niet vaak geraakt wordt. Als ie geraakt wordt zijn het wel volledige hits want hij heeft geen reflex/weerstand.

Een slagkrachter richt zich op reflex, weerstand, mikken (en slagkracht uiteraard). Een slagkrachter die zorgt dat de hits die hij krijgt heel LAAG zijn. Jij mag dus best 8 keer geraakt worden, je zorgt er alleen dan voor dat alle 8 hits maar weinig schade doen. Dat is de kracht van de slagkrachter. Ik raak goede slagkrachters soms 7/8 keer maar verlies nog omdat zij me 3/4 keer raken.

Het is echt het beste om te kiezen uit 1 van bovenstaande technieken. Combineren werkt niet. Ik wil iedereen ook adviseren om als slagkrachter voor reflex en weerstand te gaan, en als schieter voor mikken/uitwijken/tactiek/imago. (ook hier geldt weer, jij bent een duellant die dit wel heeft gecombineerd en wel leuk duelleert, dat kan. Echter zal het gemiddeld bekeken niet werken. Opmerkingen hierover vind ik dan ook niet zinvol en mogen wat mij betreft achterwege gelaten worden).

Je mag als slagkrachter van level 65 wel minimaal 50 mikken hebben zonder kleren, het liefst meer. (dit is een globale schatting. Staar je hier niet blind op. Soms kan minder of meer veel beter werken).

Dan de verdeling van weerstand/reflex/slagkracht.

Hoe je dat doet hangt af van de mensen die jij aanvalt en die jou aanvallen. Als er rond jouw duellevel (of in iederen geval de mensen die jou dus aanvallen of die jij aanvalt, kan dus ook een hoger duellevel of lager duellevel zijn) veel schieters zijn dan heb je meer reflex nodig. Zijn er veel slagkrachters dan heb je weer meer werstand nodig. Dat kan ik niet voor je bekijken.

Verder zou ik als ik jou was vooral voor veel weerstand en reflex gaan en daarna pas aan je slagkracht werken. Zo zorg je ervoor dat anderen jou niet te hoge hits doen en doe je zelf ook niet hele hoge hits tegen slagkrachters. Dit zorgt ervoor dat je niet veel schade oploopt in een duel dus niet snel KO gaat of moet gaan slapen. Jij raakt andere slagkrachters ook niet heel hoog, maar door je hoge mikken zul je de meeste duels dan wel winnen.

Dus: Ben je slagkrachter en je hebt nog punten op uitwijken, tactiek of imago, al je punten van uitwijken, tactiek en imago weg halen.

Tevens heb ik nog een tip voor je over wapens en kleding.
Als ik slagkrachter was zou ik zsm de hoogwaardige cavaleriesabel halen. Deze werkt beter tegen schieters omdat de hits veel constanter zijn. Met de bijl hits je soms opeens heel laag. Daarnaast zou ik de bruine cowboyschoenen en/of de edele schoenen halen om tegen schieters te gebruiken. Bruine cowboyschoene leveren reflex en weerstand, de edele schoenen alleen reflex maar ook nog imago en een aantal atribuurpunten. Als laatste kun je tegen schieters sowieso beter de groene stropdas dan de mexiacaanse halsdoek dragen. Slagkracht heb je niet veel aan tegen een schieter want je hit toch wel maximaal aangezien hij geen weerstand/reflex heeft. Dan kun je beter die stropdas dragen met 9 reflex.

Een schieter moet gewoon mikken, uitwijken, imago en tactiek hebben EN natuurlijk schieten. De hoogte van je schieten is eigenlijk alleen belangrijk voor duels tegen mensen met reflex/weerstand. Tuurlijk moet je wel wat schieten hebben tegen schieters maar ik duelleerde op W1 tegen iemand met 100 schieten terwijl ik 250 schieten had. Zijn hits waren gemiddeld hoger dan de mijne in dat duel. Het schijnt wel invloed te hebben op de hoogte van je hits, maar dat is zo minimaal dat ik het de moeite niet waard vind.

Mikken en uitwijken: Dit hangt van heel veel dingen af. Maar om een richtlijn aan te houden zou ik die 2 ongeveer even hoog houden. Op level 65 ongeveer 70 van beide. Dit hoeft daarna niet heel veel meer omhoog. Dan tactiek en imago. Dit hangt weer af van je karakterklasse en of je premium gebruikt. Ik laat dit even in het midden. Ik zou deze ook ongeveer gelijk houden. Op level 65 ongeveer rond de 70/80. Deze zou ik nog wel wat omhoog brengen. Wil je aanvallend sterker zijn, pak dan meer imago. Wil je verdedigend sterker zijn, pak dan meer tactiek. Ben je soldaat met premium, dan kun je iets lager gaan zitten met tactiek.
Dan je schieten. Zoals gezegd is schieten vooral belangrijk voor mensen met reflex/weerstand. Om te berekenen of je goed zit kun je in de ranglijsten van vaardigheden kijken. Staat je tegenstander in beide (reflex en weerstand) top 15's dan kun je gaan rekenen. Is jouw schieten ongeveer even hoog als het reflex + de helft van de weerstand van die gene. Dan doe je al redelijk schade. Kom je daarboven dan gaan je hits heel snel omhoog. Deze berekening geldt overigens ook gewoon voor slagkrachters he. Het is alleen bruikbaar als je tegenstander in de top 15 staat. Staat je tegenstander in maar 1 van beide top 15's, dan reken ik altijd van de vaardigheid waarmee hij NIET in de top 15 staat het getal van de nummer 15. Zo kun je berekenen of je hits wat acceptabel zijn.

Dan de kleren voor de schieter. Dit hangt wederom van je vaardigheden af maar ik neem ze als voorbeeld zoals ik ze hierboven heb beschreven.
Deze kleren zijn dus gebasseerd op de guide hierboven. Heb jij je vaardigheden heel anders, dan kunnen deze kleren voor jou dus misschien NIET werken!

Verdedigend tegen schieters:

zwarte overjas
edele vlinderstrikje (in combinatie met elixer) soldaten met premium kunnen ook de dapperheidsmedaille dragen
bruine laarzen
edele stoffen hoed
hoogwaardige Schofield

Verdediging tegen slagkrachters (of schieters met reflex & weerstand:(

zwarte overjas
blauwe strikje
zwarte bolhoed/sombrero (of edele stofhoed als je voldoende schieten hebt)/ karakterklasse duellant heeft nog een betere: De zwarte flaphoed
bruine laarzen (heb je echt veel schieten nodig dan de zwarte laarzen)
hoogwaardige Buntline (of ander wapen als je deze nog niet kan dragen)

Nu kun je denken: "hoe weet ik nu of ik aangevallen ga worden door een schieter of een slagkrachter?" Dat weet je inderdaad niet. Je moet gewoon kijken welke van deze 2 groepen je het vaakst aanvallen en daar je kleren op aanpassen. Of je maakt een combinatie van beide kleren. Ik heb bijvoorbeeld zoveel tactiek, dat als ik het blauwe strikje draag voor als een slagkrachter me aanvalt, ik nog niet aangevallen word door een schieter (meestal). Daarnaast kun je altijd kijken WIE zich in onze stad bevinden, of die spelers ook wakker zijn (dit kan duiden op een lopende aanval op jou of een medespeler) en welke kleren deze persoon aanheeft. Als een vijandige schieter in een imagopakje in onze stad zit, dan kun je er vanuit gaan dat ie een schieter van ons aan gaat vallen. Zo zie ik aan de kleren eigenlijk altijd al wie van mijn stadsgenoten aangevallen wordt door bepaalde vijanden als zij in de stad staan.

Aanvallen tegen schieters:

blauwe overhemd
blauwe, zwarte of gele doek (de gele is vooral handig tegen mensen met veel tactiek)
zwarte stofhoed
edele ruiterlaarzen
hoogwaardige Buntline of ander wapen als je deze nog niet kan dragen.
Speel je tegen mensen met ECHT veel tactiek, pak dan gewoon je hoogwaardige peacemaker!!! Je hits zijn wel lager maar als iemand heel veel tactiek heeft dan haalt ie daarmee je mikken naar beneden. Beter 1 hit extra met je peacemaker dan 1 minder met je Buntline. Zo groot is het verschil niet namelijk in schade.

aanvallen tegen slagkrachters

Dezelfde als de verdedigende kleren tegen slagkrachters.

Voor slagkrachters gelden de volgende kleren.

Verdedigen tegen schieters:
Groene stropdas
Edele leren hoed
Edele colbert
Bruine cowboyschoenen/ edele schoenen
Scherpe cavaleriesabel
Ezel
Tequila

Verdedigen tegen slagkrachters:
Mexicaanse halsdoek
Edele leren hoed
Edel colbert
Edele ruiterlaarzen
Scherpe houthakkersbijl
Ezel
Tequila

Aanvallen tegen schieters:
Dezelfde als bij verdedigen tegen schieters.

Aanvallen slagkrachters
Bruine doek/ mexicaanse halsdoek
Edele leren hoed
Edel colbert
Edele ruiterlaarzen of de edele schoenen (deze laatste geven nog een bonus in combinatie met het edele colbert namelijk)
Scherpe houthakkersbijl
Ezel
Tequila

Lees het eens rustig door en pas je tactiek wat aan. Ik weet zeker dat je met deze tips beter gaat duelleren....
dit is een heel snel in elkaar getypte versie. Zie je fouten of heb je aanmerkingen, SCHROOM NIET!! Alle vragen en opmerkingen zijn welkom.

Alles wat hierboven staat wil ik niet als waarheden bestempelen. Ik dénk dat het zo is. Soms kunnen andere vaardigheden of kleren misschien heel goed werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 36202

De bruine doek voor slagkrachter vs slagkrachter in de aanval heeft geen zin als je weinig uitwijken hebt.
Dan kan je de mikwaarde van de tegenstander wel naar 0 herleiden, maar als je zelf dichtbij 0 zit raakt de tegenstander toch wel en ben je beter af met hogere hits door de mexicaanse halsdoek.
 

DeletedUser

De bruine doek voor slagkrachter vs slagkrachter in de aanval heeft geen zin als je weinig uitwijken hebt.
Dan kan je de mikwaarde van de tegenstander wel naar 0 herleiden, maar als je zelf dichtbij 0 zit raakt de tegenstander toch wel en ben je beter af met hogere hits door de mexicaanse halsdoek.

Die verwachte ik al. :) Die is inderdaad discutabel. Echter heb je bijna altijd wel een paar punten op uitwijken door atribuutpunten van je kleren.
Dan kan het handig zijn om het mikken naar beneden te halen.

Ik vind het heel lastig...

Ik zal hem deels aanpassen. Als er meer mensen zijn die vinden dat de mexicaanse toch echt beter is dan moet ie helemaal veranderd worden.
 

DeletedUser8307

Goed gemaakt, als ik even wat meer tijd heb ga ik hem zeker lezen :)
 

DeletedUser

Hij is alweer wat aangepast dus. Ik heb bij aanvalskleren van een slagkrachter op een slagkrachter ook de Mexicaanse halsdoek genoemd.

Ook heb ik bij de aanval van een slagkrachter op een slagkrachter de edele schoenen genoemd omdat deze een bonus op imago geven in combinatie met het edele colbert. De vraag blijft of je wat aan imago hebt als slagkrachter als je geen uitwijken hebt. Ik laat dit even in het midden.

Daarnaast heb ik NATUURLIJK de tequila en de ezel bij de kleding van de slagkrachter gezet. Ik zag net zelf dat ik die was vergeten.

Ik hoop dat er geen grote veranderingen moeten komen want dan moet ik meer gaan wissen. Heb nu al dingen verwijderd omdat mijn post anders te lang wordt. Ik mag niet meer dan 15000 woorden in 1 post zetten namelijk. :rolleyes:

Damn, alweer een aanpassing nodig. Voor de MANNELIJKE schieter in de aanval sowieso de kuierstok als je die hebt.
Verder kun je dan nog overwegen om het edele colbert te nemen in combinatie met de kuierstok. Geeft 14 mikken en 11 imago. Die is dus BETER dan het blauwe overhemd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Zo heb ik Stefan88 heel vaak aangevallen toen hij geband was op W1. Ik wist precies zijn duelinstellingen dus ik kon mijne zo zetten dat hij alles op een groen bolletje mikte. Ondanks het feit dat ik heel veel uitwijken heb en zijn mikken naar 0 haalde met mijn imago, raakte hij me soms 3 keer op een groen bolletje. Waarom? Wie het weet mag het me vertellen.

Dat heet talent / skill freewilly :cool:

Nu even serieus, mooie guide, goed duidelijk geschreven en bevat alles wat je moet weten om goed te kunnen duelleren.
 

DeletedUser1963

wat je nu aanhaalt freewilly heb ik al zo vaak gehad. Tha reales had max 10 tactiek en 50 mikken. ik bracht 221 imago in en toch raakt hij me 3x terwijl ik een goed uitwijken hebt. Dat weet jij. Volgens mij is er iets in het spel aan de hand waar niemand iets van weet.

Zo'n dergelijk geval heb ik ook met appelflapeter gehad. Ik bracht zijn mikken naar het minimum en toch raakt hij mij met 3 headshot's achter elkaar. Raar maar waar.

@stefan88. Iedereen heeft een standaard mikken van 5, dus iemand raken is best mogelijk hoor en heeft niets met talent te maken.
 

DeletedUser

Dat heet talent / skill freewilly :cool:

Nu even serieus, mooie guide, goed duidelijk geschreven en bevat alles wat je moet weten om goed te kunnen duelleren.

Dank je Stefan. Dat hoor ik graag. :) En ja, je hebt nog heel wat ep aan me verdiend in je gebande periode. Heb nog best vaak verloren :o

wat je nu aanhaalt freewilly heb ik al zo vaak gehad. Tha reales had max 10 tactiek en 50 mikken. ik bracht 221 imago in en toch raakt hij me 3x terwijl ik een goed uitwijken hebt. Dat weet jij. Volgens mij is er iets in het spel aan de hand waar niemand iets van weet.

Zo'n dergelijk geval heb ik ook met appelflapeter gehad. Ik bracht zijn mikken naar het minimum en toch raakt hij mij met 3 headshot's achter elkaar. Raar maar waar.

Klopt Neelis. Dat is dus de geluksfactor die ik ergens in het begin noem. Ik weet niet hoe dat werkt en ben opgehouden daar serieus over na te denken. Je komt er toch niet achter. Ik weet 1 ding inmiddels wel zeker:

Slagkrachters hebben minder last van tactiek als schieters.
Ik heb op W3 een hele hoop imago maar ik zal de echte tactiekfreaks van mijn leven niet 1000 schade doen. Dan zijn er slagkrachters met 0 imago die zo'n speler gewoon 1300 schade doen. En dat gebeurt REGELMATIG. Dat heeft dus niks met geluk te maken. Een slagkrachter heeft simpelweg veel minder last van tactiek. Dat weet ik zeker.

Maar we raken nu al off-topic. Voor de discussie hier helemaal los barts kunnen we beter een nieuw topic daar over starten.
Ik probeer deze wat schoon te houden om de guide foutloos te krijgen.
 

DeletedUser

Heel mooi gemaakt. Al ben ik zelf niet een echte duellant (op 1 wereld maar :o)
Het heeft je blijkbaar aardig wat tijd gekost om dit te maken, maar het werk is prachtig.
 

DeletedUser

Persoonlijk vind ik de mexicaanse halsdoek wel fijner dan de bruine doek.
Verder is het wel een zeer mooie guide.
 

DeletedUser

Heb het nog niet helemaal doorgelezen maar ga het zeker een keer doen. Ziet er handig uit.
 

DeletedUser

Persoonlijk vind ik de mexicaanse halsdoek wel fijner dan de bruine doek.
Verder is het wel een zeer mooie guide.

Je bent de 2e die het zegt. Wellicht is dat ook beter. Ik heb ze er nu beide bij staan. Als ik namelijk de bruine doek weg haal dan krijg je allemaal vragen of die niet goed is. Echter sluit de Mexicaanse ook beter aan bij mijn guide.
Ik zal de mexicaanse als beste noemen en de bruine doek asl 2e keus.
 

DeletedUser

ik ben een slagkrachter met ook wat imago en uitwijken, dan is de bruine doek zeker beter
 

Deleted User - 36202

Zoals ik al had gezegd, dan wel :) Maar dan moet je wel een redelijk uitwijken hebben.
 

DeletedUser

ik ben een slagkrachter met ook wat imago en uitwijken, dan is de bruine doek zeker beter

Zoals gezegd ondersteun ik deze vaardigheidsverdeling niet.
Daarom pas ik mijn kledingadvies niet aan op andere vaardigheidsverdeling.
Niet omdat ik het niet wil, maar omdat ik dan voor elke vaardigheidsverdeling een andere kledingadvies moet geven. Dan wordt de guide zo enorm lang dat het niet meer overzichtelijk is.

Mijn excuses hiervoor.

De kleren die ik adviseer gelden dus alleen voor de vaardigheidsverdeling of een vergelijkbare vaardigheidsverdeling van die ik geef.
 

DeletedUser

je hoeft je niet te excuseren hoor, ik weet dat ik mijn vaardigheden vreemd verdeel...

Meer dan 25 is voor een slagkrachter wel redelijk.

yes :p (tien tekens)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1053

Dank je Stefan. Dat hoor ik graag. :) En ja, je hebt nog heel wat ep aan me verdiend in je gebande periode. Heb nog best vaak verloren :o



Klopt Neelis. Dat is dus de geluksfactor die ik ergens in het begin noem. Ik weet niet hoe dat werkt en ben opgehouden daar serieus over na te denken. Je komt er toch niet achter. Ik weet 1 ding inmiddels wel zeker:

Slagkrachters hebben minder last van tactiek als schieters.
Ik heb op W3 een hele hoop imago maar ik zal de echte tactiekfreaks van mijn leven niet 1000 schade doen. Dan zijn er slagkrachters met 0 imago die zo'n speler gewoon 1300 schade doen. En dat gebeurt REGELMATIG. Dat heeft dus niks met geluk te maken. Een slagkrachter heeft simpelweg veel minder last van tactiek. Dat weet ik zeker.

Maar we raken nu al off-topic. Voor de discussie hier helemaal los barts kunnen we beter een nieuw topic daar over starten.
Ik probeer deze wat schoon te houden om de guide foutloos te krijgen.

Toen je dit op ons stadsforum plaatste heb ik je nog uitgelegd waardoor dit komt en hoe die geluksfactor wordt berekend.:confused:
 

DeletedUser

Toen je dit op ons stadsforum plaatste heb ik je nog uitgelegd waardoor dit komt en hoe die geluksfactor wordt berekend.:confused:

Ja klopt. Maar ik snap het nog steeds niet echt. De regel gaat voor mij niet helemaal op. Door sommige slagkrachters word ik namelijk bijna nooit geraakt en door andere slagkrachters veel vaker. Terwijl ik met mijn tactiek/imago van beide duellanten het mikken naar het minimum haal.

Ik denk dus dat er nog meer is dan een geluksfactor.
 
Bovenaan