• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Alle werkzaamheden kunnen doen

DeletedUser

Ik wist niet dat het bijzonder was, maar naar aanleiding van het level 99 topic kreeg ik zoveel reacties op het feit dat ik alle werkzaamheden kan doen, dat ik hier wat meer toelichting wil geven.

Ten eerste: het is echt mogelijk alle werkzaamheden te doen zonder je punten te hoeven verzetten. Als het puur je doel zou zijn dit zo snel mogelijk te kunnen, kan je dat zelfs ongeveer vanaf level 85 bereiken (afhankelijk van de karakterklasse die je gekozen hebt).

Ten tweede: er zijn meerdere mogelijkheden om dit te bereiken. Wat in mijn ogen onmisbaar is, is de juiste kleding. Hierdoor heb je meer speling in hoe je je vaardigheden inricht. Het allerbelangrijkste vind ik de gentleman set compleet te hebben en minimaal een aantal onderdelen van kwakzalver en indianen set. Verder heb je minimaal vijf typen vaardigheden nodig waar je je punten over verdeelt. Hier zijn meerdere mogelijkheden voor. Dit kan zelfs afhangen van welke karakterklasse je bent. Zoals je misschien begrijpt geef ik hier niet mijn exacte configuratie weg. Het handigste is om met de 'what if' tester te spelen van thewestinsider.com om te zien hoe je in jouw geval dit het snelst bereikt. Dit hangt onder andere af van hoe belangrijk je het vind om ook nog goed mee te kunnen in fortgevechten en duels.

Veel succes!

Grz,
Calvino
 

DeletedUser

Wat wil je daarmee zeggen Oli4g? Dat omdat het op een engelse forum staat we er hier niet over hoeven praten? Post anders even alleen de info die relevant is hier in het forum.

Grz,
Calvino
 

DeletedUser

Neehoor, integendeel.

Ik bedoelde meer; voor degenen die hier nog meer over willen weten en eventueel speculeren, kunnen hier meer kennis opdoen
 

DeletedUser

Ok. Thx.

Het gaat dus met name hierom:

Since I'll be leaving in about 3 hours for vacation, I'll go ahead and post the answer:

The "best" is a Male Adventurer at level 89 with 2sp left over (choosing decision 1 or 3 on the adventurer quest line)
Code:


Attribute Points:
Strength: 0
Mobility: 0
Dexterity: 32
Charisma: 61
Total: 93 (89 + 4 from quests)

Skill Points:
Stamina: 105
Hiding: 78
Swimming: 37
Shooting: 82
Tactics: 4
Extra: 2
Total: 308 (88*3 + 44 from quests)

There are several other combinations with the same result such as:

Code:

Attribute Points:
Strength: 0
Mobility: 0
Dexterity: 32
Charisma: 61
Total: 93 (89 + 4 from quests)

Skill Points:
Vigor: 1
Stamina: 109
Reflex: 4
Hiding: 79
Swimming: 36
Shooting: 77
Extra: 2
Total: 308 (88*3 + 44 from quests)

A male soldier is next at lvl 89 also but with only 1 leftover.
Code:

Attribute Points:
Strength: 0
Mobility: 0
Dexterity: 33
Charisma: 62
Total: 95 (89 + 6 from quests)

Skill Points:
Vigor: 1
Stamina: 105
Hiding: 79
Swimming: 33
Shooting: 78
Tactics: 1
Extra: 1
Total: 298 (88*3 + 34 from quests)

Then it's a Female Adventurer at lvl 89 with 0 leftover
Code:

Attribute Points:
Strength: 0
Mobility: 0
Dexterity: 33
Charisma: 60
Total: 93 (89 + 4 from quests)

Skill Points:
Vigor: 4
Stamina: 108
Reflex: 2
Hiding: 77
Swimming: 39
Shooting: 78
Total: 308 (88*3 + 44 from quests)

Next:
#4 is Female Soldier at lvl 90 with 4 leftover
#5 and #6 are Male Dueler/Male Worker tied at lvl 90 with 3 leftover
#7 and #8 are Female Dueler/Female Worker tied at lvl 90 with 2 leftover

Deze informatie is niet helemaal meer up-to-date met alle extra attribuut- en vaardigheidspunten die te verdienen zijn met de nieuwe quests.

Grz,
Calvino
 

DeletedUser

Inderdaad, dat dacht ik ook.

wat ik ook denk is dat de keuzes die je bij verschillende quests kan kiezen, of je karakterklasse keuzen ook een rol spelen.


Verder las ik nog dat een engelse speler alle arbeiden kan doen ZONDER z'n kleren te wisselen, terwijl hij de gentlemenset aanheeft..
 

DeletedUser

Hmmm interessant. Ik heb even gekeken. Ik kan dat ook met uitzondering van deze twee werkzaamheden:
- boerderij bouwen
- raderstoomboot sturen

Met de punten die ik nog krijg van enkele quests en slechts een paar punten omzetten kan ik die twee dan ook met de gentleman set aan :D

Grz,
Calvino
 

DeletedUser5512

A male soldier is next at lvl 89 also but with only 1 leftover.
Code:

Attribute Points:
Strength: 0
Mobility: 0
Dexterity: 33
Charisma: 62
Total: 95 (89 + 6 from quests)

Skill Points:
Vigor: 1
Stamina: 105
Hiding: 79
Swimming: 33
Shooting: 78
Tactics: 1
Extra: 1
Total: 298 (88*3 + 34 from quests)

het spijt me zeer maar als ik dit intik op westinsider kan ik nog niet alles hoor<:eek: terwijl ik wel volle gentlemanset en trompet heb, de meeste dingen zijn 0-10 in de min treinen overvallen zijn 16 in de min, zou ik dan iets fout hebben ingetikt of klopt dat rijdje gewoon niet
 

DeletedUser

Total: 308 (88*3 + 44 from quests)

hoe kom je aan die 44 from quests <:D
 

DeletedUser

het spijt me zeer maar als ik dit intik op westinsider kan ik nog niet alles hoor<:eek: terwijl ik wel volle gentlemanset en trompet heb, de meeste dingen zijn 0-10 in de min treinen overvallen zijn 16 in de min, zou ik dan iets fout hebben ingetikt of klopt dat rijdje gewoon niet

Met deze configuratie zit ik voor bounty hunter inderdaad op -2 en robbing settlers op -10 met mijn huidige kleding. De rest kan ik wel. Maar er is wellicht kleding die ik niet heb die wel de gewenst punten oplevert.

Grz,
Calvino
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

op the west insider kun je geen producten invoeren. als je kuierstok heb kun je alles met -15!
 

DeletedUser

Dan weet jij niet hoe TWI werkt. Je laadt je eigen inventaris + je kan voor elke slot 1 extra item toevoegen om te kijken wat het effect is.

Naar alle waarschijnlijkheid klopt de configuratie wel aangezien ik maar 2 werkzaamheden niet kan doen. Met enkele items extra zal het waarschijnlijk wel kunnen.

Grz,
Calvino
 

DeletedUser

Leuk topic, ik wist niet dat het mogelijk was. Wel ben ik vanaf het begin het lijstje met arbeiden aan't afwerken. De meeste setjes heb ik redelijk compleet, alleen van de gentleman set nog niets :D

Is er bij westinsider ook een mogelijkheid om te kijken wat de beste kleding voor een job is (Zonder bij kleding voor kleding te bekijken of dit een nuttige aankoop is). Weststats heeft het wel maar betrekt de setjes er niet in.

Voor zo'n beetje alle jobs die ik nog niet kan doen heb ik volgens weststats wel de beste kleding.

Gr. Jeronald
 

DeletedUser

TWI geeft de beste kleding uit je inventaris aan. En geeft bovendien aan welke kleding je kan aanschaffen voor een grote verbetering in je mogelijkheden (Grandpa). Je moet hier een beetje klooien met de mogelijkheid om een belangrijkheid aan te geven voor geluk/geld/xp jobs.

Verder zijn de kleding berekeningen van TWI 100% accuraat en die van weststats kunnen niet goed overweg met het dragen van onderdelen van meerdere sets tegelijkertijd.
 

DeletedUser

Ik heb uitgezocht welke kledingadviezen ik krijg voor de top 10 xp jobs. Dat is dus op basis van dit inventaris.

Hoeden:
Black bowler hat, Indian feather hat, Brown top hat, Fancy felt hat, Gray slouch hat
Jas:
Indian clothing, Black leather jacket, Fancy dress coat, Fancy coat
Schoenen:
Fancy boots, Moccasins, Fancy shoes
Nek:
Fancy bow tie, Golden Indian necklace, Black tie, Silver Star Medal
Wapen:
Corrosive acid, Trumpet, Precise Schofield
Paard:
Mustang
Item:
Elixer, Walking stick

Dit zou je dus als je dat wilt bereiken als shopping list kunnen zien. Houdt er wel rekening mee dat je zolang je de kuierstok nog niet hebt niets aan de gentleman set hebt! Ook is het niet zo dat ik al deze items in de praktijk gebruik. Als ik ergens genoeg punten in heb trek ik eerder de edele overjas en edele laarzen aan voor de extra verdedigende waarde.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Grz,
Calvino
 

DeletedUser

Dit zou je dus als je dat wilt bereiken als shopping list kunnen zien. Houdt er wel rekening mee dat je zolang je de kuierstok nog niet hebt niets aan de gentleman set hebt! Ook is het niet zo dat ik al deze items in de praktijk gebruik. Als ik ergens genoeg punten in heb trek ik eerder de edele overjas en edele laarzen aan voor de extra verdedigende waarde.

Hey,
Super bedankt! Dat van die kuierstok had ik net inderdaad ook al gevonden via TWI, helaas zal ik daar dus nog even op moeten wachten ;) (Die opdracht van lvl 67 kan ik ook nog niet).

Als ik meer dan genoeg heb punten doe ik idd ook nog wat kleding ter verdediging aan.

Door Weststats had ik trouwens verwacht dat de bruine halsdoek van groter belang was.

Verder zal ik morgen wat uitgebreider naar je lijstje kijken, ik moet zeggen dat ik volgens mij al redelijk wat heb. Moet nu nog even de laatste hand leggen aan de voorbereiding voor een debat morgen :o.

Gr. Jeronald
 

DeletedUser

Hey,
Super bedankt! Dat van die kuierstok had ik net inderdaad ook al gevonden via TWI, helaas zal ik daar dus nog even op moeten wachten ;) (Die opdracht van lvl 67 kan ik ook nog niet).

Als ik meer dan genoeg heb punten doe ik idd ook nog wat kleding ter verdediging aan.

Door Weststats had ik trouwens verwacht dat de bruine halsdoek van groter belang was.

Verder zal ik morgen wat uitgebreider naar je lijstje kijken, ik moet zeggen dat ik volgens mij al redelijk wat heb. Moet nu nog even de laatste hand leggen aan de voorbereiding voor een debat morgen :o.

Gr. Jeronald


ik zou toch niet voor de kuierstok gaan behalve als je het geheimzinnige vraagteken totaal niet wilt
de kuierstok kun je vinden dus ik zou goed nadenken over wat je kiest ;)
 

DeletedUser

Als je wilt weten wat dat vraagteken is:

Dat is sleutel 2.

Nog niemand weet ook maar iets van wat je daarmee zou kunnen. Ook op de Duitse servers niet.

Grz,
Calvino
 

DeletedUser

Oke, bedankt.
Ik had al een PM gestuurd naar marinator. Tja dat wordt inderdaad een moeilijke keuze dus...
 
Bovenaan